آرشیو دی ماه 1402

شلوار ساپورت زنانه کشی در زمره پرمصرف ترین شلوارهای زنانه در سراسر دنیاست، این نوع شلوار به دلیل سهولت در استفاده، زیبایی خاص و کشسانی بالا به اندازه ای محبوب است که اگر بگوییم در کشو لباس های تمام خانم ها آن را می توان یافت، اغراق نکرده ایم.

از تیشرت زنانه آستین کوتاه تا آستین های بریده کارگران گرمازده

۱۵ بازديد

تیشرت زنانه آستین کوتاهتیشرت زنانه آستین کوتاه

تیشرت زنانه آستین کوتاه پشت و رو چاپ طرح سگ، یکی از انواع تیشرت های تولیدی یوکامد است که به دلیل تنوع در رنگ، طرح جذاب و همچنین جنس ویسکوز آن که کشسانی بالایی دارد، بسیار پرطرفدار، محبوب و پرفروش است.

تیشرت زنانه آستین کوتاه اساسا، از جمله تیشرت های پرمصرف است که شاید بتوان دهها رنگ و طرح متنوع از آنها را در کمد لباس های خانم‌ها پیدا کرد. استفاده آسان  تیشرت زنانه آستین کوتاه ، ست کردن راحت آنها با انواع شلوار و دامن و غیره و همچنین شستشوی راحت و عدم نیاز به اتو کشیدن از جمله مزایای تیشرت زنانه آستین کوتاه هستند.

شاید بسیاری از خانم هایی که رنگ به رنگ تیشرت زنانه آستین کوتاه می پوشند ، هرگز به این فکر نکرده باشند که اساسا سروکله تیشرت‌ها از کجا و چه زمانی در دنیای پوشاک و مد پیدا شد؟ بدنیست بدانید که تیشرت‌ها در ابتدا توسط سربازان آمریکایی به عنوان لباس زیر یونیفرم نظامی مورد استفاده قرار گرفت.

اما در اصل واژه تیشرت زمانی به ادبیات جهانی اضافه شد که اسکات فیتزجرالد در رمان خود به نام “این سوی بهشت” واژه تیشرت را مورد استفاده قرار داد. او احتمالا تحت تاثیر ارتش ایالات متحده این نام را ابداع کرد که از این لباس‌ها نه به عنوان لباس اصلی بلکه به عنوان لباس زیر یونیفرم‌های سنگین آنها استفاده می‌کرد.

در سال 1913، نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین‌بار آنها را به‌عنوان لباس زیر معرفی کرد. این لباس یک تیشرت نخی سفید با یقه‌گرد، آستین‌کوتاه و تاپ بود. برای ملوانان و تفنگ‌داران دریایی در گروه‌های ضربت، زیردریایی‌های اولیه و آب‌وهوای گرمسیری رایج شد که ژاکت‌های خود را از یونیفرم خود بیرون بیاورند؛ بنابراین فقط پیراهن‌های خود را می‌پوشیدند.

تیشرت‌های بچه‌گانه هم مانند تیشرت زنانه آستین کوتاه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته می شود. کلمه T-shirt در دهه 1920 بخشی از انگلیسی و در فرهنگ لغت Merriam-Webster ظاهر شد. در دوران رکود بزرگ، تیشرت اغلب لباس پیش فرضی بود که هنگام کار در مزرعه یا هنگام کار در جاهای مختلف پوشیده می‌شد؛ همچنین در مواقعی که تواضع لازم بود، باید نیم‌تنه را می‌پوشاند، اما وزن آن باید سبک‌تر می‌شد. پس از جنگ جهانی دوم، مردان نیروی دریایی آن را به‌عنوان لباس زیر می‌پوشیدند و به‌تدریج کهنه سربازان با شلوارهای یکنواخت با تیشرت به‌عنوان لباس غیررسمی دیده شدند.

مارلون براندو اولین ستاره ای که تیشرت پوشید
مارلون براندو اولین ستاره ای که تیشرت پوشید

این پیراهن‌ها در دهه 1950 پس از پوشیدن بازیگر معروف مارلون براندو در فیلم به نام هوس، محبوبیت بیشتری پیدا کردند و در نهایت به لباس بیرونی مد روز و مستقل تبدیل شدند. بیشتر بچه‌ها آن‌ها را هنگام انجام کارهای خانه و بازی در فضای باز می‌پوشیدند و در نهایت به فکر پوشیدن آن‌ها به‌عنوان لباس غیررسمی همه‌کاره افتادند. پیراهن‌های چاپ شده تا سال 1942، زمانی که پیراهن مدرسه توپخانه نیروی هوایی روی جلد مجله Life ظاهر شد، استفاده محدودی داشت. در دهه 1960، تیشرت‌های چاپ شده برای بیان شخصی، و همچنین برای تبلیغات، اعتراضات و سوغاتی‌ها رایج شد.

ویکی پدیا در این زمینه می نویسد : تی‌شرت (  t-shirt یا   tee shirt ) نوعی لباس است که برای پوشاندن بالاتنه به کار می‌رود. معمولاً تی‌شرت‌ها یا دکمه ندارند یا کم دارند و یقه گرد یا یقه هفت هستند و بعضی از آنها یقه دارند که به آنها پلوشرت می‌گویند و آستین‌های کوتاه دارند و آستین بلند و از نوع پارچه‌های نازک بوده و برای فصل گرما استفاده می‌شوند. البته برای پاییز هم نوعی تیشرت با آستین بلند و جنس پارچه ضخیم‌تر وجود دارد.

تیشرت ها معمولاً با پارچه‌های پنبه‌ای نیمه‌بافت ساخته می‌شوند که در مقایسه با پیراهن‌هایی که با پارچه بافته می‌شوند، بافت کاملاً انعطاف‌پذیری دارد. برخی از مدل‌های جدید دارای یک جیب هستند. تولید تیشرت زنانه آستین کوتاه و انواع تیشرت بسیار خودکار است و می‌تواند شامل برش لیزر یا جت آب پارچه باشد. ساخت تیشرت ارزان است و اغلب بخشی از مد به‌حساب می‌آید.

به‌عنوان‌مثال، در ایالات متحده، دو میلیارد تیشرت سال فروخته می‌شود یا یک فرد متوسط در سوئد سالانه 9 تیشرت خریداری می‌کند. فرایندهای تولید متفاوت است، اما می‌تواند از نظر زیست‌محیطی فشرده باشد، از جمله اثرات زیست‌محیطی مواد آنها، مانند پنبه که آفت‌کش و آب فشرده است.

پس از اینکه محبوبیت این نوع لباس‌ در بین مردم عادی رو به افزایش گذاشت، شرکت نساجی P.H. Hanes Knitting شروع به تولید نسخه این لباس به سبک خود کرد. این لباس به جای اینکه یک تکه باشد، تبدیل به یک لباس دو تکه شد که شبیه لباس‌های ذکر شده بود اما طول آنها کوتاهتر بود. گسترش استفاده از تیشرت ها بین سال‌های 1950 تا 1960 میلادی اتفاق افتاد و ستاره هایی مانند مارلون براندو با پوشیدن تیشرت به افزایش محبوبیت این نوع از لباس کمک شایان توجهی کردند.

اولین استفاده تیشرت به عنوان یک وسیله تبلیغاتی

قدیمی ترین تیشرت حاوی شعار تبلیغاتی
قدیمی ترین تیشرت حاوی شعار تبلیغاتی

احتمالا اولین استفاده تیشرت به عنوان یک وسیله تبلیغاتی در تاریخ (یا حداقل قدیمی ترین تیشرت حاوی شعار تبلیغاتی) در سال 1948 مشاهده شد. در آن زمان نامزد ریاست جمهور، فرماندار توماس ای. دوی شعار “Dew-it with Dewey” را روی تیشرت ها در کمپین تبلیغاتی خود استفاده کرد. این تیشرت اکنون در انستیتو اسمیتسونیان نگهداری می‌شود.

گسترش استفاده از تیشرت

در سال 1960، چاپ روی تیشرت بعد از اختراع پلاستیسول رواج پیدا کرد. این کار در دهه از تاریخ اتفاق افتاد که پوشیدن تیشرت های روشن و طرح های خلاقانه به یک مد محبوب تبدیل شد. تیشرت ها به وسیله ای برای اظهار شخصیت افراد بوسیله چاپ آثار هنری متفاوت، همچنین بیان اظهارنظرها در تظاهرات و نوشتن شعارها و یا برای استفاده های تبلیغاتی تبدیل شد.

دهه نفوذ تیشرت ها به فرهنگ عمومی

در درهه 70 و 80 میلادی، استفاده از تیشرت های شخصی سازی شده شروع به رشد کردند. همراه با افزایش درخواست، متدهای جدیدی اختراع شدند تا پروسه تولید تیشرت ها را آسان تر کند. در این بازه زمانی، پرینت فوری روی تیشرت ها به لطف پیدایش مراکز خرید لباس، امکان پذیر شد. روز به روز کمپانی ها و خواننده ها و موزیسین ها به این نکته پی بردند که تیشرت یک وسیله قوی برای فروش و بازاریابی می‌باشد. ممکن است که با طراحی های تیشرت مانند صورتک خندان، لوگوی رولینگ استون و دیگر طرح های محبوب آشنا باشید.

مواد سازنده تی شرت‌ها

از نظر جنس مواد، تی شرت‌ها معمولاً از نخ ساخته می‌شوند. این در حالی است که پیراهن‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلفی باشند و نخ تنها یکی از موادی است که در ساخت این لباس‌‌ها استفاده می‌شود. از سوی دیگر پیراهن‌ها از نظر رنگ، سبک دوخت، طرح و پارچه‌ ای که برای دوخت آن‌ها استفاده می‌شوند، تنوع بسیار بالای دارند.

این در حالی است که تی شرت‌ها کاملاً بدون الگو و طراحی تولید می‌شوند و تنها از یک سبک خاص پیروی می‌کنند. هرچند که تی شرت‌ها هم از لحاظ طرح و رنگ تنوع بالایی دارند و می‌توانند نیازهای تمامی گروه‌های سنی را برطرف کنند. همان‌طور که گفتیم تی شرت‌ها در گذشته تنها از مواد نخی و پنبه ای ساخته می‌شدند. اما امروزه این کالای پر مصرف، با دوام و همه کاره از مواد مختلفی تهیه می‌شود، به همین دلیل شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از تی‌شرت‌ها را با قیمت‌های متفاوت پیدا کنید.

به عنوان نمونه تیشرت زنانه آستین کوتاه یوکامد، از پارچه ویسکوز کشی تولید شده که بسیار سبک و نرم است و به همین دلیل هم می‌تواند به عنوان یک لباس راحتی در خانه، پیاده وری ، ورزش و حتی به صورت روزانه مناسب باشد. امروزه پارچه‌هایی که ترکیبی از سه ماده پنبه، پلی استر و ابریشم مصنوعی هستند، بهترین گزینه برای تهیه تیشرت زنانه آستین کوتاه محسوب می‌شوند.به عبارتی سبکی ابریشم مصنوعی، نرمی پنبه و دوام پلی استر باعث می‌شود یک تعادل مناسب از وزن سبک، راحتی و دوام برای تی شرت ایجاد شود.

مزیت‌های تیشرت

تیشرت زنانه آستین کوتاه
تیشرت زنانه آستین کوتاه

تی شرت مدرن از زیرپوش‌های استفاده شده در قرن ۱۹ تکامل یافته‌است. ابتدا کت و شلوار یک تکه کت و شلوار به لباس‌های بالا و پایین جداگانه بریده شد و بالا به اندازه کافی بلند بود تا زیر کمربند پایینی قرار گیرد. با و بدون دکمه در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و غرفه‌داران به عنوان پوششی مناسب برای محیط‌های گرم مورد استفاده قرار گرفتند.

قدیمی‌ترین تی‌شرت به‌عنوان لباس‌های بدون دکمه، به زمانی بین جنگ اسپانیا و آمریکا در سال ۱۸۹۸ و سال ۱۹۰۴ برمی‌گردد، زمانی که شرکت لباس زیر کوپر آگهی مجله‌ای را منتشر کرد و محصول جدیدی را برای مجردان تبلیغ کرد. در عکس مردی انگار خجالت زده چشمانش را از دوربین دور می‌کند. او تمام دکمه‌های زیرپیراهنش کنده شده و لبه‌های آن را به هم چسبانده‌است. شعار «بدون سنجاق – بدون دکمه – بدون سوزن – بدون نخ»، هدف این تبلیغ مردان مجرد و بدون مهارت خیاطی بود.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تیشرت زنانه آستین کوتاه، اتو کشی آسان آن است. با صرف زمان خیلی کم می‌توان آن را اتو کشی کرد و به راحتی استفاده کرد. لباس‌های T شکل ساده از زمان‌های قدیم بخشی از لباس انسان‌ها بوده است. لباس‌های تی‌شرت‌مانندی که در اوایل تاریخ پوشیده شده‌اند، معمولاً تونیک نامیده می‌شوند. تاپ مدرن از لباس زیری که در قرن نوزدهم می‌پوشیدند تکامل‌یافته است.

ابتدا لباس کامل به دو قسمت بالا و پایین جداگانه برش داده شد که بالاتنه به‌اندازه کافی بلند باشد تا زیر کمر قرار بگیرد. دکمه‌ها آن‌ها در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و فروشندگان خیابانی به‌عنوان پوششی برای محیط‌های گرم استفاده می‌شد. قدیمی‌ترین پیراهن معروف به لباس بدون دکمه مربوط به دوره بین جنگ اسپانیا و آمریکا در سال‌های 1898 و 1904 است، زمانی که شرکت لباس زیر کوپر تبلیغاتی را در مجله‌ای منتشر کرد که یک محصول جدید برای مجردان را تبلیغ کند.

تفاوت تیشرت با پولوشرت

همان طور که گفته شد، پولوشرت یا تیشرت یقه دار، نوعی از تیشرت است که در قسمت یقه باهم تفاوت دارند. تیشرت ها از جمله تیشرت زنانه آستین کوتاه معمولا دارای یقه گرد هستند درحالی که پولوشرت ها یک یقه برگردان با دو یا سه عدد دکمه دارند و حتی در برخی مواقع، جیب هم دارند. یکی دیگر از تفاوت های تیشرت با پولوشت، جنس آن هاست. معمولا جنس پولوشرت ها از پنبه یا نخ های بافتنی است و گاهی از ابریشم و پشم نیز در طراحی آن ها استفاده می شود. از طرف دیگر طرح و رنگ تیشرت ها بسیار بیشتر از طرح و رنگ پولوشرت ها است و اغلب، پولوشرت ها ساده تر از تیشرت ها هستند.

تاپ زنانه آستین افتاده سایز بزرگ چاپ استیکرز

۹ بازديد

تاپ زنانهتاپ زنانه

تاپ زنانه آستین افتاده سایز بزرگ، یکی از تازه ترین انواع تاپ زنانه تولید مجموعه یوکامد است که در 9 رنگ مختلف و با طرح دوست داشتنی آدمک‌های موسوم به smili به بازار عرضه شده است که به دلیل پارچه ویسکوز و سایز آزاد آن، استفاده از این تاپ زنانه را در خانه، مراکز ورزشی و حتی مهمانی های دوستانه بسیار راحت است.

قیمت مناسب این تاپ زنانه آستین افتاده نیز مزیت دیگر آن است که می تواند برای مصرف کنندگان آن جذابیت داشته باشد. این تاپ زنانه در حال حاضر از طریق وب سایت یوکامد، و سایر پلتفرم های فروش آنلاین نیز قابل عرضه است.

تاپ زنانه اعم از تاپ زنانه آستین افتاده تا انواع تاپ های موجود در بازار بسیار پرمصرف و محبوب هستند، در واقع این نوع لباس برای انواع طیف های احتماعی و گروه های سنی مختلف کاربرد دارد و به عنوان یک لباس راحت خانگی و ورزشی طرفداران بسیاری دارد.

اما شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که بداند اساسا تاپ زنانه در زمره کدام گروه گلاسیک از انواع پوشاک قرار دارد> چرا اسم آن تاپ یا تاپ زنانه گذاشته اند و چند نوع تاپ در بازار وجود دارد؟ اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاپ زنانه ، این لباس پرکاربرد و محبوب هستید تا انتهای این مقاله باما همراه باشید .

تاپ (top)واژه‌ای در زبان انگلیسی‌ است که برای نوعی لباس (معمولاً زنانه) که از کمر تا گردن را می‌پوشاند به کار می‌رود و در ایران بسیار محبوب زنان واقع شده است. این نوع لباس مدل های مختلفی دارد اما همگی آن ها با اصطلاح تاپ در بازار خرید و فروش می شود. در زبان انگلیسی، واژه تاپ برای انواع مختلفی از پوشش بالاتنه به کار می‌رود و حتی تی‌شرت را نوعی تاپ می دانند.  اما در زبان فارسی این واژه عموما به لباس‌هایی اطلاق می شود که معمولاً آستین ندارند.

تاپ زنانه یکی از محبوب ترین البسه تابستانی محسوب می شود که بانوان می توانند در شرایط مختلفی از آن استفاده کنند. همچنین انواع تاپ زنانه  اعم از آستین دارد یا بدون آستین گزینه فوق العاده مناسبی به عنوان لباس راحتی در منزل است که در ست‌های رنگی و با شلوارک در بازار عرضه شده است

انواع تاپ زنانه را بیشتر بشناسیم

تاپ زنانه انواع مختلفی دارند و با توجه به شکل طراحی آن ها اسامی مختلفی نیز دارند. تاپ ممکن است با استفاده از بندی که روی شانه‌ها قرار می‌گیرد یا دور گردن واقع می‌شود روی تنه نگه داشته شود، یا آن که بدون بند باشد و به شکل ایستاده روی بدن اصطلاحا بایستد. به تاپ بدون بند در زبان انگلیسی تیوب تاپ tube top و به نوعی که بند آن در پشت گردن قرار می‌گیرد هالترتاپ halter top گفته می‌شود.

همچنین به نوعی دیگر که که دارای بندهای روی شانه ‌است نیز tank top گفته می‌شود که از لباس های مورد علاقه دختران جوان است. هم‌چنین برخی از انواع  تاپ‌ زنانه کوتاه هستند، به شکلی که شکم و کمر فرد را نمی‌پوشانند؛ به این نوع تاپ کراپ crop top می گویند که این مدل برای ورزش‌های پرتحرک، رقص و  نمایش تزیینات موسوم به پیرسینگ بسیار متداول است. ضمن این که  از تاپ زنانه می توان در مکان های مختلفی استفاده نمود و از مزایای آن بهره مند شد.

از انواع تاپ زنانه در مکان‌های مختلفی استفاده می شود. ست کردن این لباس با شلوار ها و شلوارک‌های لی، زیبایی چشم نوازی را برای اندام بانوان به همراه دارد. همچنین تنوع بسیار بالای تاپ زنانه سبب شده تا با الهام از این مدل لباس، اقدام به طراحی مدل های مختلفی کنند و لباس‌های زیبا و تابستانی را از میان این مدل ها به بازار عرضه کنند و همچنین از این تاپ زنانه به عنوان لباس زیر نیز استفاده می شود.

در بازار ایران می توان نمونه‌های نخی و پنبه ای را نیز پیدا نمود. اما مردان نیز از این غافله عقب نمانده اند و همواره سعی کرده‌اند با مدل های دیگر و مردانه از این لباس، بتوانند جایگاه مناسبی برای این پوشش به وجود آورند. از همین رو مردان، خصوصا ورزشکاران یکی از طرفداران این نوع لباس هستند که در سالن های ورزشی از آن استفاده می‌کنند. همچنین اهمیت این لباس به حدی رسیده است که بعضی از ورزش‌ها مانند بسکتبال، از این لباس برای لباس رسمی تیم ها استفاده کرده‌اند.

تاپ زنانه با پارچه‌هایی متنوع

تاپ ها دارای انواع بسیار متفاوتی هستند و هر کدام از آنها متناسب با افرادی مختلف با ظاهری متفاوت است. یکی از دلایل بررسی انواع تاپ ها این است که دفعات بعدی که به خرید می روید، نسبت به خریدی که می خواهید انجام دهید آگاهی کامل داشته باشید. تاپ‌های زنانه در الگو، ظاهری یکسان دارند. بالاپوشی که فارغ از نوع پارچه، طول لباس و شکل یقه، نداشتن آستین وجه مشترک همه آن‌هاست. با این همه اما، ویژگی‌هایی که از آن‌ها نام بردیم هم می توانند در تاپ زنانه موثر باشند. شما برای انتخاب یک لباس مناسب به چه نکاتی توجه می کنید؟

بدیهی است پارچه همیشه اولین و مهمترین عاملی است که می تواند سرنوشت یک خرید را مشخص کند. پارچه با کیفیت همراه با  برش و دوختی مناسب می‌تواند لباسی مانند تاپ زنانه را نیز به لباسی مناسب برای مناسبت‎ها و دورهمی‌ها تبدیل کند. پس بهتر است از کنار چنین موضوع مهمی به سادگی عبور نکنیم و “انواع مدل تاپ زنانه را از لحاظ جنس پارچه” بیشتر بشناسیم.

تاپ یک لباس ایده آل برای خانه

راحتی در خانه همیشه حرف اول را می زند پس، تاپ‌های نخی به دلیل سبکی و راحت بودنشان انتخابی شایسته برای در خانه ماندن هستند. برای فصل‌های گرم سال که بیرون از خانه می‌روید، می‌توانید از این تاپ‌ها برای زیر مانتو استفاده کنید تا هم راحتی شما را تضمین کند و هم حس خنکی را در گرمای تابستان تجربه کنید. پارچه های نخی به دلیل جذب عرق بدن در فصل‌های گرم سال همیشه می‌توانند انتخاب اول شما باشند و البته جلوگیری از ایجاد حساسیت بر اثر تعرق در گرما از ویژگی‌های تاپ با پارچه ی نخی است. برای فصل سرما هم تاپ زنانه نخی همچنان می تواند در صدر لیست انتخاب‌های شما قرار بگیرند و زیر لباس گرم خود از آن ها استفاده کنید. این کار کمک بیبشتری به گرم نگه داشتن بدن می کند.

تاپ های مجلسی شیک

تاپ زنانه مجلسی
تاپ زنانه مجلسی

شاید از خود بپرسید که چگونه برای استایل خود تاپ زنانه مناسب را انتخاب کنم؟ و یا مدل تاپ خانگی و مجلسی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ تاپ زنانه مد روز چیست؟ اگر دغدغه خرید تاپ زنانه مجلسی شیک را دارید ما مدل‌های نیم تنه و یقه رومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر شکم و پهلو دارید بهترین پیشنهاد ما برای شما تاپ تونیک است. حتما هنگام خرید، اصطلاحاتی از جمله تاپ زنانه ترک، حریر و یا نخی به گوش شما خورده باشد. مهم است که بدانید این اصطلاحات در قالب مدل تاپ زنانه نیستند و تنها می‌توان آنها را در دسته جنس و کیفیت کار قرار داد.

تاپ نخی ، با فاصله بهترین انتخاب است

تاپ زنانه نخی معمولا برای کاربردهای خانگی بکار می‌روند. شاید بتوان یکی از پرکاربردترین انواع جنس تاپ زنانه را تاپ نخی زنانه دانست. این نوع تاپ ها مناسب برای دورهمی های خودمانی و دوستانه نیز است. طرح های تاپ نخی بیشتر به صورت گلدار، ساده و یا راه راه است.

تاپ کشی، مخصوص خانم‌های خوش‌اندام

تاپ زنانه کشی به دلیل ساختار و جنس پارچه‌ای که دارد به بدن می‌چسبد و زوایای مختلف اندام شما را به خوبی نشان می‌دهد. برای حضور در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها می‌توانید از این مدل تاپ استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که برای خرید این مدل از تاپ‌ها سایزتان را در نظر بگیرید تا انتخاب و خریدی مناسب داشته باشید.

باندو تاپ

در سال ۲۰۱۲، طراح مد ایرانی تبار، الیه طاهری ادعا کرد که پس از ورود به نیویورک در سال 1971، به محبوب سازی این لباس کمک کرده‌است. این تاپ زنانه توسط طاهری در یک کارخانه واقع در نیویورک که توسط مورای کلید اداره می‌شد، تولید شد، باندو تاپ از جنس پارچه کشی تولید شده بودند که گزارش شده از طریق یک خطای تولید کارخانه تولید شده‌اند. مورای سالها این محصول را تولید کرد و در نهایت طاهری باندو تاپ را از مورای خرید و بعداً کارخانه خود را برای تولید انبوه آنها برای پاسخگویی به تقاضای گسترده راه اندازی کرد.

در دهه ۲۰۱۰، برخی از مدارس، باندو تاپ را ممنوع کردند (به عنوان مثال، یک کد لباس مدرسه نیوجرسی، باندو تاپ‌ها را به عنوان بیش از حد “حواس پرت کننده” برای پسران کلاس هشتم ممنوع می‌کند”).

در سال ۲۰۱۸، نیز مخالفان این نوع ممنوعیت لباس استدلال کردند که این «نوعی از تن‌شرمی» بر زنان هستند و نباید از آن استفاده شود. در یک منطقه مدرسه‌ای در منطقه خلیج سان فرانسیسکو، بر اساس پیگیری سازمان ملی زنان، لباس‌های باندو تاپ (همراه با مینی دامن و سایر موارد قبلاً ممنوع) دوباره مجاز هستند

تیوپ تاپ و هالتر تاپ

تیوپ تاپ و هالتر تاپ هم یکی از انواع تاپ زنانه است که توسط بندی که روی شانه‌ها قرار می‌گیرد یا دور گردن واقع می‌شود و روی تنه نگه داشته شود، یا آن که بدون بند باشد. به تاپ بدون بند در زبان انگلیسی tube top و به نوعی که بند آن در پشت گردن قرار می‌گیرد halter top گفته می‌شود. به نوعی که دارای بندهای روی شانه‌است نیز tank top گفته می‌شود. هم‌چنین برخی از تاپ‌ها کوتاه هستند، به شکلی که شکم و کمر فرد را نمی‌پوشانند؛ به این انواع در زبان انگلیسی crop top نام می‌دهند.

10 نکته مهم برای خرید تاپ زنانه

تاپ زنانه
تاپ زنانه

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تاپ زنانه باید به آنها توجه شود

1- حتما به جنس تاپی که قرار است نسبت به خرید آن اقدام کنید را توجه نمایید. تاپ زنانه با جنس نخی بسیار در بین بانوان پرطرفدار است. چون خیلی راحت شسته خواهد شد و تغییر رنگ هم نمی‌دهد. در فصل تابستان باتوجه به گرمای هوا بهتر است از خرید تاپ نخی غافل نشوید.

2- رنگ تاپ‌ زنانه هم در بین خانم‌ها بسیار مورد توجه می‌باشد. سعی کنید به سراغ تاپ با رنگ‌های شاد و روشن بروید. چون مادر خانه باید روحیه‌ی شاد و جوانی داشته باشد تا به سایر اعضای خانواده انرژی ببخشد. رنگ‌های روشن هم جذب گرمای کمی دارند و هنگام پوشیدن احساس گرما نخواهید کرد.

3 – تاپی را انتخاب و خریداری کنید که کاملا فیت بدن شما باشد و باید هنگام پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشید. نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد، دقیقا مناسب استایل شما.

4- تاپ زنانه باید به گونه‌ای دوخته شده باشند که بتوانید آنها را با انواع شلوار و دامن‌های زنانه ست کنید. به سراغ مدلی بروید که در ست کردن آن به مشکل برنخورید.

5- هنگام خرید این پوشش حتما به رنگ پوستتان توجه کنید، تا تاپی را خریداری نمایید که رنگ آن متناسب با رنگ پوستتان باشد و به اصطلاح به پوستتان بیاید.

6- اگر برایتان مشکل است که در خانه تاپ زنانه یقه باز بپوشید، به دنبال خرید تاپ یقه بسته باشید یا تاپی که یقه‌ی آن زیاد باز نیست. اما باید بگوییم که زیبایی تاپ زنانه به یقه باز بودن آن است.

7- اگر تاپ را برای ورزش کردن خریداری کرده‌اید، خیلی راحت آن را با لگ یا شلوارک ورزشی زنانه می‌توانید ست کنید.

8 – وقتی که تاپ زنانه را می‌شویید، از مواد شوینده‌ی قوی استفاده ننمایید، به علاوه اینکه سعی کنید آن را درون ماشین لباسشویی قرار ندهید تا رنگش تغییر نیابد.

9 – قیمت تاپ‌ زنانه معمولا خیلی بالا نیست و هرکسی می‌تواند متناسب با بودجه‌ای که دارد، اقدام به خرید تاپ با قیمت مناسب نماید. همیشه یادتان باشد هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست. به سراغ خرید تاپ با قیمت مقرون به صرفه بروید، نه ارزان و نه گران.

10 – تاپ زنانه انتخابی شما اگر دارای طرح و شکل های زیبا باشد، جذابیتش چند برابر خواهد شد، چون طرح‌های موجود بر روی تاپ، اولین چیزی است که نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید تاپ زنانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۴۰ نمونه تاپ زنانه ارزان، زیبا، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

ترفندهای ست کردن تاپ با لباس های دیگر

تاپ زنانه جزء پرکابردترین اقلام کمد لباس هر خانومی هستند که اغلب در هر مناسبت و مکانی قابل پوشیدن هستند. جنس آن‌ها معمولاً از نخ، ابریشم، پلی‌استر، ریون، کشی و غیره می‌باشد. همچنین برای انتخاب با شلوار جین یا دامن کوتاه و بلند هم بهترین گزینه هستند. انتخاب تاپ مناسب باعث می‌شود که شما خیره‌کننده به‌نظر برسید و این درحالی است که سختی‌های پوشیدن پیراهن را ندارد. بسته به نیاز و مناسبت، فرم بدن ، شکل و سایز آن، می‌توان به راحتی تاپ مناسب را انتخاب کرد.

یکی از لباس‌های پرکاربرد خانم‌ها، تاپ زنانه است که این لباس پرطرفدار به دلیل راحتی و درعین‌حال جذابیت طرفداران زیادی بین خانم‌ها دارد. با آغاز فصل بهار و تابستان، تاپ دخترانه و زنانه نقش پررنگی در استایل خانم‌ها دارد و در بیشتر روزهای هفته می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این مدل لباس زنانه می‌تواند با یک استایل اسپورت همراه باشد یا در یک استایل مجلسی به همراه دامن یا شلوار باشد و یا در یک استایل کژوال هم زیر مانتو جلوباز پوشیده شود.

شلوار ساپورت زنانه کشی سایز بزرگ مشکی

۱۳ بازديد

شلوار ساپورت زنانه کشی در زمره پرمصرف ترین شلوارهای زنانه در سراسر دنیاست، این نوع شلوار به دلیل سهولت در استفاده، زیبایی خاص و کشسانی بالا به اندازه ای محبوب است که اگر بگوییم در کشو لباس های تمام خانم ها آن را می توان یافت، اغراق نکرده ایم.

شلوار ساپورت زنانه کشی که عموما و به شکل اختصاری ساپورت نامیده می شود، از جمله شلوارهایی است که به عنوان شلوار راحتی در خانه ، در هنگام ورزش کردن و پیاده روی نیز شلوار ساپورت زنانه کشی به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.

شلوار ساپورت زنانه کشی یکی از دهها مدل از شلوارهاست که بیشتر برای خانم ها کاربرد دارد و به شکل فراگیری مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مورد این که شلوار ساپورت زنانه کشی دقیقا از چه زمانی  پا به عرصه بازار گذاشت و از کجا وارد زندگی روزمره مردم سراسر دنیا شد اطلاعات دقیقی در دست نیست.

تاریحچه پیدایش شلوار

تاریخچه پیدایش شلوار 
تاریخچه پیدایش شلوار

در مورد تاریخچه شلوار هم مانند شلوار ساپورت زنانه کشی ، اسناد دقیقی موجود نیست. با این وجود به نظر می رسد تاریخ پیدایش این پوشش فراگیر به حدود قرن ششم و هفتم قبل از میلاد بر می گردد. آثار به جا مانده از آن دوران حکایت از این دارند که اولین بار شلوار توسط سربازان و سوارکاران ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است.

آنها به ویژه در حین سوارکاری در زمان جنگیدن از شلوار استفاده می کردند تا احتمالا پاهای خود را در امان نگهدارند. به بیان ساده تر در آن دوران شلوار یک پوشش اجتماعی نبوده است و بیشتر به عنوان وسیله ای برای زنده ماندن در جنگ ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

شلوار در ایران

شلوار به نوعی پوشش گفته می‌شود که برای پوشاندن پایین‌تنه به کار می‌رود. شلوار را هم مردان و هم زنان می‌پوشند. شلوار ممکن است جنس‌های مختلفی چون جین یا کتان داشته باشد.

واژهٔ شلوار در اصل شروال بوده‌است که اعراب آن را سروال گفته و جمع آن را سراویل گویند. در آذری، لری و کردی نیز شروال گفته می‌شود. در زبان مجاری آن را شلواری (Schalwary) و در لاتین آن را سارابارا (Sarabara) گویند.

در انگلیسی نیز واژهٔ  Pajama  از دو واژهٔ فارسی «پا» و «جامه» ساخته شده‌ است. همچنین در پارسی پهلوی هم به آن سلوار گفته می‌شده‌ است. در حال حاضر انواع محتلفی از شلوار وجود دارد که عبارتند از  شلوار جین، شلوار اسلش، شلوار نخی، شلوار کوه نوردی، شلوار کار، شلوار مجلسی (کت و شلوار)، شلوار راحتی، شلوار راسته و شلوار لوله تفنگی اما نمونه ای از قدیمی ترین شلوار درایران در دوره مادها که در این مدل شلوارها با بند در قسمت مچ پا بسته می شدند.

تاریخچه پیدایش شلوار در خارج از ایران

قدیمی ترین شلوار شناسایی شده در خارج از ایران به قرن دهم تا سیزدهم قبل از میلاد برمی گردد که برای اولین بار در چین غربی و در منطقه ی سین کیانگ شناسایی شده که از جنس پشم بوده و دارای فرمی راسته و با فاقی گشاد بوده که در این منطقه هم به تقلید از ایرانیان نیز احتمالا برای سوارکاری از آن استفاده می شده است.

قدمت این شلوار به سه هزار سال پیش میرسد که در گورستانی واقع در غرب چین پیدا شده است. در این منطقه به دلیل داشتن آب و هوایی خشک، اجساد و پوشاکی هنوز نیمه سالم موجود هستند. این شلوار هم اکنون در یکی از موزه های چین است.

 شلوار در اروپا

در قاره اروپا نیز در قرون وسطی اکثر مردان از شلوار استفاده می کردند. در آن زمان، مردان ایتالیایی از نوعی جوراب شلواری استفاده می کردند که در بالا با کمربند و از زانو به پایین، با بند جوراب به صورت ضربدری بسته می شد. شلوار مردان ایتالیایی در قدیم که نوعی جوراب شلواری بوده است.

در ابتدا در غرب این پوشش را مخصوص بربرها یا وحشی ها می دانستند و آنها را مورد تمسخر قرار می دادند و در یونان به آنها لقب ” Thula*******” به معنی کیسه یا گونی داده بودند.

در منطقه اروپای شمالی هم مردان برای حفاظت و مقابله با سرما از نوعی شلوار تنگ که به قواره اندام دوخته شده بود، استفاده کردند.

در قرن هفدهم شلوارهای راسته که در پایین آن یک دسته روبان برای بستن در قوزک پا استفاده می شد، ترند شد. در اروپا این نوع شلوارها در واقع زیر دامنی بودند.

شلوارهایی که مردان در قرن هفدهم استفاده می کردند که شلواری راسته بود و در پایین آن یک دسته روبان برای بستن استفاده می شد.

نوع پوشش شلوار در قرن هجدهم

در قرن هجدهم مدل دیگری از شلوار روی کار آمد. مدل این شلوارها تنگ و تا بالای زانوها به وسیله دکمه یا سگک بسته می شد و کناره های آن توسط دکمه به هم وصل می شد. همراه با این شلوار جورابی از جنس ابریشم پوشیده می شد.

در قرن هجدهم میلادی از شلوارهای تنگ که از بالای زانو توسط دکمه بسته می شد، استفاده می کردند که در این مدل شلوار، شمار جیبها گاهی به بیشتر از هشت جیب میرسید.

در این زمان در اروپا، سوارکاری در بین زنان و مردان محبوبیت زیادی داشت. در همین زمان بود که استفاده از شلوار در بین زنان، رواج یافت. اما برای جلوگیری از دیده شدن شلوار، زنان  روی شلوار خود دامن می پوشیدند.

در این مدل شلوار زنانه، چین های در قسمت مچ پای آنها بود و معمولا در اروپا فقط دختران جوانان و در آمریکا زنان و کودکان نیز از آن استفاده می کردند.

شلوار قرن نوزدهمی ها

در اوایل قرن نوزدهم شلوار مردان تنگ و گاهی با یک بند چرمی از زیر کفش عبور می کرد تا شلوار به صورت تخت و صاف روی پا قرار بگیرد. در این قرن، پسر ارشد ملکه ویکتوریا نقش بسیار مهمی در معرفی و پوشیدن شلوارهایی به مدل شلوارهای امروزی داشت.

ادوارد هفتم برای اولین بار شلوارهایی که در پشت و جلو، خط اتو داشتند و در قسمت کمر بوسیله دکمه بسته شده بودند را پوشید و در واقع ترند کرد. در آن زمان در رنگ بندی شلوارها از رنگهای خنثی استفاده میکردند.

پیدایش شلوار در استایل زنانه

امیلیا بلومر نخستین زنی که شلوار پوشید
امیلیا بلومر نخستین زنی که شلوار پوشید

امیلیا بلومر در سال 1851 در بریتانیا با استایل خود باعث تغییر شگرفی در عرصه مد و پوشاک زنانه شد. وی با پوشیدن شلوار گشاد شرقی با پیراهن و یا دامنی کوتاه استایل زنان آن دوره را دچار تغییر بزرگی کرد.  اولین شلواری که در قرن نوزدهم توسط زنان استفاده شد.

بعد از آن بیشتر زنان از این نوع شلوار در مواقع تفریح و گردش استفاده می کردند. با تمامی این اتفاقات، تا اواخر قرن نوزدهم هنوز شلوار جز لباس های اصلی زنان به شمار نمی آمد. حتی در بعضی از جوامع پوشیدن شلوار برای زنان ممنوع بود.

پیدایش شلوار جین

در این دوره از شلوار جین فقط در مواقع کار استفاده می شد و شلوار جین جز لباس کار محسوب می شد. در اواخر قرن بیستم اتفاق بزرگی در سبک های شلوار افتاد و در واقع شلوار جز جدانشدنی پوشاک کلاسیک شد. در این دوره مدلهای زیادی از شلوار از جمله شلوارهای کوتاه و بلند، شلوارهای دم پا تنگ، شلوار دم پا گشاد زنانه و مردانه و شلوارهایی که بالا تنه گشاد دارند، ترند شدند.

شلوار ساپورت زنانه کشی یا لگینگ

شلوار ساپورت زنانه کشی سایز بزرگ
شلوار ساپورت زنانه کشی سایز بزرگ

ساپورت، یا شلوار ساپورت زنانه کشی نوعی لباس چسبنده است که اغلب، بدن را از کمر تا نوک انگشتان پا می‌پوشاند. این لباس‌ها از مواد گوناگونی مانند نایلون، پنبه، پشم، ابریشم یا مواد دیگر در سبک‌های مختلف مات، شفاف، ضخیم، نازک یا ترکیبی از سبک‌ها ساخته می‌شوند. زمانی‌که این کش‌باف تنها از ابریشم ساخته می‌شد، جوراب ساق بلند محسوب می‌شد. هنگامی‌که هر تکه جداگانه جوراب برای هر پا به یک شورت بافته شدند و یک لباس یک‌پارچه ساخته شد که تمام پایین‌تنه (از نوک پا) را تا کمر می‌پوشاند، اصطلاح آمریکایی جوراب شلواری ابداع شد.

واژه «جوراب شلواری» (pantyhose) از این واقعیت ناشی می‌شود که یک شورت (panty) به یک جفت جوراب (hose) همه به هم وصل شده‌اند و مانند یک شلوار کاربرد پیدا کرده‌اند؛ بنابراین گاهی ساپورت با جوراب شلواری به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

امروزه تفاوت بین شلوار ساپورت زنانه کشی، ساپورت و جوراب شلواری در وزن نخ استفاده شده و تراکم یا سفتی بافت لباس‌ها مشخص می‌شود. ساپورت معمولاً از مواد ضخیم‌تر و مات‌تر از جوراب شلواری ساخته می‌شود، درحالی که جوراب شلواری اغلب از مواد نازک‌تر و شفاف‌تر تشکیل شده‌است. به همین دلیل ساپورت، جوراب شلواری ضخیم نیز نامیده شده‌است.

شلوار ساپورت زنانه کشی ، لگینگ ها که به همراه جوراب های شلواری و جوراب های زنانه کلفت در ایران ساپورت خوانده میشوند طی قرن ها تن پوش مردان و زنان بوده اند. اشکال اولیه این پوشش طی قرون رنسانس در اروپا و در میان مردان شایع بود و نوع اولیه آن بر تن زمینداران اسکاتلندی و سرخپوستان آمریکایی مشاهده شد.

در ایران هم سال هاست که شلوار ساپورت زنانه کشی بر تن زنان بوده – هرچند متفاوت از شیوه ای که امروزه پوشیده می شود- و کمتر ایرانی پیدا می شود که ساق پوش های کلفت را بر تن مادربزرگ هایی که آن را در زیر چادر و دامن می پوشیدند ندیده باشد.

لگ ها چگونه فراگیر شدند

در دهه ۸۰ میلادی و در بحبوحه شیوع ورزش های ایروبیک، لگینگ ها لباس های ورزشی باشگاه های بدنسازی بودند که راهشان را به خیابان ها نیز گشوده و در غرب تبدیل به لباس کوچه و خیابان شدند. در آن سال ها فروش لگینگ در اروپا و آمریکا بسیار رونق یافت و به نقطه اوج خود رسید تا آنجا که در برخی بخش های آمریکا از فروش جین نیز پیشی گرفت.

تقریبا پنج سال پیش این مُد دهه ۸۰، به واسطه گنجانده شدن در کلکسیون لباس و نمایش مُد طراحان بزرگی همانند “استیلا مک کارتنی” و “تریتون” دوباره زنده و با نشستن بر تن مشاهیر و مدل ها نماد خوش لباسی شد. تولیدی های بزرگ لباس نیز با کپی برداری از طراحی های مارک های بزرگ، حجم عظیمی از انواع و اقسام لگینگ ها را تولید و روانه بازار کردند.

شلوار ساپورت زنانه کشی  و ساپورت ها موارد استفاده متعددی دارند و می توان آن ها را با شلوار ساپورت زنانه کشی ، شلوارک، دامن، پیراهن، و حتی تی- شرت های بزرگ برای مناسبت های مختلف استفاده کرد، به علاوه از شلوار ارزان تر نیز هستند. در آخر، مهم ترین جذابیت آنها راحتی آن هاست. به جرأت می توان لگینگ را بعد از پیژامه راحت ترین جایگزین برای شلوار دانست.

پارچه ویسکوز چیست

الیاف ویسکوز
الیاف ویسکوز

شلوار ساپورت زنانه کشی از الیاف ویسکوز تهیه شده است که نوعی الیافی طبیعی مانند پنبه و لینن است و ماهیت گیاهی یا سلولزی دارد . اما از جایی که تولید آن به صورت مصنوعی ساخته می شود، به آن الیاف ساخت بشر گفته می شود. پارچه ویسکوز که از الیاف ویسکوز تهیه می شود، اولین بار در سال ۱۸۸۳ و با عنوان ابریشم مصنوعی ارزان تولید شد. این پارچه از درختان تولید می شود، اما به اندازه دیگر مدل ها قابل بازیافت کامل نیست زیرا در فرآیند تولید آن از مواد شیمیایی بسیار غلیظ استفاده می شود. پارچه ویسکوز از نظر هزینه تولید بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل هم با وجود کیفیت بالااز قیمت مقرون به  صرفه تری برخوردار است.

پارچه ویسکوز، پارچه ای نیمه مصنوعی است که با نام ریون نیز شناخته می شود و از ترکیب سلولز چوبی و مواد مصنوعی به دست می آید. برای تولید این پارچه معمولا از درختان کاج، صنوبر، راش، بامبو و… استفاده می شود.به عبارتی در فرآیند تولید پارچه شلوار ساپورت زنانه کشی که ما می پوشیم، علاوه بر درختان کاج، صنوبر، از مایعی عسل مانند و چسبناک تحت عنوان ویسکوز استفاده می شود که ابریشم مصنوعی از سلولز چوبی است و دیواره اصلی آن را سلولز گیاهی تشکیل می دهد.

این ماده آلی قبل از تبدیل به پارچه فرایند طولانی را به منظور تبدیل فیبر به الیاف طبیعی طی می کند و به همین دلیل دقیقا نمی توان گفت پارچه ویسکوز پارچه ای مصنوعی است یا طبیعی! پارچه ویسکوز که شلوار ساپورت زنانه کشی با آن تولید شده است با نام ریون نیز شناخته می شود، پارچه ای نیمه مصنوعی است که از الیاف ویسکوز تهیه شده و از ترکیب سلولز چوبی و مواد مصنوعی بدست می آید.این پارچه بسیار خنک و ضد حساسیت است، جذب رطوبت و تعریق آن بسیار بالاست، تغییر رنگ ندارد و در برابر کشش مقاوم است؛ اما به منظور جلوگیری از تغییر شکل و آبرفت بهتر است با دست شسته شود. از انواع پارچه ویسکوز می توان به پارچه مودال، ریون و لیوسل اشاره کرد.

پارچه ویسکوز استفاده شده در شلوار ساپورت زنانه کشی دارای مزایایی از جمله تنفس بالا، خنکی، ضد حساسیت، جذب بالای رطوبت و تعریق، عدم تغییر رنگ در برابر شست و شوی زیاد، مقاومت بالای پارچه در برابر کشش است و معایب آن شامل تغییر شکل لباس در شست و شو با ماشین لباسشویی، آب رفت پارچه با هر بار شست و شو، کاهش کیفیت پارچه در برابر آفتاب و… می شود. پارچه ویسکوز نه تنها در شلوار ساپورت زنانه کشی ، بلکه در تولید ملحفه، رومیزی، لباس زنانه و مردانه، زیرپوش و لباس ورزشی و همینطور تولید موکت، پارچه پانسمان و کالای بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پارچه ویسکوز

پارچه ویسکوز که شلوار ساپورت زنانه کشی از آن تولید شده است در حال حاضر در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود که عبارتند از:

۱. مودال

مودال یکی از اولین انواع پارچه ویسکوز است که به تنهایی و یا در ترکیب با الیافی مثل پنبه یا اسپندکس استفاده می شود.

۲. مودال با رطوبت بالا

این پارچه اصلاح شده نوع قبل است و استحکام بیشتری در حالت خیس و مرطوب دارد.

۳. ریون

ریون ها نسخه سوم اصلاح شده مودال ها هستند و استحکام بسیار زیادی نسبت به نسخه های قبلی دارند و در صنایع لاستیک سازی استفاده می شوند.

۴. لیوسل

لیوسل نوع دیگری از الیاف ریون است که خواصی مشابه ریون ویسکوز، پنبه و کتان دارد. این پارچه در برابر چین و چروک مقاوم است و قابلیت رنگ پذیری خوبی دارد