آرشیو بهمن ماه 1402

شلوار ساپورت زنانه کشی در زمره پرمصرف ترین شلوارهای زنانه در سراسر دنیاست، این نوع شلوار به دلیل سهولت در استفاده، زیبایی خاص و کشسانی بالا به اندازه ای محبوب است که اگر بگوییم در کشو لباس های تمام خانم ها آن را می توان یافت، اغراق نکرده ایم.

تیشرت پنبه ای زنانه یقه گرد آستین کش چاپ برجسته

۸ بازديد

لباسی پرطرفدار به نام تیشرت پنبه ای

تیشرت پنبه ای یقه هفت
تیشرت پنبه ای یقه هفت

تیشرت پنبه ای زنانه  یکی از پرکاربرترین ها و محبوب ترین تیشرت هایی هستند که به دلایل مختلفی مانند سبکی و خنک بودن در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تیشرت پنبه ای زنانه  از دسته لباس هایی هستند که جنسیت و سن سال برای استفاده از آن اهمیت چندانی ندارد و همه افراد از کودک و نوجوان تا افراد سن و سال دار به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. تی شرت ساده و طرح دار را می توان هم در خانه  به عنوان لباس خانگی پوشید و هم با دامن و یا شلوار ست کرده که برای دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب است. تیشرت پنبه ای زنانه  یکی از انواع لباس های راحتی هستند که می توان از آن هنگام ورزش به عنوان لباس ورزشی نیز استفاده کرد.

تیشرت پنبه ای زنانه  از تنوع و رنگبندی زیادی برخوردار است و خانم‌ها با هر سلیقه ای می توانند تیشرت پنبه ای زنانه  مورد علاقه خود را داشته باشند. از طرفی تیشرت پنبه ای زنانه  به دلیل کارایی فراوانی که دارند برای بوتیک های لباس فروشی نیز بسیار جذاب هستند زیرا به راحتی و به سرعت فروش می روند و متقاضیان زیادی دارند. خانم ها در ایران از طرفداران تیشرت پنبه ای زنانه  هستند زیرا معمولا استایل مورد علاقه آنها تیشرت پنبه ای زنانه  و شلوار است و از طرفی از تی شرت ها به دلیل راحتی و سبکی می توانند از آن در زیر مانتو های خود استفاده کنند.

 نگاهی دقیقتر به تیشرت پنبه ای زنانه

تیشرت پنبه ای زنانه شامل لباس های ساده ، سبک و راحتی اطلاق می شود که معمولا تداعی کننده تابستان و هوای گرم است که  قد آنها معمولا بین 60 تا 67 سانتیمتر است. برای تیشرت پنبه ای زنانه  معمولا از پارچه های کشی و سبک و ارزان استفاده می شود که به راحتی نیز قابل شستشو هستند. در عین حال برخی تیشرت هانیز از جنس پارچه کش بافت و ژرسه تولید می شوند که از پارچه پشمی نرم تر اند و با ماشین های بافتنی تولید می شوند. البته امروزه مراحل تولید تیشرت پنبه ای زنانه  به صورت کاملا اتوماتیک است  این تولیدات دارای چندین دستگاه است از جمله این تجهیزات، می توان به  دستگاه برش پارچه، با لیزر و یا واتر جت اشاره کرد.

انواع تیشرت پنبه ای زنانه از لحاظ ظاهر معمولا یقه گرد هستند و  کمی آستین دارند و از این رو به دلیل حالت فرم لباس شبیه به کلمه حرف انگلیسی تی (T) به این سبک  لباس ها تی شرت گفته می شود. اما به تدریج بعد از مدتی تی شرت ها در قسمت یقه تغییر کردند و مدل هایی با یقه هفت تولید شد به دلیل شباهت یقه به v انگلیسی  و عدد 7 فارسی به این مدل یقه ها یقه هفت می گوییم. راه های مختلفی برای تهیه تیشرت پنبه ای وجود دارد بنابراین برای تهیه تیشرت پنبه ای می توانید هم حضوری به مغازه رفته و یا خرید اینترنتی داشته باشید.

تاریخچه تی شرت ها

تیشرت پنبه ای زنانه
تیشرت پنبه ای زنانه

تی شرت های امروزی از جمله تیشرت پنبه ای زنانه ، طراحی شده از یک مدل لباسی است که در زمان قدیم و حدود قرن نوزدهم از آن استفاده می کردند که البته تا به امروز تغییرات فراوانی داشته است.  در آن زمان لباس هایی داشتند که به صورت یکسره طراحی شده بود در ابتدا این لباس ها را به دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تقسیم کردند به طوری که بخش بالاتنه بلند بود و تا زیر خط کمربند می رسید. این لباس های بالا تنه را گاهی با دکمه و گاهی بدون دکمه درست می کردند. در اواخر قرن نوزدهم این لباس ها بسیار مورد توجه معدنچیان و کشتی گیران قرار گرفت زیرا برای محیط های گرم پوشش مناسبی بود.

در حال حاضر تی شرت های زنانه نظیر تیشرت پنبه ای زنانه یوکامد، در تمام دنیا جزو پر مصرف ترین لباس ها هستند. با اینکه تاریخچه این تی شرت ها نشان می دهد که خیلی  لباس های قدیمی نیستند اما در همین زمان به محبوبیتی بین افراد رسیده است که انگار سالیان سال است که از آن به عنوان اصلی ترین لباس های خود استفاده می کنند. از این پوشش به عنوان یک لباس گشاد و بدون دکمه در سال های1898 تا 1913 در جنگ اسپانیا برای اولین بار رونمایی و استفاده شد. در همان زمان نیروی دریایی ایالت متحده اسپانیا از این لباس ها به عنوان زیر پوش رونمایی کرد که یک عرق گیر پنبه ای برای افراد محسوب می شد که آستین کوتاهی داشته و یقه آن گرد است و به راحتی می توانستند در زیر فرم های خود این لباس ها را بپوشند.

این مورد بسیار مورد توجه تفنگداران و ملوانان قرار گرفت زیرا در زمانی که در زیر دریایی های اولیه و در آب های گرمسیری کار می کردند فرم خود را در می آوردند و با همان لباس زیر بودند تا لباس زیر کثیف شود و فرم آن ها سالم و تمیز بماند. علاوه بر آن برای بسیاری از کارگران صنایع مختلف و بخصوص کشاورزان مورد توجه قرار گرفت و بعد از آن بسیار مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفت در دهه 1940 تی شرت مورد استفاده  پسران جوان قرار گرفت و تیپ استایل آن ها با استفاده از تی شرت بسیار رسمی و متفاوت و بهتر از قبل شد.

کم کم بعد از جنگ ها سربازان قدیمی از تی شرت های خود در خانه استفاده می کردند ، دقیقا مانند امروز که بسیاری از خانم ها از تیشرت پنبه ای زنانه در خانه استفاده می کنند. زیرا بسیار راحت و سبک هستند در این بین “مارلون براندو” و “جیمز دین” انقلاب بزرگی در صنعت تی شرت ها ایجاد کردند و با استفاده  آن ها از این تی شرت های ساده در فیلم های خود باعث این انقلاب بزرگ شدند زیرا لباسی که طبقه کارگر از آن استفاده می کرد از آن پس مورد توجه طبقه متوسط هم قرار گرفت. در دهه 1960 نقاشی و طرح های گرافیکی روی پارچه پیشرفت کرد و همین امر باعث تولید تی شرت هایی با چاپ های مختلف شد از جمله نام گروها و یا شعارهای ورزشی و سیاسی و .. .

تفاوت تی شرت و پولو شرت

تفاوت تیشرت و پولوشرت
تفاوت تیشرت و پولوشرت

ممکن است شما هم موقع خرید کلمه پولوشرت را شنیده باشید و تفاوت آن را با تی شرت هایی مانند تیشرت پنبه ای زنانه، ندانید در ابتدا باید گفت پولوشرت در ظاهر بسیار شبیه به تی شرت‌ها هستند اما تفاوت هایی دارد که این لباس را کمی رسمی تر نشان می دهد. پولو شرت به لباس هایی گفته می شود  که یقه آن برگردان است و پایین یقه آن دکمه دارد و از طرفی در قسمت لبه های انتهایی آستین آن کش باف دارد در صورتی که انواع تی شرت و حتی تیشرت پنبه ای زنانه یقه گرد و بدون دکمه و یقه برگردان و بدون کش باف لبه آستین ها هستند. از پولو شرت ها در ورزش هایی مثل چوگان و تنیس استفاده می شود از طرفی به پولوشرت‌ها لباس گلف هم گفته می شود جنس پولوشرت‌ها از الیاف مصنوعی و نخ های بافتنی و یا ابریشم است و آستین پولو شرت‌ها از تی شرت‌ها کمی بلند تر است

تگاهی به انواع تیشرت زنانه

تی شرت ها انواع مختلفی دارند از جمله تیشرت پنبه ای زنانه، لباس های ساده و پر کاربردی هستند که در نگاه اول شبیه به هم اند اما تفاوت‌های اندکی دارند که آن ها را از هم متمایز می کند و هرکس بنا به سلیقه و استایل خود می تواند هرکدام از مدل های آن را که دوست داشت انتخاب کند.

تی شرت‌ یقه گرد

یکی از متداول ترین مدل تی شرت ها مدل های یقه گرد آن است، مانند تیشرت پنبه ای زنانه یوکامد. در ابتدا ارتش آمریکا از آن استفاده کرد و آن را رواج داد زیرا تی شرت های یقه گرد و آستین کوتاه بسیار خنک و راحت هستند و استقبال زیادی از این مدل می شود. تیشرت پنبه ای از جمله  لباس هایی است که بسیار کاربردی اند و به راحتی می توان با شلوار جین و یا دامن آن را ست کرد و یا به هنگام ورزش کردن و همچنین به طور معمول در خانه استفاده کرد. بحث بعدی درباره تی شرت‌های یقه گرد و تیشرت پنبه ای ، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است که به راحتی می توانید چندین تی شرت را خریداری کرده ودر کمد خود داشته باشید و در مواقع لازم از آن ها استفاده کنید. مثلا تیشرت پنبه ای سفید از نمونه های پر کاربرد است که ممکن در بسیاری از مواقع به تنهایی یا به عنوان ست لباس راحتی  از آن استفاده کرد.

تی شرت های یقه هفت

تیشرت پنبه ای یقه هفت یوکامد

مدل دیگری از تی شرت ها هستند که به آن ها تی شرت های یقه هفتی می گویند. این سبک تیشرت را می توان در تیشرت پنبه ای زنانه و مردانه نیز مشاهد کرد.  زیرا مدل یقه این تی شرت ها شبیه به عدد هفت فارسی است. این مدل هم امروزه بسیار رایج است و ممکن است زیاد دیده باشید ولی خیلی مورد پسند شما نباشد که البته انتخاب هر مدل آن سلیقه ای است اما این مدل از تی شرت ها برای افرادی که بالا تنه بزرگی دارند بسیار مناسب است زیرا هرچه یقه هفت آن بیشتر باشد صورت و بدن فرد مقابل را کوچکتر و لاغر تر نشان می دهد پس اگر بالا تنه صاف و بدون برجستگی دارید تی شرت یقه هفت مناسب شما نیست. از طرفی این لباس بسیار مناسب افراد کوتاه قد است زیرا هنگام پوشیدن تی شرت های یقه 7 بخش زیادی از گردن بیرون می ماند و همین امر سبب می شود تا قد شما را بلندتر نشان دهد.

تی شرت یقه اسکوپی

یک مدل دیگر از انواع تی شرت ها مدل یقه اسکوپی است. این مدل در زیرمجموعه تی شرت های یقه گرد قرار دارد و تفاوت اصلی آن ها با یقه گرد ها این است که تی شرت های یقه اسکوپی در قسمت جلوی یقه نسبتا باز تر هستند از این رو موردتوجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته است. از طرفی این مدل از تی شرت ها برای افرادی که می خواهند از گردنبند خاصی استفاده کنند که زیر لباس آنها گم نشود می توانند از این تی شرت ها ی مردانه استفاده کنند تا گردنبند آن ها در معرض دید باشد.

تی شرت یقه وای ( Y)

 تیشرت پنبه ای یقهY
تیشرت پنبه ای یقهY

احتمالا این مدل تی شرت های مردانه ای که  زیر یقه آنها از چند دکمه استفاده شده است را دیده اید به این مدل تی شرت های یقه Y گفته می شود که ترکیبی از تی شرت یقه گرد و یقه هفتی است. یکی از مدل های جدید و کاربردی تی شرت هاست که می توان در محیط های کمی رسمی تر بجای تی شرت های یقه گرد ازش استفاده کرد. تی شرت های یقه Y معمولا مورد استتفاده آقایان است.

تی شرت راگلان

یکی دیگر از انواع تیشرت پنبه ای مدل راگلان است این مدل ایده گرفته از لباس بازیکنان ورزش بیس بال است جنس این تی شرت ها مثل بقیه مدل هاست اما تنها تفاوت آن در رنگ آستین ها با بدنه این لباس هاست.

تی شرت یقه رینگر

این مدل هم جز زیر مجموعه تی شرت های یقه گرد است اما تفاوتی که دارد در رنگ بندی قسمت سر آستین و یقه است. به این صورت که در قسمت یقه و سر آستین ها یک رنگ است و این قسمت ها با بدنه لباس و خود آستین ها متفاوت است.

تی شرت بدون استین یا رکابی

یک مورد دیگر از انواع تیشرت پنبه ای مدل بی آستین و یا رکابی است که در زبان انگلیسی به آن TankTop می گویند معمولا از این مدل رکابی ها که آستین ندارند برای زیر پیراهن های مردانه استفاده می کنند از طرفی رکابی ها بسیار مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است زیرا به دلیل نداشتن آستین بسیار آزاد بوده و تحرک و فعالیت برای آن ها راحتتر است.

تی شرت های بی شانه

تیشرت پنبه ای بی شانه
تیشرت پنبه ای بی شانه

یکی از مدل های پر طرفدار دیگر از تی شرت ها مدل بی شانه است این مدل بیشتر مورد استفاده برای خانم هاست. این تی شرت ها یقه ندارند و از بالای قفسه سینه  تا دور بازو را به صورت افقی در بر می گیرد. این یک تی شرت دخترانه شیک است اغلب از این مدل لباس ها برای روز های گرم تابستان استفاده می کنند همچنین برای مهمونی و دور همی ها می توانند این مدل را با یک شلوار جین و یا دامن کوتاه ست کنند.

تی شرت های یوک

یک مدل دیگر از انواع تی شرت ها مدل یوک است از ترکیب تی شرت های بی شانه و رکابی است که این مدل یکی از انواع تی شرت های دخترانه شیک است. تی شرت های یوک به این صورت هستند که برخلاف مدل بی شانه یقه دارند و یقه آن مثل مدل های رکابی است از طرفی در قسمتی بازو ها یک مثل تی شرت های بی شانه است.

تی شرت های یقه اسکی

از لباس مدل های مناسب برای فصل سرما است زیرا آستین بلند و یقه دارد که یقه آن تا زیر گلو کشیده می شود دراین صورت از  گلوی شما در برار سرما محافظت می کند. جنس تی شرت ها یقه اسکی از پارچه هایی است که بدن شما را در برار سرما حفظ کند. این مدل از لباس ها در مدل های زنانه و مردانه تولید می شود.

تیشرت  یقه برگردان- Polo shirt

در صورتی که جزو دختران و خانم هایی هستید که زیاد به مجالس رسمی و خاص می روید می توانید برای این مراسمات از تیشرت پنبه ای یقه دار یا همان تیشرت پنبه ای یقه برگردان استفاده کنید. این تیشرت ها علاوه بر رسمی بودن قابلیت استفاده با هر نوع شلوار و مانتویی را دارند.

شست و شو تی شرت ها

نکات مهم در شستشوی تیشرت پنبه ای
نکات مهم در شستشوی تیشرت پنبه ای

بعد از خرید تیشرت پنبه ای برای مراقبت و نگهداری از تیشرت ها و اینکه عمر طولانی داشته باشند باید در هنگام شستشو به یکسری موارد توجه کنید در ابتدا بهتر است تی شرت های خود را با دست و با آب سرد و یا ولرم بشویید اما اگر می خواهید از ماشین لباس شویی استفاده کنید بهتر است با لباس های هم رنگ خودش شسته شود تا رنگ بندی خود لباس به هم نریزد مخصوصا اگر لباس شما تک رنگ باشد و به هیچ وجه تی شرت سفید خود را با لیاس های رنگ دار حتی کم رنگ دیگر  باهم در ماشین لباس شویی نندازید زیرا تی شرت سفید به احتمال زیاد تا حد مشخصی تغییر رنگ می دهد ترجیحا تی شرت های سفید خود را با دست بشویید تا سالم بمانند.

در آخر کار به هیچ وجه از خشک کن استفاده نکنید زیرا باعث چروک شدن یا از فرم افتادن تیشرت پنبه ای می شود برای اینکه تیشرت پنبه ای در هنگام خشک شدن چروک نباشد بهتر است موقع شستن از نرم کنندها استفاده کنید. برای پهن کردن روی بند برای خشک بهتر است لباس ها را پشت رو کنید تا در مقابل نور آفتاب رنگ لباس از بین نرود. همچنین توصیه می شود تا تیشرت پنبه ای خود را به خشک شویی نبرید زیرا ممکن است اطلاعی از چگونگی شستن لباس شما نداشته باشد و با لباس های مختلف تی شرت شما را بشورد و همین باعث رنگ پس داد و خراب شدن لباس شما می شود.

منبع: گروه تولید محتوای یوکامد

تیشرت شلوارک زنانه یک ست پرکاربرد و راحت

۶ بازديد


تیشرت شلوارک زنانه و البته نوع مردانه آن به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدل‌های لباس در خانه، دورهمی های دوستانه و البته در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یک لباس راحتی کار مورد استفاده قرار می گیرند. این ست‌ها معمولاً شامل تیشرت شلوارک هستند که با هم ترکیب شده‌اند و به خصوص به خانم‌ها این امکان را می‌دهد که با پوشیدن لباسی شیک و راحت احساس خوبی داشته باشد.

تیشرت های ست شلوارک زنانه

تیشرت ها و تاپ‌های ست شلوارک زنانه معمولاً از موادی مانند پنبه، پلی‌استر و یا مخلوطی از این دو ساخته می‌شوند. این مواد در برابر چروک شدن مقاوم هستند و امکان پوشیدن طولانی‌مدت را فراهم می‌کنند. همچنین تیشرت های ست شلوارک زنانه در طرح‌های متنوعی مانند یقه گرد، یقه وی، بلوز و کت و شلوار قابل تهیه هستند.

تی‌شرت (به زبان انگلیسی: t-shirt یا tee shirt) نوعی لباس است که برای پوشاندن بالاتنه به کار می‌رود. معمولاً تی‌شرت‌ها یا دکمه ندارند یا کم دارند و یقه گرد یا یقه هفت هستند و بعضی از آنها یقه دارند که به آنها پلوشرت می‌گویند و آستین‌های کوتاه دارند و آستین بلند و از نوع پارچه‌های نازک بوده و برای فصل گرما استفاده می‌شوند.

تیشرت ها اصولا به دلیل فلسفه اساسی تولیدشان که لباس راحتی محسوب می شود، با شلوارک هابه راحتی ست شده و قابل استفاده هستند. علت این است که شلوارک ها نیز دقیقا با همین هدف یعنی استفاده به عنوانیک لباس راحتی طراحی و تولید شده اند.

ویژگی شلوارک‌های مورد استفاده در ست با تیشرت زنانه

شلوارک‌های ست تیشرت شلوارک زنانه معمولاً به صورت لباس شلواری هستند و برای راحتی و آسایش بیشتر در هنگام حرکت طراحی شده‌اند. این شلوارک‌ها با استفاده از پارچه‌های نرم و خنک ساخته شده‌اند که باعث شده است که این لباس شلواری راحتی باعث افزایش آسایش در طول روز شود. همچنین شلوارک‌های ست تیشرت شلوارک زنانه در طرح‌های متنوعی مانند شلوارک بافت، شلوارک نخی، شلوارک جین و شلوارک چرمی قابل تهیه هستند.

نکات مهم در خرید تیشرت شلوارک زنانه

در انتخاب ست تیشرت شلوارک زنانه باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در ادامه به برخی از این نکات می‌پردازیم:

انتخاب سایز مناسب: برای خرید ست تیشرت شلوارک زنانه باید به اندازه و سایز خود دقت کنید. اگر سایز شلوارک یا تاپ برای شما نامناسب باشد، لباس نه تنها به شکل مناسبی بر روی بدنتان نخواهد نشست، بلکه از نظر ظاهری نیز زشت به نظر خواهد رسید.

مواد استفاده شده در ساخت: قبل از خرید ست تیشرت شلوارک زنانه باید به موادی که در ساخت این لباس استفاده شده‌اند، توجه کنید. پنبه و پلی استر معمولاً از مواد پر استفاده برای ساخت ست تیشرت شلوارک زنانه هستند، اما اگر به دنبال لباس با کیفیت و بادوام هستید، بهتر است به موادی مانند پشم و یا ابریشم نیز توجه کنید.

بررسی طرح و رنگبندی: هنگام خرید ست تیشرت شلوارک زنانه، باید به طرح و رنگبندی آن نیز توجه کنید. لباسی با طرح و رنگ‌های جذاب و متفاوت، شما را از بقیه تمایز می‌دهد.

تیشرت شلوارک های زنانه انواع مختلفی دارند که به طبع هرکدام برای منظور خاصی طراحی و تولید شده اند و کاربردهای متنوعی دارند که در ادامه با انواع آن ها آشنا خواهیم شد.

تیشرت و شلوارک ورزشی

بعضی از تیشرت شلوارک های زنانه به نوعی طراحی شده اند که برای استفاده در باشگاه های ورزشی مناسب اند. جنس این تیشرت شلوارک  ها معمولا استرچ است. این مزیت باعث می شود که تیشرت شلوارک  باشگاهی کاملا جذب بدن باشد و مانع از فعالیت های ورزشی نشود.

تیشرت و شلوارک حاملگی

یکی از مشکلات همه خانم‌ ها در زمان بارداری پیدا کردن لباس مناسب است، لباسی که در کنار راحتی، زیبا نیز باشد. در تاپ‌ ها معمولاً از پیلی یا چین استفاده شده است و لباس در قسمت شکم به شکل بسیار زیبایی گشاد تر است. برخی دیگر برش‌ های خلاقانه‌ ای در زیر سینه دارند. جنس این نوع لباس‌ ها اغلب نرم و خنک است و حساسیتی را برای مادران باردار ایجاد نمی‌کند. جنس شلوارک و قسمت کمر آن به گونه‌ ای است که برای مادر آزار دهنده نیست. از این مدل‌ ها می‌ توان به عنوان تیشرت شلوارک  برای افراد چاق نیز استفاده نمود.

تیشرت و شلوارک مجلسی

در انواع مجلسی تیشرت شلوارک از ایده‌ ها و طراحی‌ های خاصی استفاده شده است که بسیار جذاب هستند. این لباس مجلسی دارای انواعی برای کودکان و انواعی برای بزرگسالان نیز می‌ باشد. برخی از تاپ‌ ها دارای یقه‌ های گرد‌ هستند و جنس پارچه‌ های به کار رفته در برخی از آن‌ ها اغلب کتان، لی و حتی گاهی مخمل و پولکی می‌باشد. ممکن است رنگ تاپ مخالف با رنگ شلوارک یا گاهی هماهنگ با آن باشد. در بعضی از مدل‌ ها در قسمت‌ های یقه و شانه از تزئینات خاصی مثل حریر دوزی یا نوار‌ های رنگی استفاده شده است که جلوه به خصوصی به لباس می‌ دهد. یک تاپ سفید با شلوارک جین را به راحتی می‌ توان با انواع صندل ست کرد و استایل جالبی را به وجود آورد. پوشیدن یک تیشرت شلوارک ابر و بادی که دارای پارچه‌ ای بسیار لطیف با سایه‌ های خاص است؛ در هر مجلسی زیبایی منحصر به فردی را برای شما ایجاد می‌ کند.

نکاتی برای خرید تیشرت شلوارک زنانه

برای فصل‌ های گرم جنس‌ های نازک‌ تر و گشاد‌ تر با رنگ‌ های بسیار روشن را انتخاب نمایید که هوا را بسیار خوبی عبور می‌ دهند. انواعی که جنس‌ های ضخیم دارند و حتی مدل‌ های بافت وجود دارد که مناسب استفاده در روز‌ های سرد نیز هستند. اینچنین مدل‌ هایی که دارای شلوارک‌ های چسبان هستند برای گرم نگه داشتن بدن مناسب‌ می‌باشند. اندازه شلوارک مهم است؛ اندازه شلوارک ممکن است تا روی زانو، روی ران و یا زیر زانو باشد.

بهتر است نوعی را انتخاب نمایید که از مواد پلاستیکی در آن‌ استفاده نشده باشد، چون که علاوه بر تهویه مطبوعی ندارند ممکن است حساسیت‌ هایی را برای شما به وجود آورند. بر طبق نظر محققان و کسانی که در حوزه‌ سلامت انسان فعالیت می‌کنند؛ ورزش کردن یکی از تفریحاتی است که به علاوه ایجاد حس شادابی و سر زندگی، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن افراد هم می شود. به همین دلیل است که افرادی که به انجام یک رشته‌ ورزشی خاص می‌ پردازند کمتر دچار بیماری‌ های روحی و جسمی می‌ شوند. لازمه‌ انجام هر ورزشی چه برای آقایان و چه برای خانم ها، داشتن یک لباس ورزشی مناسب است. حال روی سخن مطلب پیش روی شما، در مورد ست تیشرت شلوارک ورزشی زنانه می‌ باشد.

امروزه ورزش کردن مرد و زن نمی‌ شناسد و هر دو جنس می‌ توانند متناسب با علاقه‌ ای که دارند یک رشته‌ ورزشی خاص را انتخاب نمایند. قطعا برای شروع هر کاری نیاز به فراهم کردن یک سری مقدمات خواهید داشت. برای نمونه آماده سازی لوازم ورزشی، خرید انواع لباس‌ های ورزشی و … . ما در مجموعه بزرگ لباسچی قصد داریم که به شما خانم‌ ها و آقایان عزیز کمک نماییم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید یک ست تیشرت شلوارک ورزشی زنانه و مردانه اقدام نمایید. خرید این ست به شما این امکان را می‌ دهد که بتوانید فعالیت‌ های ورزشی را با آزادی تمام و به دور از هر گونه آزار و اذیت انجام دهید. می‌ توان گفت که اولین اصل در شروع یک فعالیت ورزشی، راحتی ورزشکار هنگام‌ انجام‌ فعالیت می‌باشد تا بتواند علاوه بر کالری سوزی، لذت لازم را از ورزش مورد نظرش ببرد.

ست کردن تیشرت و شلوارک ورزشی زنانه

خانم‌ ها معمولا برای رفتن به باشگاه و انجام بسیاری از فعالیت‌ های ورزشی از لباس‌ های خاصی بهره می‌ برند. این روزا از بین انواع مختلفی از این لباس‌ ها که در بازار موجود هستند، ست تیشرت شلوارک ورزشی زنانه جایگاه ویژه‌ ای دارد. اگر بخواهیم تعریفی از این محصول ارائه دهیم، باید گفت که ست تیشرت شلوارک ورزشی زنانه در واقع پوششی است که شامل یک نیم‌ تنه یا تاپ زنانه می‌ باشد و شلوار آن حالت شلوارک دارد که درازای آن تا زیر زانو و یا بالای مچ پا است.

به هر گونه اگر اهل ورزش‌ های باشگاهی یا ورزش در خانه هستید، بهتر است که این نوع از لباس‌ ها را خریداری نمایید، چون هم راحت هستند و هم اینکه فعالیت های ورزشی با آن ها به آسانی صورت می‌ گیرند. اگر عادت دارید که در پارک ها و یا مکان‌ های عمومی ورزش کنید، سعی کنید که به سراغ خرید ست گرمکن ورزشی زنانه نیز بروید.

نکات کاربردی هنگام خرید ست تیشرت و شلوارک ورزشی زنانه

اولین شرط توجه به قیمت محصول است. عواملی چون جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت این وسیله اثر گذار هستند. شما باید با توجه به بودجه و سلیقه خود نسبت به خرید مدل خاصی از آن اقدام کنید. مورد بعدی توجه کردن به جنس ست تیشرت شلوارک ورزشی زنانه می‌ باشد. اگر به مباحث قبلی مراجعه کنید، می‌ بینید که باید جنس این ست را برابر با فصلی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. برای فصول سرد سال جنس‌ های ضخیم و پشمی را انتخاب کنید. اما در فصل گرم سال بهتر است به سراغ خرید تیشرت شلوارک نخی و خنک بروید. رنگ ست‌ را برابر با رنگ پوستتان انتخاب کنید. اگر پوست روشنی دارید باید به سراغ خرید تیشرت شلوارک ورزشی روشن بروید. برای پوست‌ های تیره، رنگ لباس تیره و گرم بهترین گزینه است.

انتخاب تیشرت شلوارک یا نیم تنه و شلوار مسئله‌ ای کاملا شخصی است و به راحتی شما حین استفاده از آن نیز بستگی دارد. اگر کسی هستید که نمی‌ توانید در کنار هم‌ جنس خود احساس راحتی را داشته باشید، بهتر است به سراغ خرید تاپ شلوار ورزشی زنانه بروید در غیر این صورت خرید نیم تنه و شلوارک ورزشی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌ کنیم. سعی کنید شلوارک انتخابی ست مد نظرتان تنگ و چسبان باشد تا آزادی شما هنگام انجام فعالیت‌ های ورزشی بیشتر باشد. بهترین نوع شلوار و شلوارک ورزشی زنانه؛ لگ می‌ باشد که خانم‌ ها علاقه‌ زیادی به استفاده از آن ها دارند. با توجه به این نکاتی که گفته شد، می توانید ست تیشرت شلوارک ورزشی زنانه مورد نظر خود را خریداری نمایید.

انتخاب سایز مناسب ست تیشرت و شلوارک

انتخاب سایز مناسب لباس بسیار مهم است، زیرا اگر سایز لباس شما نامناسب باشد، لباس نه تنها به شکل مناسبی بر روی بدنتان نخواهد نشست، بلکه از نظر ظاهری نیز زشت به نظر خواهد رسید. در ادامه، به برخی از نکات مهم در انتخاب سایز مناسب لباس خواهیم پرداخت.

اندازه‌گیری دقیق بدن: اندازه‌گیری دقیق بدن قبل از خرید لباس بسیار مهم است. برای این کار، می‌توانید از ابزار اندازه‌گیری موجود در فروشگاه استفاده کنید یا با یک نخاله و یک متر دقیق، اندازه‌گیری بدن خود را بگیرید.

بررسی جدول سایز: هر فروشگاه و برند معمولاً جدول سایز خود را دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا فروشگاه، این جدول سایز را ببینید و سایز مناسب خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

توجه به سبک لباس: هر سبک لباس، نیاز به سایز خاصی دارد. برای مثال، اگر قصد خرید شلوارک دارید، باید به اندازه شانه و کمر شلوارک توجه کنید. اگر قصد خرید تاپ دارید، باید به اندازه سینه و شانه توجه کنید.

توجه به نوع پارچه: نوع پارچه لباس نیز می‌تواند بر سایز مناسب تاثیر بگذارد. برخی پارچه‌ها مانند الاستیک، انعطاف پذیری بیشتری دارند و این باعث می‌شود که سایز لباس برای شما کمی کوچکتر یا بزرگتر باشد.

توجه به نوع قیمت: گاهی اوقات، لباس‌های ارزان قیمت با سایز مناسبی تولید نمی‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید یک لباس با سایز مناسب خریداری کنید، باید به قیمت آن نیز توجه کنید.

توجه به تغییرات بدن: بدن انسان در طول زمان تغییر می‌کند و به همین دلیل، سایز لباس شما نیز ممکن است تغییر کند. برای این کار، می‌توانید لباسی با سایزی کمی بزرگتر از سایز واقعی خود خریداری کنید یا در صورت لزوم، لباس را تنظیم کنید.

تست لباس: قبل از خرید لباس، باید آن را تست کنید. برای این کار، می‌توانید لباس را در فروشگاه امتحان کنید یا در صورت خرید آنلاین، لباس را پس از دریافت تست کنید و در صورت عدم مطابقت با سایز مناسب خود، آن را بازگردانید.

توجه به نظر دیگران: در بعضی مواقع، دید دیگران نیز می‌تواند به شما در انتخاب سایز مناسب لباس کمک کند. برای مثال، شما می‌توانید با دوستان خود در مورد انتخاب سایز مناسب لباس مشورت کنید.

توجه به سلیقه شخصی: در نهایت، انتخاب سایز مناسب لباس باید با سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد. بنابراین، قبل از خرید لباس، باید به سلیقه شخصی خود توجه کنید و لباسی را با سایز مناسب و طراحی مورد علاقه خود خریداری کنید.

بررسی پارچه‌های آستین و یقه

پارچه‌های استفاده شده در آستین و یقه لباس‌ها از نظر جنس، بافت و کیفیت متفاوت هستند. این پارچه‌ها بر اساس نوع لباس، محل استفاده، طراحی و مقصد تولید، انتخاب می‌شوند. در این مقاله به بررسی پارچه‌های مورد استفاده در آستین و یقه لباس‌ها می‌پردازیم.

پارچه‌های آستین تیشرت شلوارک

پارچه‌های مورد استفاده در آستین لباس‌ها عموماً به دو دسته پارچه‌های نخی و پارچه‌های مصنوعی تقسیم می‌شوند.

پارچه‌های نخی: این نوع پارچه‌ها از نخ‌های طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم ساخته می‌شوند. این پارچه‌ها نرم و لطیف هستند و برای لباس‌های کت و شلوار مناسب هستند. پارچه‌های نخی می‌توانند بافتی مختلفی داشته باشند از جمله مخمل، توییل، دنیم و …

پارچه‌های مصنوعی: این پارچه‌ها از نخ‌های مصنوعی مانند پلی استر ساخته می‌شوند. این پارچه‌ها مقاوم و با دوام هستند و به طور خاص برای لباس‌های ورزشی، راحتی و کاربردی مناسب هستند.

در انتخاب پارچه برای آستین لباس باید به نوع پارچه و مناسبت استفاده از آن توجه کرد. برای لباس‌های رسمی معمولاً از پارچه‌های نخی استفاده می‌شود و برای لباس‌های روزمره از پارچه‌های مصنوعی.

پارچه‌های یقه تیشرت شلوارک

پارچه‌های مورد استفاده در یقه لباس‌ها نیز به دو دسته پارچه‌های مصنوعی و نخی تقسیم بندی می‌شوند.

پارچه‌های نخی: پارچه‌های نخی برای لباس‌های رسمی و مجلسی مناسب هستند. پارچه‌های نخی از جنس‌های مختلفی مانند پنبه، ابریشم، پشم و … ساخته می‌شوند. این پارچه‌ها بافتی نرم و لطیف دارند و از نظر استحکام نیز بسیار قوی هستند.

پارچه‌های مصنوعی: پارچه‌های مصنوعی برای لباس‌های ورزشی و کاربردی مانند لباس‌های کار، آشپزی و … مناسب هستند. این پارچه‌ها معمولاً از جنس پلی استر، نایلون و … ساخته می‌شوند. پارچه‌های مصنوعی به دلیل مقاومت و با دوام بودن، در برابر شستشو و پاره شدن به خوبی مقاومت می‌کنند. در انتخاب پارچه برای یقه لباس، به نوع پارچه، مناسبت استفاده و نوع لباس توجه کنید. برای لباس‌های رسمی معمولاً از پارچه‌های نخی استفاده می‌شود و برای لباس‌های کاربردی از پارچه‌های مصنوعی.

در نهایت، نوع پارچه‌ای که در آستین و یقه لباس‌هایتان استفاده می‌کنید، می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت و شکل ظاهری لباس شما داشته باشد. برای اینکه از لباس خود راضی باشید، بهتر است به نوع پارچه و کیفیت آن توجه کنید و از محصولات با کیفیت برای دوخت لباس خود استفاده کنید.

بررسی نوع بسته شدن شلوارک

شلوارک‌ها در نوع بسته شدن خود به دو دسته قابلیت پوشیدن و استفاده راحت را فراهم می‌کنند. نوع بسته شدن شلوارک‌ها می‌تواند به صورت زیپ، دکمه و کشباف باشد.

زیپ: شلوارک‌هایی که با زیپ بسته می‌شوند، بیشتر در لباس‌های ورزشی و کاجوال استفاده می‌شوند. این نوع بسته شدن به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و با راحتی شلوارک خود را پوشیده و در صورت نیاز، به سرعت آن را خارج کنید.

دکمه: شلوارک‌هایی که با دکمه بسته می‌شوند، بیشتر در لباس‌های رسمی استفاده می‌شوند. این نوع بسته شدن به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به راحتی شلوارک خود را باز کنید و به راحتی و با شیکی آن را بپوشید.

کشباف: شلوارک‌هایی که با کشباف بسته می‌شوند، بیشتر در لباس‌های کاربردی و ورزشی استفاده می‌شوند. این نوع بسته شدن به شما امکان پوشیدن و استفاده آسان از شلوارک خود را می‌دهد.

الاستیک: شلوارک‌هایی که با الاستیک بسته می‌شوند، بیشتر در لباس‌های ورزشی و کاجوال استفاده می‌شوند. این نوع بسته شدن به شما امکان پوشیدن و استفاده راحت و با راحتی از شلوارک خود را می‌دهد.

برای اینکه بتوانید بهترین تطابق رنگ و طرح را بین تیشرت شلوارک  برقرار کنید، ابتدا باید به نوع تیشرت شلوارک  توجه کنید. مثلاً، اگر شلوارک شما رنگی است، می‌توانید با انتخاب تاپ با رنگ ساده و یا تنها با یک رنگ از رنگ‌های موجود در شلوارک، تطابقی زیبا و مناسب برقرار کنید. همچنین، می‌توانید با توجه به نوع پارچه، تطابقی زیبا بین تیشرت شلوارک  برقرار کنید. به عنوان مثال، اگر شلوارک شما از پارچه‌ای نرم و یکنواخت ساخته شده است، می‌توانید تاپ با پارچه‌ی نرم و یکنواخت را برای تطابق مناسب انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید با توجه به نوع طرح شلوارک، تطابقی زیبا بین تیشرت شلوارک  برقرار کنید. به عنوان مثال، اگر شلوارک شما دارای طرح‌های گل یا مرغابی است، می‌توانید تاپ با طرح مشابه را برای تطابق مناسب انتخاب کنید.

بررسی طرح و رنگبندی شلوارک

شلوارک‌های زنانه در طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند. هر چند، انتخاب طرح و رنگبندی مناسب برای شلوارک زنانه می‌تواند به شما در شیک و زیبا به نظر رسیدن کمک کند. در ادامه به بررسی انواع طرح و رنگبندی شلوارک زنانه می‌پردازیم.

رنگ‌های ساده: شلوارک‌های زنانه با رنگ‌های ساده مانند سفید، مشکی، خاکستری و نوک مدادی بسیار محبوب هستند. این رنگ‌ها برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب هستند و با بیشتر پوشش‌های دیگر ترکیب می‌شوند.

طرح گل و برگ: شلوارک‌های زنانه با طرح گل و برگ نیز یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها هستند. این طرح‌ها برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب هستند و با تاپ‌های ساده با رنگ یکنواخت و متناسب با رنگ‌های شلوارک کاملاً هماهنگ می‌شوند.

طرح مرغابی و حیوانات: شلوارک‌های زنانه با طرح مرغابی و حیوانات نیز انتخاب خوبی برای پوشیدن در محیط‌های غیررسمی و تفریحی هستند. این طرح‌ها برای استفاده در فصل‌های گرم بسیار مناسب هستند.

طرح جین: شلوارک‌های زنانه با طرح جین یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار هستند. این طرح برای استفاده در محیط‌های رسمی و غیررسمی مناسب است و با توجه به رنگ‌بندی مختلف، می‌تواند به تمامی پوشش‌های دیگری که دارید، تطبیق داده شود.

همانطور که گفته شد، شلوارک‌ها برای تفریح، ورزش، خوابیدن و رفت‌وآمد در منزل و محیط کار استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه این لباس در برخی موارد به عنوان لباس رسمی هم استفاده می‌شود، بسته به مورد استفاده، طرح و رنگبندی مناسب باید انتخاب شود.

در برخی مدل‌ها، طرح‌های چاپ شده بر روی شلوارک، جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. اما در برخی موارد، طرح‌های بسیار شلیک و جذاب ممکن است در محیط کار و یا در برخی موارد، مناسب نباشد. در چنین شرایطی بهتر است از شلوارک‌های یک رنگ استفاده کنید. انتخاب رنگ مناسب نیز بسیار مهم است. بهتر است از رنگ‌های متناسب با محیط کار استفاده شود تا شلوارک شما به نظر شلیک و ناشایست نرسد.

از طرفی، اگر شما به دنبال شلوارک برای تفریح و ورزش هستید، می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های زنده و شیک استفاده کنید. در اینجا، شلوارک باید مطابق با سلیقه و پیش ذهن شما باشد.

همچنین در برخی موارد، انتخاب طرح و رنگبندی شلوارک باید با سلیقه و سبک لباس دیگری که می‌پوشید، هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر تی‌شرت یا کت شما دارای طرح و رنگی خاصی است، بهتر است شلوارکی با رنگ و طرحی مناسب با آن انتخاب کنید.

تناسب شلوارک با درنظر گرفتن فرم بدن

تناسب یک شلوارک با شکل بدن فرد، بسیار مهم است. به طور کلی، انتخاب شلوارک مناسب به اندازه توانایی شما در راه رفتن و حرکت کردن و همچنین راحتی شما در هنگام استراحت بستگی دارد. اما، انتخاب شلوارکی که با شکل بدن شما تناسب داشته باشد، بسیار مهم است. در ادامه به بررسی تناسب شلوارک با شکل بدن خود و نکات مهمی که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت. یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که شلوارک شما نباید بسیار گشاد باشد و در عین حال، نباید به شدت تنگ و فشار آور باشد. اگر شلوارک شما بیش از حد گشاد باشد، ممکن است به راحتی از شما ساق پاها بیافتد و شما در حین حرکت مشکل داشته باشید. به علاوه، اگر شلوارک شما بسیار تنگ باشد، ممکن است حرکت شما را محدود کند و باعث ایجاد درد و ناراحتی شود. بهترین شلوارک برای شما، شلوارکی است که به شکل بدن شما بیشترین توجه را دارد. بنابراین در اینجا چند نکته را برای انتخاب شلوارک برای شکل بدن های مختلف بررسی می کنیم:

شکل بدن اندام عقب برجسته: اگر شکل بدن شما اندام عقب برجسته دارد، شلوارک هایی با پاهای وسیع تر و بلند تر، بهترین گزینه هستند. همچنین، شلوارک های با پهلو بالا، برای این شکل بدن مناسب هستند که به وضوح تفاوت بین اندام های بالا و پایین را نشان می دهند.

شکل بدن ساعت شنی: اگر شکل بدن شما ساعت شنی است، شلوارک هایی با پهلو بالا و کمر بلند بهترین گزینه هستند. همچنین، شلوارک هایی با پاهای بلند و ضخیم، به خصوص در ناحیه ران، بهترین گزینه هستند.

شکل بدن سایه گرد: اگر شکل بدن شما سایه گرد است، شلوارک هایی با پهلو بالا و باریک، پاهای بلند و کمر بلند، بهترین گزینه هستند. همچنین، شلوارک هایی با جزئیات در بخش بالایی، مانند جیب ها و چینی ها، بهترین گزینه هستند.

شکل بدن مثلثی: اگر شکل بدن شما مثلثی است، شلوارک هایی با پاهای بلند و باریک، بهترین گزینه هستند. همچنین، شلوارک هایی با پهلو بالا و کمر بلند، به خصوص با جزئیات در بخش پایینی، مانند چینی ها، مناسب هستند.

منبع : گروه تولید محتوای یوکامد

تاپ زنانه پنبه ای چهار دکمه آستین افتاده

۱۰ بازديد

تاپ زنانه پنبه ای  دوست داشتنی ترین لباس راحتی تمام خانم هاست

[caption id="attachment_8360" align="aligncenter" width="600"]تاپ زنانه پنبه ای تاپ زنانه پنبه ای[/caption]

تاپ زنانه پنبه ای بی‌شک یکی از محبوب ترین لباس های زنانه است که از نظر راحتی میان خانم ها طرفداران بسیاری دارد. به خصوص برای روزهای گرم تابستانی، پوشیدن یک تاپ جذاب و خنک (نخی) واقعا می تواند لذتبخش باشد.  به صورت کلی تاپ زنانه پنبه ای شاید به عنوان یک لباس مجلسی  لوکس جذابیت خاصی نداشته باشد. اما مدل ها و طرح های مختلفی از تاپ زنانه پنبه ای وجود دارد که  می توانند در موقعیت های مختلف مورد استفاده قراربگیرند. به همین دلیل باید پیش از خرید تاپ زنانه پنبه ای باید ، در مورد این که تاپ زنانه پنبه ای به چه منظوری و در چه موقعیتی قرار است استفاده شود، مطمئن شویم.

اولین و مهمترین فاکتوری که در انتخاب و خرید تاپ زنانه و دخترانه موثر هست، پارچه با کیفیت و خوش دوخت هست. تاپ زنانه پنبه ای  معمولا برای کاربردهای خانگی روزمره  بکار می‌روند. به همین دلیل هم یکی از پرکاربردترین انواع تاپ زنانه ،  تاپ نخی زنانه است که علاوه بر مصارف روزمره خانگی و راحتی، می تواند در مناسبت های خانوادگی و دورهمی های خودمانی و دوستانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

تاریخچه استفاده از پنبه در پوشاک

استفاده از پنبه در پوشاک از حدود 5000 سال قبل از میلاد رواج داشته و همچنان نیز استقبال زیادی از آن می‌شود. با آن که چند سالی استفاده از لباس با الیاف مصنوعی بسیار پررونق بود، اما خوشبختانه به مرور، مردم از ضررهای این الیاف بر سلامتی آگاه شدند و مجدد به الیاف طبیعی مانند پنبه روی آوردند. از این جنس پارچه برای تولید لباس‌های مختلف از نوزادان گرفته تا بزرگسالان، برای مصارف خانگی، ورزشی و حتی دورهمی‌های دوستانه و رسمی، لباس شب، لباس زیر و ... به وفور استفاده می‌شود. همچنین به علت نگهداری آسان، طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. زیرا در برابر شستشو با ماشین لباسشویی، انواع پودرها و حتی حرارت آب مقاوم است.

مزایای تاپ زنانه پنبه ای

از جمله ویژگی های تاپ زنانه پنبه ای می توان به مواردی از قبیل ؛ نرمی و لطافت بیشتر، قدرت جذب رطوبت بالا، خنک نگه داشتن بدن، عدم ایجاد حساسیت و تعریق کمتر اشاره کرد. یکی دیگر از فواید  تاپ زنانه پنبه ای این است که علاوه بر روزهای گرم تابستان ، می‌توان آن را  در فصل زمستان نیز به عنوان نخستین لایه برای تمام لباس‌های زمستانی مورد استفاده قرار داد. با پوشیدن پنبه به جای برخی ترکیبات دیگر، وقتی به داخل خانه می روید، جایی که هوا گرم تر است، بیش از حد گرم نمی‌شوید و به طرز ناراحت کننده ای عرق نمی‌کنید.

مزایای تاپ زنانه پنبه ای عبارتند از؛ خنک کننده بهتری، ضد حساسیت بودن، دوام بیشتر و همینطور نداشتن بو که هرکدام از این موارد به تنهایی می توانند انگیزه کافی برای خرید تاپ زنانه پنبه ای را فراهم کنند. همانطور که می‌بینید، می‌توانید علاوه بر مزایای ذکر شده تاپ زنانه پنبه ای قیمت مناسب و  مقرون به صرفه بودن آن نیز بسیار حائز اهمیت است. انواع تاپ زنانه پنبه ای در رنگ ها و سبک های مختلف موجود است  و می‌توان از انواع طرح دار آنها استفاده کرد.  برای همین منظور هم اصولا طراحان مد برای از بین بردن حس یکنواختی در تاپ زنانه پنبه ای تلاش بسیاری می کنند و نتیجه فعالیت آنها نیز عرضه انواع متنوع تاپ زنانه پنبه ای از نقطه نظر رنپ، الگو و طرح به بازار است.

همچنین از جمله فواید تاپ زنانه پنبه ای می توان احساس راحتی این نوع لباس در هر دمایی است . چرا که حتی اگر دمای بدن شما بسیار بالا باشد، می توانید بدون احساس ناراحت کننده از تاپ زنانه پنبه ای  استفاده کنید و نگران ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک نباشید.

تاثیر تاپ نخی بر روی پوست

[caption id="attachment_8357" align="aligncenter" width="600"]تاپ زنانه پنبه ای تاپ زنانه پنبه ای[/caption]

یکی از فواید تاپ زنانه پنبه ای جذب عرق بدن است که پس از جذب آن، اجازه می‌دهند عرق در هوا تبخیر شود، به همین دلیل هم پوشیدن تاپ زنانه پنبه ای در فصل تابستان توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها را در چین‌های روی پوست به‌ویژه زیر بغل کاهش داده و  از ایجاد  بوی نامطبوع عرق جلوگیری کند. با پوشیدن تاپ زنانه پنبه ای ، لطافت و نرمی که روی پوست دارند، احتمال عفونت های پوستی و لایه برداری در هنگام پوشیدن آن ها را کاهش می‌دهد. و یک عایق حرارتی محسوب می‌شوند که در تابستان به خنک نگه داشتن بدن و در زمستان گرم نگه داشتن بدن کمک می کند. تاپ زنانه پنبه ای در مقایسه با پارچه های مصنوعی که حاوی مواد شیمیایی هستند و پوست را تحریک می کنند، بهترین انتخاب برای مبتلایان به آلرژی است. این افراد برای جلوگیری از عفونت های پوستی بهتر است از رنگ های روشن در فصل گرما استفاده کنند.

بدون شک همه شما تا کنون شنیده‌اید که لباس‌های نخ-پنبه  از جمله تاپ زنانه پنبه ای برای فصل تابستان بسیار مناسب هستندچرا که  تاپ زنانه پنبه ای یا سایر لباس های جنس پنبه علاوه بر راحتی و نرم بودن مزایای بسیار زیاد دیگر دارند که آن‌ها را از سایر الیاف مورد استفاده در صنعت پوشاک متمایز می‌کند.

طبیعی بودن پنبه

یکی از مهم‌ترین مزایای جنس نخ پنبه، طبیعی بودن آن است. از آن جا که بدن انسان سیستمی زنده است، تمام اطلاعات مربوط به محیط اطرافش را به خوبی دریافت و ثبت می‌کند. بنابراین زمانی که شما لباسی از جنس طبیعت بر تن دارید، بدن شما طبیعی بودن آن را دریافت خواهد کرد و احساس راحتی بیشتری می‌کند.

دوام بالای تاپ جنس پنبه

بدون شک لباس‌هایی داشتید که بعد از چند بار شستشو رنگ و بافت آن‌ها تغییر کرده است. یکی از برتری‌های جنس نخ پنبه، دوام و ماندگاری بسیار بالای آن است. برخلاف دیگر الیاف تیشرت‌های جنس پنبه در برابر تغییر بافت در اثر شستشو مداوم به ویژه با آب گرم و حتی ایجاد لک بسیار مقاوم هستند. این ویژگی نیز به علت مقاومت کششی بالای آن است که باعث می‌شود به ندرت شکافته یا پاره شود. از طرفی این جنس پارچه حتی در اثر شستن نیز بافتش 30 درصد تقویت می‌شود.

نرمی پارچه‌های پنبه‌ای

[caption id="attachment_8355" align="aligncenter" width="600"]تاپ زنانه پنبه ای تاپ زنانه پنبه ای[/caption]

هیچ فردی را نمی‌توانید ببینید که از پوشیدن لباس‌های خشن و زبر احساس خوشایندی داشته باشد. یا بتواند این لباس‌ها را برای مدت طولانی تحمل کند. از این رو اکثر مردم هنگام خرید به دنبال لباس‌های با بافت نرم و لطیف هستند که بدن آن‌ها را اذیت نکنند. جنس نخ پنبه نیز دارای بافتی بسیار نرم و لطیف است که احساس بسیار خوشایندی را به بدن منتقل می‌کند.

ضد حساسیت

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت جنس نخ پنبه، ضد حساسیت بودن آن است. همین ویژگی علت اصلی استفاده از این الیاف در تولید لباس‌های نوزادان و کودکان است. بنابراین اگر پوستی حساس دارید، حتماً از لباس‌هایی که الیاف آن‌ها پنبه است، استفاده کنید. این الیاف مانع از خارش، جوش و حتی خشکی پوست می‌شود. همچنین به علت عدم تحریک‌کنندگی پوست در بسیاری از ابزار و محصولات پزشکی از قبیل: باند، گاز و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنس پارچه همچنین در تولید لباس‌های زیر کاربرد دارد. زیرا از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

کنترل رطوبت بدن

الیاف پنبه‌ای برخلاف الیاف مصنوعی دارای منافذی هستند که به تنفس طبیعی پوست کمک می‌کنند. برقراری جریان هوا باعث حفظ رطوبت پوست شده و از بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین از جمع شدن بیش از حد رطوبت بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند. از این رو برای فعالیت‌های ورزشی و کارهای سخت و پرانرژی گزینه بسیار مناسبی است.

این جنس پارچه اصولاً کنترل رطوبت را به دو شکل انجام می‌دهند. اولین روش از طریق روزنه‌های موجود در بافت پارچه است. این روزنه‌ها در تنفس پوست خلل ایجاد نمی‌کنند و به همین دلیل پوست به راحتی و آزادانه نفس می‌کشد. دومین روش از طریق خاصیت انسجام آن است. لباس‌های پنبه‌ای همانند حوله آب و رطوبت را جذب و آن‌ها را از بدن دور می‌کنند. حتی انجمن بین‌المللی ترویج نخ-پنبه (ifcp) اعلام کرده که پارچه‌های پنبه‌ای رطوبت را به اندازه یک پنجم وزن خود جذب می‌کنند. همچنین با جذب این میزان از رطوبت بدن هیچ گونه احساس خیسی به فرد منتقل نمی‌شود.

عایق حرارتی

جنس نخ پنبه به دلیل طبیعی بودن دارای ویژگی خاصی است که می‌تواند با به دام انداختن هوا در بین بافت خود عایق بسیار مناسبی در برابر گرما و سرما باشد. به همین دلیل در همه فصول قابل استفاده است. جنس پنبه در حقیقت یک ترموستات بسیار عالی برای بدن است.

مقاوم در برابر اقلیم‌های متفاوت

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، الیاف پنبه مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند. اما این مقاوم بودن آن‌ها تنها به شستشو و لک‌زدایی منتهی نمی‌شود. بلکه در برابر آب و هوای مختلف نیز مقاومت بالایی دارد. بنابراین در هر منطقه با هر آب و هوایی قابل استفاده است.

عدم جذب بو

احتمالاً برای شما پیش آمده که لباستان بوی بدی را به خود گرفته باشد که حتی با شستشو نیز از بین نرود. پارچه‌های پنبه‌ای برخلاف الیاف پلی‌استری که بر پایه نفت هستند، هیچ بویی را در خود نگه نمی‌دارند. از این رو به راحتی در اثر شسته شدن، بوهای بد را آزاد می‌کند.  بنابراین اگر در حال آشپزی هستید، یا کنار آتش نشسته‌اید اصلاً نگران نباشید.

معایب تاپ زنانه پنبه ای

[caption id="attachment_8358" align="aligncenter" width="600"]تاپ زنانه پنبه ای تاپ زنانه پنبه ای[/caption]

شاید یکی از ایرادهایی که بتوان به این جنس پارچه گرفت چروک شدن آن است که باید بعد از هر بار شستشو اطو شوند. از طرفی قابلیت انقباض این الیاف باعث می‌شود در اثر شستشو کمی جمع شوند. به همین دلیل هنگام خرید تیشرت جنس نخ پنبه سعی کنید سایز آن کمی بزرگتر از سایز اصلی خودتان باشد. با این کار دیگر نگران کوتاه یا تنگ شدن لباس‌تان بعد از شستشو نخواهید بود. حتی هنگام خرید پارچه‌های پنبه‌ای توصیه می‌کنیم ابتدا آن‌ها را یکبار بشویید و سپس اقدام به دوخت کنید. این اتفاق تنها در شستشوی اول رخ می‌دهد. بنابراین با توجه به مزایای بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای که دارد، بهترین گزینه برای خرید انواع تیشرت و لباس‌های راحتی است. این جنس پارچه همچنین بهترین گزینه برای چاپ تیشرت است. زیرا چاپ عکس روی تیشرت ها کیفیت بسیار فوق‌العاده و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

تاریخ استفاده انسان از لباس های نخی، به 5000سال پیش میرسد. لباس نخی اصلا چیست؟ چرا نسبت به بقیه الیاف بیشتر پیشنهاد می شود؟همه ما وقتی به یک لباس فروشی می رویم، برای خرید لباس دلخواهمان معیار هایی داریم. از قیمت کالا گرفته تا کیفیت پارچه و دوخت و جنس لباس. اما کمتر کسی وقتی میخواهد لباس بخرد به این توجه میکند که جنس الیاف پارچه چه تاثیراتی بر دمای بدن و یا سلامت پوست دارد. در این نوشته، میخواهیم لباس نخی، پوشاک محبوب ما در گرمای تابستان و یا روزهای سرسبز بهاری، را معرفی کنیم. اینکه لباس نخی چیست و از چه موادی تشکیل شده، چه انواعی دارد و فواید و معایب آن چیست، موضوع نوشته ی پیش رویتان است.

انواع لباس پنبه ای

بدنیست بدانید که اساسا  چیزی به اسم لباس نخی وجود ندارد. جنس الیافی که ما به نام نخی از آن یاد میکنیم، در واقع همان الیاف پنبه ای است. همه لباس ها، لباس نخی هستند، اما این نخ از الیاف گوناگون تهیه می شود. به صورت کلی جنس الیاف پارچه به دو گونه قابل تقسیم است که عبارتند از؛ الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی شامل ریون، نایلون و پلی استر می شوند. گرچه این الیاف به ظاهر مقاوم و مانا به نظر می رسند اما پژوهش ها نشان داده اند که این مقاومت میتواند به قیمت سلامتی ما تمام شود! الیاف مصنوعی معمولا از دو ماده ی اساسی تفلون و فرمالدئید تشکیل می شوند که امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. همچنین مواد موجود در الیاف پلی استری، برای معده، کبد، ریه ها و پوست مضر اند. علاوه بر این، الیاف مصنوعی، برای کسانی که از عرق کردن در روزهای گرم سال متنفر اند، اصلا انتخاب خوبی نیست! چرا که جنس این الیاف خاصیت گرما سازی و حفظ حرارت دارد.

در عوض، الیاف طبیعی، بافتی است که در آن ویسکوز که ماده اصلی پنبه است، وجود دارد. اشکال قدیمی این الیاف مثل پشم و ابریشم، جایگاه تاریخی در پوشاک ایرانی دارند. امروزه هم، با استفاده از تکنولوژی های روز، شکل دیگر الیاف طبیعی یعنی الیاف پنبه ای و کتانی برای تولید انواع لباس نخی به کار گرفته می شوند. خاصیت دیگر این جنس از الیاف، تجدید پذیر بودن آنها و جذب و هضم آنها توسط محیط زیست عزیزمان است؛ چراکه خاستگاه اصلی این مواد از طبیعت، گیاهان و جانوران، می باشد. از انواع این لباس های دوست داشتنی هم میتوان به جین ها، مخمل های نخی راه راه، پارچه های راه راه نخی و پارچه های پنبه ای، شومیز، بلوز، تونیک و کتان اشاره کرد.

شیوه های مراقبت و شستشوی  تاپ زنانه پنبه ای

[caption id="attachment_8332" align="aligncenter" width="600"]شستشوی تاپ زنانه پنبه ای شستشوی تاپ زنانه پنبه ای[/caption]

هنگام شستشوی تاپ زنانه پنبه ای ، از آب سرد (زیر30 درجه) استفاده کنید.

بعد از شستشو، تاپ زنانه پنبه ای را کمی و به آهستگی کش بدهید تا به شکل اولیه خود برگردد.

برای خشک کردن تاپ زنانه پنبه ای ، بهتر است از دمای طبیعی و یا نور خورشید استفاده کنید.

اگر لباس پنبه ای شما پس از شستشو با ماشین، دچار انقباض شد، شستن دوباره آن در آب سرد و با دست میتواند مفید باشد.

لباس های پنبه ای مانند تاپ زنانه پنبه ای پس از شستشو نیاز چندانی به اطو کشیدن ندارند؛ پس از شستشو آن را کمی بکشید و در برابر نور طبیعی خشک کنید.

بهتر است این جنس از الیاف را هنگامی که هنوز کمی رطوبت دارند، اطو کنید. اگرچه استفاده از اطو بخار هم کارساز است.

مطمئن شوید تاپ زنانه پنبه ای را حتما پس از خشک شدن به صورت کامل، تا کنید. ضمنا یادتان باشد که تاپ زنانه پنبه ای را پشت و رو بشورید.

 نحوه تشخیص لباس نخی-پنبه ای از انواع مصنوعی

متاسفانه برخی از فروشندگان لباس های با الیاف مصنوعی را به جای الیاف طبیعی و پنبه ای، تحت عنوان لباس نخی میفروشند تا اگر شکایتی هم شد، دروغ نگفته باشند و بگویند: خب از نخ دوخته شده! گرچه شناسایی جنس الیاف لباس بیشتر یک راه تجربی است. راه هایی برای تشخیص لباس های نخی-پنبه ای از سایر اجناس وجود دارد که با دانستن آنها قادر خواهید بود پوشاک مطلوب خود را به راحتی انتخاب کنید.

اگر باتجربه باشید، با دست کشیدن روی جنس پارچه میتوانید پی به این ببرید که پلاستیک است یا نخ یا هردو؛ در غیر این صورت میتوانید تکه ای از نخ لباس را (البته اگر اضافه بود، لازم به کندن نیست!) جدا کرده و بسوزانید. اگر دود سیاه بود و نخ در خود جمع شد، از الیاف مصنوعی است و اگر پودر شد و دود سفید داشت، آن لباس نخی خالص است.

امروز، دنیا بیشتر از هر وقت دیگری از پنبه که فیبر طبیعی است استفاده میکند و دلایل محکمی برای اینکار دارد. کشت پنبه و به عمل آوری آن در یک تاپ زنانه پنبه ای یا پیراهن، حتی به ما امکان استفاده از باقی گیاه پنبه برای  تولید مواد غذایی و کاغذ را میدهد. تجدید پذیری منابع اصلی این پوشاک و کاربرد بهینه آن، به همراه دوام و راحتی آن، موجب شده تا لباس نخی-پنبه ای، مانند تاپ زنانه پنبه ای طرفداران زیادی در تمام دنیا داشته باشد.

منبع: گروه تولید محتوای یوکامد

تاپ زنانه ترکیبی نخ و ویسکوز آستین افتاده چاپ دختر

۷ بازديد

تاپ زنانه ترکیبی پوششی پرکاربرد و دوست داشتنی

تاپ زنانه ترکیبی  که از پارچه های ادغام شده از الیاف طبیعی مانند نخ و الیاف مصنوعی نظیر ویسکوز تولید می شود. موجب شده تا تاپ زنانه ترکیبی  به لباسی محبوب و پرکاربرد مبدل شود. امروزه تنوع دسترسی به پارچه های طبیعی و مصنوعی، طیف گسترده ای از الیاف را برای استفاده ارائه می دهد. اما همه پارچه ها به هر نحوی عاری از عیب نیستند. همه آنها اغلب خصوصیاتی دارند که شامل نقاط قوت و ضعف مختلفی است و در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تاپ زنانه ترکیبی  آستین افتاده  یوکامد، از جمله لباس های زنانه این تولیدی است که از پارچه ادغامی نخ و ویسکوز تهیه شده و در ردیف پرفروش ترین محصولات تولیدی پوشاک یوکامد محسوب می شود. واقعیت این است که تمایل تولیدکنندگان پارچه برای تولید پارچه های مناسب و عاری از عیب که بی شک حاصل دریافت بازخوردهای جامعه مصرف کنندگان است، منجر  به تولید پارچه های ترکیبی  و به تبع آن تولید انواع تاپ زنانه ترکیبی  آستین افتاده شده است.

پارچه های ترکیبی یا ادغامی که تاپ زنانه ترکیبی  یوکامد نیز از این نوع پارچه تولید شده است، مخلوطی همسان از دو یا چند الیاف است که به هم ریسیده می شوند و اساسا این ترکیب، شامل الیاف طبیعی  و ممصنوعی است که در نهایت به خلق  یک پارچه ترکیبی ختم می شود. به عبارتی برای درک بهتر موضوع باید گفت،  نخ های مورد استفاده در پارچه لباسی مانند تاپ زنانه ترکیبی  یوکامد، خود ترکیبی از دو یا چند الیاف مختلف است که در مورد تاپ زنانه ترکیبی  آستین افتاده یوکامد، شامل الیاف نخ و ویسکوز می شود.هستند.

ترکیب الیاف سلولزی با الیاف مصنوعی جهت تولید پارچه هایی با خصوصیات بهبود یافته از نوع پارچه استفاده شده در تاپ زنانه ترکیبی نخ و ویسکوز آستین افتاده یوکامد، مدت هاست که در سراسر جهان پذیرفته شده است. کاربرد پارچه های ترکیبی حتی در هند نیز به شدت افزایش یافته است. ساختار قیمت گذاری و سیاست چند-لایه (در بخش صادرات) دولت باعث افزایش استفاده از پارچه های ترکیبی سلولزی شده است.

خواص الیاف ترکیبی در درون یک حالت اصلاح شده در یک پارچه ترکیبی با هم مخلوط می شوند و ایجاد می گردند. اگر فرآیند مخلوط شدن با دقت انجام شود، ویژگی های خوب الیاف باعث کم شدن کیفیت ضعیف پارچه می گردند. ترکیب این الیافا نیازمند برخورداری از دانش و هنر الیاف به صورت توامان است. این دانایی تکنسین را قادر به تولید پارچه ای عالی برای استفاده ای مناسب مانند تاپ زنانه ترکیبی نخ و ویسکوز می نماید.

دلایل ترکیب کردن پارچه ها

مهم ترین دلیل برای ترکیب کردن الیاف به ایجاد عملکرد بهتر مربوط می شود. با ترکیب کردن پارچه با نوع دیگری از پارچه هایی که در این خصوصیات برتری دارند، می توان خصوصیاتی که در یک الیاف ضعیف است را بهبود بخشید. به عنوان مثال، وقتی پلی استر با پنبه ترکیب می شود، پارچه حاصل از خاصیت جذب متعادلی برخوردار خواهد بود که این خاصیت تقریباً در پلی استر صفر است.

 بهبود بافت: خواب و ظاهر پارچه هایی که از طریق الیاف پشم با پلی استر ترکیب می شوند، بافت مورد نظر را برای مواد مناسب ایجاد می کنند. هنگامی که ویسکوز با پنبه مخلوط می شود، درخشندگی و نرمی آن را بهبود می بخشد و در نتیجه ظاهر آن را تقویت می کند.

کاهش هزینه: این مورد گاها یکی از دلایل مهم ترکیب الیاف است. قیمت یک پارچه بسیار گران قیمت را اغلب می توان با ترکیب کردن با الیاف ارزان قیمت دیگر کاهش داد. به عنوان مثال، پشم گران قیمت با پلی استر ارزان تر مخلوط می شود تا هزینه کاهش پیدا کند.

تولید اثرات رنگ متقاطع: الیافی که برخلاف میل ما رنگی نیستند، می توانند با یکدیگر ترکیب و رنگی می شوند، به گونه ای که یکی از الیاف، رنگ را جذب می کند و دیگری رنگ اصلی خود را حفظ می نماید.

برای بهبود ریسندگی، بافندگی و کارآیی نهایی، به عنوان مثال، راندمان ریسندگی پلی استر با مخلوط کردن با پنبه برای تولید نخ های ریسیده، بهبود می یابد.

ترکیب ممکن است قبل از ریسندگی یا در حین ریسندگی انجام شود. این کار هم در مرحله آغاز فرآیند و هم در مرحله ترکیب کردن قابل انجام خواهد بود. اگرچه انجام ترکیب باعث تسهیل شدن فرآیند می شود، اما مشکلاتی را ایجاد می کند، از این رو کاربرد چندانی ندارد. حتی در مرحله فتیله، ترکیب کردن نخ کشی بیش از حد یا نیمتاب دادن یا ترکیب ماشین های ریسندگی را می توان انجام داد. امروزه استفاده از ماشین نخ کشی زیاد بسیار متداول است. فتیله ها از طریق الیاف مختلف، با توجه به نسبت ترکیب، ماشین نخ کشی زیاد را تشکیل می دهند. آنها برای حصول یک فتیله واحد که بعداً به نخ تبدیل می شود، جذب می گردند.

انواع پارچه های ترکیبی

پارچه (به انگلیسی: Textile) لایه‌ای نرمش‌پذیر است که از شبکه‌ای از نخ‌ها یا الیاف طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده‌است؛ که نوع نخ‌ها یا الیاف و ساختار و نحوه قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر ساختمان پارچه و خصوصیات فیزیکی آن را به‌وجود می‌آورد. در بین انواع مختلف ترکیب هایی که امروزه موجود هستند، می توان به ترکیب پنبه،  پشم و ویسکوز پلی استر و همینطور نخ و ویسکوز به کار رفته در تاپ زنانه ترکیبی یوکامد به عنوان محبوب ترین پارچه ها اشاره کرد. ترکیب های ویسکوز پنبه پلی استر، رایج هستند. با توجه به الیاف استفاده شده و درصد الیافی که در هر ترکیب مورد استفاده قرار می گیرند، اثرات و خواص ترکیبی مختلفی از این ترکیب ها تولید می شود.

امروزه پارچه هایی با نسبت های مختلف ترکیبی در بازار موجود می باشند. ترکیبی از پلی استر ۶۵% و پنبه ۳۵% متداول هستند. نسبت های دیگر ترکیب پلی استر و پنبه ۶۷/۳۳، ۷۰/۳۰، ۵۰/۵۰، ۴۵/۵۵، ۵۲/۴۸، ۸۰/۲۰ نیز موجود است. ترکیبی از پلی استر و پنبه ۶۵/۳۵، به طور رضایت بخش باعث تولید پارچه ای برای پوشش روزانه مانند انواع تاپ زنانه ترکیبی می شود. مخلوط ۵۹/۵۰، پارچه ای نرمتر و جذاب تر تولید می کند. هنگامی که پلی استر با پنبه ترکیب می شود، شکل بهتر، مقاومت در برابر چین و چروک بیشتر و نگهداری مناسب تری را ارائه می دهد که برای پنبه تولیدی، راحتی و هدایت گرما را فراهم می کند. پنبه پلی استری، ترکیبی است که نه تنها برای کشور هند، بلکه برای سایر کشورهای گرمسیری نیز مناسب است.

پارچه های لباسی تری پشم

شکل نگهداری عالی پلی استر، مهم ترین نقش را در پارچه های پشمی که دارای شکل نگه داری ضعیفی هستند، ایفا می کند. پلی استر باعث ایجاد مقاومت عالی در برابر چین و چروک و بهبود شکل نگه داری می شود که به شکل گیری لباس هم مرطوب و هم خشک کمک می کند. با توجه به نسبت ترکیب، پلی استر سبب افزایش مقاومت پارچه های پشمی می گردد. پشم مقاومت در برابر گرما، قابلیت مقاومت در برابر چین و چروک و جذب را با توجه به نسبت ترکیب دارا می باشد. مخلوط پلی استر و پشم به ترتیب از  ستر ۶۵% و پشم ۳۵% تا ۶۰/۵۰، ۵۵/۴۵، ۵/۵۰ در دسترس هستند. ترکیبی از مخلوط ۶۵/۳۵ درصد جهت تولید پارچه هایی با وزن سبک در تمام فصول سال مناسب هستند. برای تولید پارچه های پشمی، مخلوط ۶۰/۴۰ مطلوب خواهد بود. وقتی به گرمای بیشتری نیاز است، مخلوط های ۵۰/۵۰ باید مورد استفاده قرار گیرند.

رایون ویسکوز پلی استر

ترکیب پلی استر با ویسکوز باعث دوام، مقاومت و حفظ شکل می شود. مقاومت مرطوب پارچه حاصل نیز بهبود می یابد و ویسکوز خاصیت جذب، بافت نرم و تنوع رنگی را نیز فراهم می کند. معمولا ترکیبی از پلی استر و ویسکوز از پلی استر ۶۵% و ویسکوز ۳۵% تا ۵۵/۴۵، ۴۵/۵۵، ۴۸/۵۲ متغیر است. در بین این نسبت های ترکیبی، معمولا ۴۸/۵۲ و ۶۵/۳۵ برای یونیفرم های مدرسه و مواد پارچه پنبه ای راه راه با نخ رنگی استفاده می شوند.

پارچه فانریپ. این پارچه جذاب با ترکیب خلاقانه‌ای از الیاف طبیعی و مصنوعی، نه تنها در عرصه مد موجی از تحول ایجاد کرده، بلکه استانداردهای راحتی و دوام را نیز به سطحی جدید برده است.

ترکیب الیاف در پارچه فانریپ

اولین چیزی که در مورد پارچه فانریپ توجه مرا جلب کرد، ترکیب الیاف آن بود. این پارچه به طور عمده از پنبه ساخته شده است. همه ما می‌دانیم که پنبه به دلیل نرمی، راحتی و تنفس‌پذیری‌اش محبوب است. اما فانریپ فقط به پنبه ختم نمی‌شود؛ اینجا جادوی تکنولوژی وارد می‌شود. با افزودن الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر یا نایلون، پارچه‌ای خلق می‌شود که هم کشسانی دارد و هم دوام بیشتری نسبت به پارچه‌های معمولی.

پنیه فانریپ

این نوع از فانریپ که در آن الیاف پنبه با پنیه (نوعی کش پلی‌استر) ترکیب می‌شود، از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. این ترکیب مناسب برای تولید انواع پوشاکی است که نیاز به مقاومت در برابر سایش و پایداری شکل دارند، مانند شلوارها و جاکت‌ها.

اسپان فانریپ

اسپان فانریپ، با ادغام الیاف اسپان در ساختار خود، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این نوع پارچه برای تولید لباس‌هایی که نیاز به کشسانی دارند مثل کراپ و تاپ‌های زنانه بسیار مناسب است. این لباس‌ها معمولاً باید برازنده و راحت باشند، و اسپان فانریپ دقیقاً همین ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. و پر فروش ترین نوع فانریپ بعد از پنبه به حساب میاد که قیمت خیلی رقابتی داره.

پلی استر فانریپ

پلی استر فانریپ، که در آن الیاف پنبه با پلی‌استر ترکیب می‌شود، ویژگی‌هایی نظیر دوام بالا، کمترین میزان چروک شدن و سرعت خشک شدن سریع را داراست. این ترکیب معمولاً برای تولید انواع پوشاک ورزشی و لباس‌هایی که نیاز به تنفس‌پذیری و سرعت خشک شدن دارند، استفاده می‌شود.

ویسکوز فانریپ

فانریپ ویسکوز، که در آن الیاف ویسکوز به کار میرود به همراه کش ، از نرمی و لطافت بالایی برخوردار است. این نوع پارچه معمولاً برای تولید لباس‌هایی با پوشیدگی راحت مانند لگ و ساپورت زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، جایی که نرمی و راحتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فلامنت فانریپ

فلامنت فانریپ، که در آن الیاف فلامنت (نوعی الیاف مصنوعی) استفاده میشود، ویژگی‌هایی مانند براقیت و نرمی خاصی را به پارچه می‌بخشد. این نوع پارچه برای تولید لباس‌های شب و مجلسی که نیاز به درخشندگی و جلوه‌ی خاصی دارند، بسیار مناسب است.

این ترکیبات متنوع، هر کدام با ویژگی‌های خاص خود، پاسخگوی نیازهای گوناگون در صنعت مد و پوشاک هستند و امکان ساخت لباس‌هایی با کاربردهای مختلف را فراهم می‌آورند. این نوآوری‌ها در صنعت پارچه‌سازی نشان‌دهنده توانایی تطبیق با سبک‌های زندگی متغیر و خواسته‌های متنوع مصرف‌کنندگان است.

چرا این ترکیب مهم است؟

حالا سوال این است که چرا این ترکیب اینقدر مهم است؟ پاسخ ساده است: انعطاف‌پذیری و کاربرد. پارچه‌های فانریپ نه تنها برای تاپ زنانه ترکیبی و تیشرت‌ها بلکه برای انواع لباس‌ها از جمله  پوشاک ورزشی، لباس‌های روزمره و حتی لباس‌های شیک مناسب هستند. این پارچه با حفظ نرمی و راحتی پنبه، مقاومت و دوامی را ارائه می‌دهد که در برابر چروک و تغییر شکل مقاوم است. این ترکیب منحصر به فرد از الیاف طبیعی و مصنوعی، پارچه فانریپ را برای کاربردهای مختلف مناسب می‌کند. به عنوان مثال، تیشرت‌هایی که از فانریپ ساخته می‌شوند، نه تنها نرم و راحت هستند بلکه دوام بیشتری دارند و کمتر دچار تغییر شکل می‌شوند.

منبع : گروه تولید محتوای یوکامد

تاپ و شلوارک زنانه آستین افتاده طرح دوریقه و دمپا شیت سنگ

۷ بازديد

گذری کوتاه در دنیای تاپ و شلوارک زنانه

تاپ و شلوارک زنانه
تاپ و شلوارک زنانه

تاپ و شلوارک زنانه ایده جذابی برای روزهای تابستان در خانه است. بخصوص که اگر مدل تاپ زنانه و شلوارک تان از جنس ویسکوز یا  نخ باشد می تواند یک ست سبک، راحت و بسیار جذاب برای خانه باشد. ست پوشاکی که می تواند احساس خوشایندی را در شما ایجاد کند.

اگر به لباس‌های خنک و آزاد علاقه دارید یا در خانه ورزش می‌کنید، شلوارک کوتاه و تاپ نیم‌تنه نخی زنانه خرید مناسبی خواهد بود. با این حال اگر نمی‌خواهید شلوارک نخی زنانه کوتاه به پا کنید، شلوارک تا زیر زانو و یک تاپ زنانه سِت و هم‌رنگ انتخاب مناسبی است. این همان پیشنهادی است که طراحان یوکامد برای‌تان دارند.

تاپ (به انگلیسی: top) وام‌واژه‌ای از زبان انگلیسی‌است که برای نوعی لباس (معمولاً زنانه) که از کمر تا گردن را می‌پوشاند به کار می‌رود. در زبان انگلیسی، واژهٔ تاپ برای انواع مختلفی از پوشش بالاتنه به کار می‌رود (از جمله تی‌شرت) اما در زبان فارسی واژه تاپ معمولا فقط برای انواع خاصی از این نوع پوشش که آستین ندارند به کار می‌رود.

تاپ ممکن است توسط بندی که روی شانه‌ها قرار می‌گیرد یا دور گردن واقع می‌شود روی تنه نگه داشته شود، یا آن که بدون بند باشد. به تاپ بدون بند در زبان انگلیسی tube top و به نوعی که بند آن در پشت گردن قرار می‌گیرد halter top گفته می‌شود. به نوعی که دارای بندهای روی شانه‌است نیز tank top گفته می‌شود. هم‌چنین برخی از تاپ‌ها کوتاه هستند، به شکلی که شکم و کمر فرد را نمی‌پوشانند؛ به این انواع در زبان انگلیسی crop top نام می‌دهند.

تاپ و شلوارک زنانه  آستین افتاده سایز بزرگ دوریقه و دمپا شلوار شیت سنگ یوکامد، در 8 رنگ جذاب و مختلف با جنسی از نوع ویسکوز زنبوری واقعا یک ایده آل تما عیار برای پوشیدن در خانه است. جنس نرم و سبک، طرح جذاب و رنگ های متنوع تاپ و شلوارک زنانه یوکامد ارزش امتحان کردن دارد. به خصوص که با خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی یوکامد، می توانید در عمل این تاپ و شلوارک زنانه آستین افتاده جذاب را بدون واسطه با قیمت کارخانه تهیه کنید.

راستی درباره تاپ و شلوارک ، انواع آن و نکات مهم درباره انتخاب و خرید آن چقدر می دانید؟ اگر این موضوع برای‌تان جذاب است پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های یک تاپ و شلوارک زنانه خوب چیست؟

همیشه یکی معضلات این بوده که چگونه یک لباس راحتی را ست کنیم و اگر این کار را انجام می دهیم چگونه باید لباس مناسب ست کردن را کنار هم قرار بدهیم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمیدانید به چه صورت لباسها را به چه صورت برای خودتان ست نمایید، تاپ و شلوارک زنانه یکی از بهترین گزینه های خرید است.

ست تاپ و شلوارک زنانه با طراحی و استفاده از رنگ های بسیار زیبا تولید شده اند تا جذابیت و راحتی را به اندام بانوان هدیه دهند البته باید به این موضوع توجه داشت که بالا بودن کیفیت یک تاپ و شلوارک زنانه به طور مستقیم  به برند تولید کننده آن مربوط ارتباط دارد و لزوما خرید و استفاده از هر نوع تاپ و شلوار زنانه ای نمی تواند یک ایده خوب به شمار بیاید. ست تاپ و شلوارک زنانه  آستین افتاده سایز بزرگ دوریقه و دمپا شلوار شیت  تهیه شده  از ویسکوز زنبوری به دلیل راحتی بدن در تاپ و آزادی پایین تنه در زمان استفاده از شلوارک آن امکان می دهد تا بانوان علاوه بر حفظ زیبایی و جذابیت فرم و اندام خود، پوشش خانگی راحتی را تجربه کنند.

تاپ و شلوارک را بشناسید

تاپ و شلوارک زنانه
تاپ و شلوارک زنانه-3

با توجه به حساس بودن و لطافتی که پوست خانم ها دارد، لازم است تا از لباس هایی استفاده کننده که مواد اولیه آن ها از مواد طبیعی و بهترین نوع آن باشد. البته باید به این موضوع هم توجه کنیم که تاپ و شلوارک زنانه  جزو لباس ها راحتی حساب می شوند و زمان بیشتری در تن خانم ها وجود دارند. برای همین لازم هست زمانی که قصد خرید تاپ و شلوارک زنانه  دارید، به نوع و جنس آن توجه ویژه ای داشته باشید.

همچنین از دیگر مزایای تاپ و شلوارک زنانه  ، مناسب بودن آن ها برای ورزش های خانگی است . زمانی که قصد انتخاب این لباس ها را دارید، با توجه به رنگ پوست و اندام خود، می توانید ست های تاپ و شلوارک زنانه  آستین افتاده سایز بزرگ دوریقه و دمپا شلوار شیت سنگ  یوکامد را انتخاب کنید و زیبایی، آرامش و راحتی را به خودتان هدیه بدهید. ضمنا باید به این نکته توجه کنیم که آستین افتاده و فرم شلوارک این ست ها، کمک می کند تا علاوه بر تمام این موارد جلوه زیبایی‌ نیز به شما بدهد.

کاربردهای مختلف تاپ و شلوارک

معمولاً خانم‌ها از تاپ و شلوارک زنانه برای مقاصد ورزشی مانند فعالیت ورزشی در باشگاه های ورزشی، پیاده روی های نیمه طولانی و مواردی از این دست استفاده می کنند.  اما قبل از بررسی انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی ‌و تعریف آن‌ها بهتر است تفاوت لباس ورزشی زنانه و مردانه را بیان کنیم. در واقع امروزه تفاوت چندانی بین لباس ورزشی مردانه و زنانه نیست اما هر یک کارایی مخصوص خود را  دارند و دارای ویژگی‌های خاصی هستند. معمولاً خانم‌ها علاوه بر شورت ورزشی از تاپ ورزشی نیز استفاده می‌کنند و آقایان بیشتر از شورت‌های ورزشی بلند استفاده می‌کنند. اما انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی کدام‌اند؟ دراین مقاله سعی داریم انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

انواع تاپ و شلوارک ورزشی

در تاپ و شلوارک زنانه ورزشی تاپ یکی از اصلی ترین جزء‌هاست و در واقع تاپ یکی از پراستفاده‌ترین انواع لباس‌های ورزشی است که مدل‌های مختلفی مثل نیم تنه، تاپ، تاپ ریسربک و ریسربک نیم تنه را دارد. هر ورزشکار باید انواع مختلفی از تاپ‌ها را داشته باشد تا بتواند در هر موقعیت و آب و هوایی از یکی از آنها استفاده کند.

تاپ ورزشی معمولاً در مکان‌های سرپوشیده توسط خانم‌ها پوشیده می‌شود. تاپ‌ها به خاطر راحتی و در عین حال زیبایی که دارند گزینه مناسب برای انواع ورزش‌ها و به خصوص تناسب اندام و بدن‌سازی هستند. از مزایای تاپ و شلوارک زنانه ورزشی می‌توان به جذب عرق در هنگام ورزش اشاره کرد. در واقع به همین دلیل که تاپ بسیار پرطرفدار است. البته تاپ و شلوارک زنانه برای خانم های خیلی چاق مناسب نیست چون به بدن آنها می‌چسبد و چاقی را دوبرابر نشان می‌دهد. اما در عوض برای افراد لاغر و خوش اندام گزینه بسیار مناسبی است.

تاپ های باز برای افرادی که زیر آفتاب و در مدت طولانی ورزش می‌کنند مناسب نیست، چون باعث سوختگی بدن و صورت می‌شود. در عین حال استفاده از ست تاپ و شلوارک زنانه یقه گرد و آستین افتاده یوکامد برای فعالیت در شرایط زیرآفتاب بسیار ایده مناسبی است.

انواع تاپ ورزشی زنانه

تاپ ریسربک
تاپ ریسربک

تاپ ریسربک: این نوع تاپ دقیقا تاپ نیست بلکه چیزی شبیه تاپ است. این تاپ‌ها بسیار راحت هستند و برای حرکات کششی بسیار مناسب هستند. در ایران این تاپ را با لباس زیر بالاتنه اشتباه می‌گیرند‌ و علاوه بر خانم‌ها، آقایان نیز از این نوع تاپ استفاده می‌کنند.

سوتین‌های ورزشی: یکی دیگر از انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی سوتین‌های ورزشی هستند که یکی از ضروری‌ترین لباس‌ها برای خانم‌ها به حساب می‌آیند. اما بهتر است در انتخاب این مدل به نوع پارچه دقت کنید و از انتخاب پارچه کتان خودداری کنید و در عوض به سراغ پارچه‌های پنبه‌ای و پلی استر بروید.

تفاوت این نوع تاپ و سوتین‌های معمولی در سفت بودن و راحت بودن آنها است. چون در هنگام ورزش اجازه حرکت سینه‌ها را نمی‌دهند.

لباس‌های زیر بالاتنه ورزشی: این نوع از تاپ‌های ورزشی در سه نوع کپسولی، کشی و ترکیبی وجود دارند. ورزشکار متناسب با فرم و سلیقه خود یکی از ۳مورد را انتخاب می‌کند. این نوع برای ورزش‌هایی که ممکن است به سینه آسیب برسنانند استفاده می‌شود. این نوع از انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی باعث محدودیت در حرکت دست و ماهیچه‌ها به خصوص ماهیچه سینه نمی‌شود.

انواع شلوارک ورزشی زنانه

شلوارک زنانه ورزشی
شلوارک زنانه ورزشی

بعد از بررسی انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی به بررسی انواع شلوارک و شلوار‌های ورزشی زنانه می‌پردازیم.

در انتخاب شلوار مناسب برای ورزش باید به محکم بودن و با دوام بودن آن توجه ویژه‌ای داشت، چون این شلوار نسبت به سایر لباس‌ها بیشتر در معرض پارگی قرار دارد.

شلوار گرمکن: در گذشته استفاده از این شلوار فقط مخصوص مردان بود، اما امروزه به عنوان لباس ورزشی زنانه نیز کاربرد دارند. شلوار گرمکن به دلیل اینکه جلوی کشش را نمی‌گیرد و گشاد است بهترین شلوار برای ورزش‌های کششی است.

شلوار‌های گرمکن معمولاً جیب ندارند و قدرت جذب بالایی دارند، ورزشکاران از شلوار گرمکن برای تمرین در فصل سرد سال استفاده می‌کنند، چون آنها را گرم نگه می‌دارد و مقاومت بالایی دارد.

شورت گرمکن: این نوع از شلوار در میان انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی در گذشته فقط مورد استفاده مردان قرار می‌گرفت، اما امروزه یکی از لباس‌های ورزشی زنان است. مهم‌ترین مزیت‌های شورت گرمکن این است که جذب بالایی دارد و گزینه مناسبی برای روز‌های گرم تابستان است.

شورت برمودا: این شورت معمولاً تا روی زانو می‌آید و خیلی آزاد نیست و بهترین گزینه برای دویدن است. کنترل شورت‌های برمودا بسیار راحت است و مانع حرکت پا نمی‌شود و معمولاً در باشگاه‌های ورزشی زنانه جایگاه ویژه‌ای دارد. نکته جالبی که باید بدانید این است که در مراسم افتتاحیه پارالمپیک و المپیک تیم برمودا شورت برمودای قرمز می‌پوشند. از این شورت می‌توانید در هنگام دوچرخه سواری، ورزش‌های نیاز به انعطاف بالا و تمرینات دوندگی استفاده کنید.

شورت ورزشی لگ: این نوع از انواع تاپ و شلوارک ورزشی زنانه را فقط خانم‌ها استفاده نمی‌کنند بلکه آقایان نیز از شورت‌های ورزشی لگ استفاده می‌کنند. تنها ایرادی که این شورت ورزشی دارد این است که ممکن است در فصل گرم سال باعث حساسیت شود.

لگ‌ها در فصل سرد مقاومت بیشتری در برابر سرما دارند و یکی از بزرگترین مزیت‌های این شورت این است که قدرت جذب بالایی دارد.

لگ با فشردن عضلات شما در هنگام دویدن باعث گردش خون در پاها می‌شود. لگ همچنین برای افرادی که در معرض آفتاب قرار دارند مناسب است.

شلوار ورزشی کاپری: این شلوار جذاب ترین شورت ورزشی زنانه است. تقریبا شبیه لگ می‌باشد با این تفاوت که تا زیر زانو می‌رسد و برای فصل گرم سال بسیار مناسب است. این شلوار‌ها به دلیل جذابیتی که دارند در باشگاه‌های ورزشی زنانه زیاد استفاده می‌شوند.

جوراب: جوراب‌ها انواع گوناگونی دارند و برای ورزش‌های سریع مورد استفاده قرار می‌گیرند. جوراب‌های دوندگی بسیار نرم و مقاوم هستند و از ساق پا محافظت می‌کنند. این جوراب‌ها برای ورزش فوتبال و کوهنوردی و طبیعت گردی بسیار مناسب هستند.

ساق دست: علاوه بر انواع تاپ و شلوارک زنانه ورزشی، ساق دست نیز یک لباس ورزشی زنانه و مردانه است و برای رفع آفتاب سوختگی، محافظت از سرما و جلوگیری از سر خوردن دست در ورزش‌های رزمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یوگا و ایروبیک: برای انجام رشته‌های ورزشی مثل ایروبیک و یوگا بهتر است از لباس‌های ورزشی از نوع پارچه‌های اپندکس استفاده کنید زیرا به سرعت رطوبت را از خودشان عبور می‌دهند. جنس لباس مخصوص این‌گونه ورزش‌ها به گونه‌ای است که باید در هنگام خم شدن و حرکات کششی انعطاف زیادی داشته باشند.

ورزش‌های بدن‌سازی: برای انجام ورزش‌های بدن‌سازی بهتر است از لباس‌های ورزشی با جنس پنبه استفاده کنید.‌ معمولاً در لباس‌های ورزشی از پنبه استفاده می‌کنند و این لباس‌ها مناسب ورزش‌هایی مثل بسکتبال، بدنسازی و وزنه‌برداری که تعریق زیادی دارند مناسب هستند.

نکات کاربردی هنگام خرید ست تاپ شلوارک زنانه

تاپ و شلوارک زنانه
تاپ و شلوارک زنانه

اولین شرط توجه به قیمت محصول است. عواملی چون جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت این وسیله اثر گذار هستند. شما باید با توجه به بودجه و سلیقه خود نسبت به خرید مدل خاصی از آن اقدام کنید. مورد بعدی توجه کردن به جنس ست تاپ شلوارک زنانه است. اگر به مباحث قبلی مراجعه کنید، می‌ بینید که باید جنس این ست را برابر با فصلی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. برای فصول سرد سال جنس‌ های ضخیم و پشمی را انتخاب کنید. اما در فصل گرم سال بهتر است به سراغ خرید تاپ شلوارک زنانه ویسکوزی یا نخی و خنک بروید. رنگ ست‌ را نیز باید برابر با رنگ پوستتان انتخاب کنید. اگر پوست روشنی دارید باید به سراغ خرید تاپ شلوارک زنانه روشن بروید. برای پوست‌ های تیره، رنگ لباس تیره و گرم بهترین گزینه است.

تاپ زنانه نخی پشت ساده دور یقه زنجیر

۴ بازديد

تمام آنچه باید در باره تاپ زنانه نخی  بدانیم

تاپ زنانه نخی
تاپ زنانه نخی

تاپ زنانه نخی در واقع پوششی بدون آستین هست که از نظر راحتی میان خانم ها خیلی طرفدار دارد. مخصوصا روزهای گرم تابستانی، پوشیدن یک تاپ جذاب و خنک (نخی) واقعا لذتبخش است. به صورت کلی تاپ زنانه نخی شاید جذابیت خاصی نداشته باشد، اما مدل ها و طرح های مختلفی از تاپ زنانه نخی وجود دارد که  می توانند در موقعیت های مختلف مورد استفاده قراربگیرند. برهمین اساس باید پیش از خرید تاپ زنانه نخی باید بدانیم به چه منظوری و در چه موقعیتی قرار است از این تاپ زنانه نخی  استفاده کنیم؟ اولین و مهمترین فاکتوری که در انتخاب و خرید تاپ زنانه و دخترانه موثر هست، پارچه با کیفیت و خوش دوخت هست. تاپ زنانه نخی  معمولا برای کاربردهای خانگی روزمره  بکار می‌روند. به همین دلیل هم یکی از پرکاربردترین انواع تاپ زنانه ،  تاپ نخی زنانه است که علاوه بر مصارف روزمره خانگی و راحتی، می تواند در مناسبت های خانوادگی و دورهمی های خودمانی و دوستانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

تاریخچه استفاده از پنبه در پوشاک

استفاده از پنبه در پوشاک از حدود 5000 سال قبل از میلاد رواج داشته و همچنان نیز استقبال زیادی از آن می‌شود. با آن که چند سالی استفاده از لباس با الیاف مصنوعی بسیار پررونق بود، اما خوشبختانه به مرور، مردم از ضررهای این الیاف بر سلامتی آگاه شدند و مجدد به الیاف طبیعی مانند پنبه روی آوردند. از این جنس پارچه برای تولید لباس‌های مختلف از نوزادان گرفته تا بزرگسالان، برای مصارف خانگی، ورزشی و حتی دورهمی‌های دوستانه و رسمی، لباس شب، لباس زیر و … به وفور استفاده می‌شود. همچنین به علت نگهداری آسان، طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. زیرا در برابر شستشو با ماشین لباسشویی، انواع پودرها و حتی حرارت آب مقاوم است.

مزایای تاپ زنانه نخی

از جمله ویژگی های تاپ زنانه نخی می توان به مواردی از قبیل ؛ نرمی و لطافت بیشتر، قدرت جذب رطوبت بالا، خنک نگه داشتن بدن، عدم ایجاد حساسیت و تعریق کمتر اشاره کرد. یکی دیگر از فواید  تاپ زنانه نخی این است که علاوه بر روزهای گرم تابستان ، می‌توان آن را  در فصل زمستان نیز به عنوان نخستین لایه برای تمام لباس‌های زمستانی مورد استفاده قرار داد. با پوشیدن پنبه به جای برخی ترکیبات دیگر، وقتی به داخل خانه می روید، جایی که هوا گرم تر است، بیش از حد گرم نمی‌شوید و به طرز ناراحت کننده ای عرق نمی‌کنید.

مزایای تاپ زنانه نخی عبارتند از؛ خنک کننده بهتری، ضد حساسیت بودن، دوام بیشتر و همینطور نداشتن بو که هرکدام از این موارد به تنهایی می توانند انگیزه کافی برای خرید تاپ زنانه نخی را فراهم کنند. همانطور که می‌بینید، می‌توانید علاوه بر مزایای ذکر شده تاپ زنانه نخی قیمت مناسب و  مقرون به صرفه بودن آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

انواع تاپ زنانه نخی در رنگ ها و سبک های مختلف موجود است  و می‌توان از انواع طرح دار آنها استفاده کرد.  برای همین منظور هم اصولا طراحان مد برای از بین بردن حس یکنواختی در تاپ زنانه نخی تلاش بسیاری می کنند و نتیجه فعالیت آنها نیز عرضه انواع متنوع تاپ زنانه نخی از نقطه نظر رنپ، الگو و طرح به بازار است.

همچنین از جمله فواید تاپ زنانه نخی می توان احساس راحتی این نوع لباس در هر دمایی است . چرا که حتی اگر دمای بدن شما بسیار بالا باشد، می توانید بدون احساس ناراحت کننده از تاپ زنانه نخی  استفاده کنید و نگران ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک نباشید.

تاثیر تاپ نخی بر روی پوست

 

تاپ زنانه نخی
تاپ زنانه نخی

یکی از فواید تاپ زنانه نخی جذب عرق بدن است که پس از جذب آن، اجازه می‌دهند عرق در هوا تبخیر شود، به همین دلیل هم پوشیدن تاپ زنانه نخی در فصل تابستان توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها را در چین‌های روی پوست به‌ویژه زیر بغل کاهش داده و  از ایجاد  بوی نامطبوع عرق جلوگیری کند.

با پوشیدن تاپ زنانه نخی ، لطافت و نرمی که روی پوست دارند، احتمال عفونت های پوستی و لایه برداری در هنگام پوشیدن آن ها را کاهش می‌دهد. و یک عایق حرارتی محسوب می‌شوند که در تابستان به خنک نگه داشتن بدن و در زمستان گرم نگه داشتن بدن کمک می کند. تاپ زنانه نخی در مقایسه با پارچه های مصنوعی که حاوی مواد شیمیایی هستند و پوست را تحریک می کنند، بهترین انتخاب برای مبتلایان به آلرژی است. این افراد برای جلوگیری از عفونت های پوستی بهتر است از رنگ های روشن در فصل گرما استفاده کنند.

بدون شک همه شما تا کنون شنیده‌اید که لباس‌های نخ-پنبه  از جمله تاپ زنانه نخی برای فصل تابستان بسیار مناسب هستندچرا که  تاپ زنانه نخی یا سایر لباس های جنس پنبه علاوه بر راحتی و نرم بودن مزایای بسیار زیاد دیگر دارند که آن‌ها را از سایر الیاف مورد استفاده در صنعت پوشاک متمایز می‌کند.

طبیعی بودن پنبه

یکی از مهم‌ترین مزایای جنس نخ پنبه، طبیعی بودن آن است. از آن جا که بدن انسان سیستمی زنده است، تمام اطلاعات مربوط به محیط اطرافش را به خوبی دریافت و ثبت می‌کند. بنابراین زمانی که شما لباسی از جنس طبیعت بر تن دارید، بدن شما طبیعی بودن آن را دریافت خواهد کرد و احساس راحتی بیشتری می‌کند.

دوام بالای تاپ جنس پنبه

بدون شک لباس‌هایی داشتید که بعد از چند بار شستشو رنگ و بافت آن‌ها تغییر کرده است. یکی از برتری‌های جنس نخ پنبه، دوام و ماندگاری بسیار بالای آن است. برخلاف دیگر الیاف تیشرت‌های جنس پنبه در برابر تغییر بافت در اثر شستشو مداوم به ویژه با آب گرم و حتی ایجاد لک بسیار مقاوم هستند. این ویژگی نیز به علت مقاومت کششی بالای آن است که باعث می‌شود به ندرت شکافته یا پاره شود. از طرفی این جنس پارچه حتی در اثر شستن نیز بافتش 30 درصد تقویت می‌شود.

نرمی پارچه‌های پنبه‌ای

هیچ فردی را نمی‌توانید ببینید که از پوشیدن لباس‌های خشن و زبر احساس خوشایندی داشته باشد. یا بتواند این لباس‌ها را برای مدت طولانی تحمل کند. از این رو اکثر مردم هنگام خرید به دنبال لباس‌های با بافت نرم و لطیف هستند که بدن آن‌ها را اذیت نکنند. جنس نخ پنبه نیز دارای بافتی بسیار نرم و لطیف است که احساس بسیار خوشایندی را به بدن منتقل می‌کند.

ضد حساسیت

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت جنس نخ پنبه، ضد حساسیت بودن آن است. همین ویژگی علت اصلی استفاده از این الیاف در تولید لباس‌های نوزادان و کودکان است. بنابراین اگر پوستی حساس دارید، حتماً از لباس‌هایی که الیاف آن‌ها پنبه است، استفاده کنید. این الیاف مانع از خارش، جوش و حتی خشکی پوست می‌شود. همچنین به علت عدم تحریک‌کنندگی پوست در بسیاری از ابزار و محصولات پزشکی از قبیل: باند، گاز و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنس پارچه همچنین در تولید لباس‌های زیر کاربرد دارد. زیرا از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

کنترل رطوبت بدن

الیاف پنبه‌ای برخلاف الیاف مصنوعی دارای منافذی هستند که به تنفس طبیعی پوست کمک می‌کنند. برقراری جریان هوا باعث حفظ رطوبت پوست شده و از بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین از جمع شدن بیش از حد رطوبت بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند. از این رو برای فعالیت‌های ورزشی و کارهای سخت و پرانرژی گزینه بسیار مناسبی است.

این جنس پارچه اصولاً کنترل رطوبت را به دو شکل انجام می‌دهند. اولین روش از طریق روزنه‌های موجود در بافت پارچه است. این روزنه‌ها در تنفس پوست خلل ایجاد نمی‌کنند و به همین دلیل پوست به راحتی و آزادانه نفس می‌کشد. دومین روش از طریق خاصیت انسجام آن است. لباس‌های پنبه‌ای همانند حوله آب و رطوبت را جذب و آن‌ها را از بدن دور می‌کنند. حتی انجمن بین‌المللی ترویج نخ-پنبه (ifcp) اعلام کرده که پارچه‌های پنبه‌ای رطوبت را به اندازه یک پنجم وزن خود جذب می‌کنند. همچنین با جذب این میزان از رطوبت بدن هیچ گونه احساس خیسی به فرد منتقل نمی‌شود.

عایق حرارتی

تاپ زنانه نخی
تاپ زنانه نخی

جنس نخ پنبه به دلیل طبیعی بودن دارای ویژگی خاصی است که می‌تواند با به دام انداختن هوا در بین بافت خود عایق بسیار مناسبی در برابر گرما و سرما باشد. به همین دلیل در همه فصول قابل استفاده است. جنس پنبه در حقیقت یک ترموستات بسیار عالی برای بدن است.

مقاوم در برابر اقلیم‌های متفاوت

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، الیاف پنبه مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند. اما این مقاوم بودن آن‌ها تنها به شستشو و لک‌زدایی منتهی نمی‌شود. بلکه در برابر آب و هوای مختلف نیز مقاومت بالایی دارد. بنابراین در هر منطقه با هر آب و هوایی قابل استفاده است.

عدم جذب بو

احتمالاً برای شما پیش آمده که لباستان بوی بدی را به خود گرفته باشد که حتی با شستشو نیز از بین نرود. پارچه‌های پنبه‌ای برخلاف الیاف پلی‌استری که بر پایه نفت هستند، هیچ بویی را در خود نگه نمی‌دارند. از این رو به راحتی در اثر شسته شدن، بوهای بد را آزاد می‌کند.  بنابراین اگر در حال آشپزی هستید، یا کنار آتش نشسته‌اید اصلاً نگران نباشید.

معایب تاپ زنانه نخی

تاپ زنانه نخی
تاپ زنانه نخی

شاید یکی از ایرادهایی که بتوان به این جنس پارچه گرفت چروک شدن آن است که باید بعد از هر بار شستشو اطو شوند. از طرفی قابلیت انقباض این الیاف باعث می‌شود در اثر شستشو کمی جمع شوند. به همین دلیل هنگام خرید تیشرت جنس نخ پنبه سعی کنید سایز آن کمی بزرگتر از سایز اصلی خودتان باشد. با این کار دیگر نگران کوتاه یا تنگ شدن لباس‌تان بعد از شستشو نخواهید بود. حتی هنگام خرید پارچه‌های پنبه‌ای توصیه می‌کنیم ابتدا آن‌ها را یکبار بشویید و سپس اقدام به دوخت کنید. این اتفاق تنها در شستشوی اول رخ می‌دهد. بنابراین با توجه به مزایای بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای که دارد، بهترین گزینه برای خرید انواع تیشرت و لباس‌های راحتی است. این جنس پارچه همچنین بهترین گزینه برای چاپ تیشرت است. زیرا چاپ عکس روی تیشرت ها کیفیت بسیار فوق‌العاده و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

تاریخ استفاده انسان از لباس های نخی، به 5000سال پیش میرسد. لباس نخی اصلا چیست؟ چرا نسبت به بقیه الیاف بیشتر پیشنهاد می شود؟همه ما وقتی به یک لباس فروشی می رویم، برای خرید لباس دلخواهمان معیار هایی داریم. از قیمت کالا گرفته تا کیفیت پارچه و دوخت و جنس لباس. اما کمتر کسی وقتی میخواهد لباس بخرد به این توجه میکند که جنس الیاف پارچه چه تاثیراتی بر دمای بدن و یا سلامت پوست دارد. در این نوشته، میخواهیم لباس نخی، پوشاک محبوب ما در گرمای تابستان و یا روزهای سرسبز بهاری، را معرفی کنیم. اینکه لباس نخی چیست و از چه موادی تشکیل شده، چه انواعی دارد و فواید و معایب آن چیست، موضوع نوشته ی پیش رویتان است.

لباس نخی چیست و چه انواعی دارد؟

بدنیست بدانید که اساسا  چیزی به اسم لباس نخی وجود ندارد. جنس الیافی که ما به نام نخی از آن یاد میکنیم، در واقع همان الیاف پنبه ای است. همه لباس ها، لباس نخی هستند، اما این نخ از الیاف گوناگون تهیه می شود. به صورت کلی جنس الیاف پارچه به دو گونه قابل تقسیم است: الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی شامل ریون، نایلون و پلی استر می شوند. گرچه این الیاف به ظاهر مقاوم و مانا به نظر می رسند اما پژوهش ها نشان داده اند که این مقاومت میتواند به قیمت سلامتی ما تمام شود! الیاف مصنوعی معمولا از دو ماده ی اساسی تفلون و فرمالدئید تشکیل می شوند که امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. همچنین مواد موجود در الیاف پلی استری، برای معده، کبد، ریه ها و پوست مضر اند. علاوه بر این، الیاف مصنوعی، برای کسانی که از عرق کردن در روزهای گرم سال متنفر اند، اصلا انتخاب خوبی نیست! چرا که جنس این الیاف خاصیت گرما سازی و حفظ حرارت دارد.

در عوض، الیاف طبیعی، بافتی است که در آن ویسکوز که ماده اصلی پنبه است، وجود دارد. اشکال قدیمی این الیاف مثل پشم و ابریشم، جایگاه تاریخی در پوشاک ایرانی دارند. امروزه هم، با استفاده از تکنولوژی های روز، شکل دیگر الیاف طبیعی یعنی الیاف پنبه ای و کتانی برای تولید انواع لباس نخی به کار گرفته می شوند. خاصیت دیگر این جنس از الیاف، تجدید پذیر بودن آنها و جذب و هضم آنها توسط محیط زیست عزیزمان است؛ چراکه خاستگاه اصلی این مواد از طبیعت، گیاهان و جانوران، می باشد. از انواع این لباس های دوست داشتنی هم میتوان به جین ها، مخمل های نخی راه راه، پارچه های راه راه نخی و پارچه های پنبه ای، شومیز، بلوز، تونیک و کتان اشاره کرد.

شیوه های مراقبت و شستشوی  تاپ زنانه نخی

  • هنگام شستشوی تاپ زنانه نخی ، از آب سرد (زیر30 درجه) استفاده کنید.
  • بعد از شستشو، تاپ زنانه نخی را کمی و به آهستگی کش بدهید تا به شکل اولیه خود برگردد.
  • برای خشک کردن تاپ زنانه نخی ، بهتر است از دمای طبیعی و یا نور خورشید استفاده کنید.
  • اگر لباس نخی شما پس از شستشو با ماشین، دچار انقباض شد، شستن دوباره آن در آب سرد و با دست میتواند مفید باشد.
  • لباس های نخی مانند تاپ زنانه نخی پس از شستشو نیاز چندانی به اطو کشیدن ندارند؛ پس از شستشو آن را کمی بکشید و در برابر نور طبیعی خشک کنید.
  • بهتر است این جنس از الیاف را هنگامی که هنوز کمی رطوبت دارند، اطو کنید. اگرچه استفاده از اطو بخار هم کارساز است.
  • مطمئن شوید تاپ زنانه نخی را حتما پس از خشک شدن به صورت کامل، تا کنید. ضمنا یادتان باشد که تاپ زنانه نخی را پشت و رو بشورید.

 نحوه تشخیص لباس نخی-پنبه ای از انواع مصنوعی

تاپ زنانه نخی
تاپ زنانه نخی

متاسفانه برخی از فروشندگان لباس های با الیاف مصنوعی را به جای الیاف طبیعی و پنبه ای، تحت عنوان لباس نخی میفروشند تا اگر شکایتی هم شد، دروغ نگفته باشند و بگویند: خب از نخ دوخته شده! گرچه شناسایی جنس الیاف لباس بیشتر یک راه تجربی است. راه هایی برای تشخیص لباس های نخی-پنبه ای از سایر اجناس وجود دارد که با دانستن آنها قادر خواهید بود پوشاک مطلوب خود را به راحتی انتخاب کنید.

اگر باتجربه باشید، با دست کشیدن روی جنس پارچه میتوانید پی به این ببرید که پلاستیک است یا نخ یا هردو؛ در غیر این صورت میتوانید تکه ای از نخ لباس را (البته اگر اضافه بود، لازم به کندن نیست!) جدا کرده و بسوزانید. اگر دود سیاه بود و نخ در خود جمع شد، از الیاف مصنوعی است و اگر پودر شد و دود سفید داشت، آن لباس نخی خالص است.

امروز، دنیا بیشتر از هر وقت دیگری از پنبه که فیبر طبیعی است استفاده میکند و دلایل محکمی برای اینکار دارد. کشت پنبه و به عمل آوری آن در یک تاپ زنانه نخی یا پیراهن، حتی به ما امکان استفاده از باقی گیاه پنبه برای  تولید مواد غذایی و کاغذ را میدهد. تجدید پذیری منابع اصلی این پوشاک و کاربرد بهینه آن، به همراه دوام و راحتی آن، موجب شده تا لباس نخی-پنبه ای، مانند تاپ زنانه نخی طرفداران زیادی در تمام دنیا داشته باشد.

سارافون ساحلی کرسپو خامه دوزی دو جیب

۷ بازديد

راهنمای خرید سارافون ساحلی و انواع دیگر سارافون

سارافون ساحلی
سارافون ساحلی

سارافون ساحلی زنانه  یکی از مدل های سارافون که طی چندسال اخیر به شدت محبوب شده و مورد استقبال زیادی از سوی خانم ها قرار گرفته است. سارافون ساحلی زنانه، غالبا لباس هایی بلند و نازک از جنس کریسپو یا نخ هستند که جنس بسیار لطیف و رنگ های شاد و روشنی دارند. این سارافون ساحلی اصولا بلند بوده و تا مچ پا یا کمی بالاتر را می پوشاند و همان گونه که از نام  آن پیداست، سارافون ساحلی زنانه پوششی مناسب برای آب و هوای مطوب و گرم سواحل است. در عین حال در فصول گرم، می تواند به عنوان لباس راحتی در خانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

همانطور که گفته شد سارافون‌ ساحلی زنانه یکی از لباس‌های محبوب و راحت برای خانم ها در فصل تابستان است که با طراحی‌ و جنس‌های متنوعی عرضه می‌شوند و به طور گسترده‌ای در کنار سواحل، استخرها، استفاده می‌شوند.  اما برای خرید یک سارافون ساحلی زنانه ایده‌آل، ضروری است تا  درباره قیمت، جنس و نکات مهم در انتخاب و خرید این پوشش راحت و دوست داشتنی بیشتر بدانیم.

سارافان یا سارافون  که در زبان روسی сарафа́н؛ IPA  [sərɐˈfan]گفته می شود، ریشه در واژهٔ فارسیِ «سراپا» دارد که یک لباس زنانهٔ ذوزنقه‌ایِ سنتی بلند روسی است و سر تا پا را می‌پوشانَد. سارافون یک لباس بلند و معمولاً بدون آستین است که از گردن تا پا را کاملاً می‌پوشاند. البته بسیاری از سارافون ها کوتاه تر هستند. سارافون برای پوشیدن در هوای گرم بسیار مناسب است. ضمن این که بعضا  جنس ضخیم و پشمی آن نیز در فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پارچه سارافون ساحلی

سارافون ساحلی
سارافون ساحلی

سارافون‌های ساحلی از مجموعه‌ای از جنس‌ها ساخته می‌شوند. برخی از جنس‌ های متداول برای سارافون‌های ساحلی شامل پنبه، لایکرا، پلی‌استر و نخ است. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند.

پنبه: سارافون‌های ساخته شده از پنبه اغلب نرم و تنفس‌پذیر هستند. این جنس از تعرق جلوگیری کرده و راحتی بیشتری در هنگام استفاده ارائه می‌دهد. همچنین، پنبه قابل شستشو و نگهداری آسانی دارد.

لایکرا: سارافون‌های ساخته شده از لایکرا معمولاً بسیار کشسان و الاستیک هستند. این جنس برای طراحی‌های فشن و شیک بسیار مناسب است و قابلیت کشش و انعطاف بالایی دارد.

پلی‌استر: سارافون‌های ساخته شده از پلی‌استر مقاومت بالا و مقاومت در برابر آب بیشتری دارند. این جنس به خوبی خشک می‌شود و معمولاً در طراحی‌های متنوع و رنگارنگ استفاده می‌شود.

نخ: سارافون‌های ساخته شده از نخ نیز راحتی و تنفس‌پذیری خوبی دارند. این جنس در فصل تابستان بسیار مناسب است و قابلیت جذب رطوبت را دارد.

راهنمای خرید سارافون ساحلی

تعیین نیازها: قبل از خرید سارافون ساحلی، تعیین کنید که برای چه منظره‌ای یا فعالیتی از آن استفاده می‌کنید. آیا قصد دارید آن را برای استفاده در ساحل، استخر یا تعطیلات دریایی داشته باشید؟ آیا به دنبال یک طراحی خاص، رنگارنگ و فشن هستید یا ترجیح می‌دهید طرح‌های ساده و کلاسیک را انتخاب کنید؟ این نیازها به شما در انتخاب مناسب‌ترین سارافون ساحلی کمک خواهند کرد.

اندازه‌گیری دقیق: قبل از خرید سارافون ساحلی حتماً اندازه خود را بررسی کنید. برخی از سارافون‌ها ممکن است دارای سایز‌بندی استاندارد باشند، در حالی که برخی دیگر به صورت آزاد و آزادانه طراحی شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که سایز سارافون با اندازه بدن شما سازگار است تا راحتی و آسایش مناسبی را تجربه کنید.

بررسی جزئیات طراحی: در هنگام خرید، به جزئیات طراحی سارافون توجه کنید. بررسی کنید که آیا دارای بندهای قابل تنظیم برای اندازه‌بندی بهتر است یا نه. همچنین، بررسی کنید که آیا دارای جیب‌های کاربردی است یا نه، که می‌تواند به شما در نگهداری موارد کوچک مانند کلیدها یا کارت‌ها کمک کند.

نگاهی به انواع سارافون

سارافون بچگانه

سارافون بچه گانه
سارافون بچه گانه

سارافون های بچگانه نمونه ای دیگر از انواع سارافون ها است. این لباس ها جنس های متفاوتی دارند، اما جنس لی این سارافون ها بسیار زیبا و پرطرفدار است که می تواند بلند یا کوتاه باشد.این لباس برای بچه ها بسیار راحت و زیبا است، زیرا آستین ندارد، نیازی به پوشیدن شلوار ندارد. البته می تواند با یک جوراب شلواری به زیبایی ست شود.

سارافون مجلسی

یکی از پرطرفدارترین انواع سارافون، مضاف بر سارافون ساحلی سارافون مجلسی است. معمولاً با طراحی‌های جذاب و خاص بر روی یقه و کمر، سارافون می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین لباس‌های مجلسی بدل شود. البته جنس و رنگ پارچه در سارافون مجلسی نسبت به مدل سارافون بلند خانگی یا اسپرت کاملاً متفاوت است.

سارافون دخترانه بزرگسال

همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد، سارافون به محدوده سنی خاصی تعلق ندارد و هر کسی به راحتی می‌تواند با توجه به سلیقه، نیاز و اندام خود آن را تهیه کند؛ جالب است بدانید که واژه سارافون در اصل ریشه ایرانی دارد.اما این روسی‌ها بودند که اولین بار از این لباس استفاده کردند و نکته جالب‌تر این است که سارافون ابتدا پوششی برای آقایان بوده و به تدریج به دنیای البسه بانوان وارد شده! با توجه به اینکه همگی ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم قبل از هرچیز بسیار مهم است که بدانید برای چه مکانی قصد تهیه سارافون را دارید و بعد اقدام به خرید نمایید. اما در این میان سارافون ساحلی راسته و شیک انتخابی است که به راحتی در هر مکانی می‌توان از آن استفاده کرد، ضمن اینکه چنین نمونه‌هایی بهترین انتخاب برای فصول سرد سال عنوان می‌شوند.

مدل سارافون ایرانی پوشیده

انتخاب‌هایی با آستین‌های بلند و پوشیده را می‌توان جز سارافون‌های ایرانی عنوان کرد، با خرید چنین گزینه‌هایی محدودیت مکانی نسبت به استفاده از لباس خود را ندارید. ضمن اینکه بانوان این امکان را دارند تا به راحتی سارافون‌های کوتاه را نیز ایرانیزه‌کننده! ؟ برای مدل‌های بدون آستین می‌توانید از یک لباس آستین بلند با رنگی متضاد استفاده کنید؛ همچنین اگر سارافون مورد علاقه شما کوتاه است، جوراب شلواری بهترین راحل پیشنهادی برای شماست. در این میان باید در نظر داشته باشید که از تأثیر شال و روسری نباید غافل شد. پیشنهاد این است که از شالی استفاده کنید که هارمونی مناسبی با سایر لباس‌های شما داشته باشد.

شیک‌ ترین مدل‌ های سارافون

سارافون مجلسی
سارافون مجلسی

انواع مدل‌ سارافون ساحلی دخترانه در نمونه‌های بسیار متنوعی در بازار یافت می‌شوند و تقریباً برای هر سلیقه‌ای مدلی وجود دارد؛ اما مسأله مهمی که یک سارافون ساده را به لباسی شیک تبدیل می‌کند منحصر به مدل لباس نمی‌شود!

بلکه انتخاب درست بر اساس اندام، توجه به فصل و رنگ از جمله نکات مهمی هستند که در زیبایی دوچندان لباس و استایل شما تأثیر می‌گذارند.به عنوان مثال برای دوخت سارافون زمستانه اغلب از پارچه‌های ضخیم با رنگ‌های تیره استفاده می‌شود که در این میان انتخاب کفش و کلاه، متناسب با رنگ لباس توصیه می‌شود. در مقابل برای دوخت سارافون ساحلی تابستانه از پارچه‌های نازک و رنگ‌های روشن استفاده می‌شود، ضمن اینکه باید در نظر داشته باشید که اغلب سارافون‌های تابستانه بدون آستین و دارای یقه باز می‌باشند که در چنین زمانی انتخاب زیرسارافونی مناسب بسیار مهم است.

مدل‌ های پیشنهادی سارافون برای تمامی فصول سال

در ادامه قصد داریم چند گزینه پیشنهادی را ارائه کنیم که با انتخاب آن‌ها قطعاً در هر جمعی می‌درخشید؛ اولین گزینه استفاده از سارافون‌های یقه دار است. چنین نمونه‌هایی بسیار کمیاب هستند چرا که اغلب سارافون‌های موجود در بازار بدون یقه بوده و بالاتنه بازی را از خود به نمایش می‌گذارند. به دنبال همین موضوع می‌توانید از زیرسارافونی‌های یقه دار استفاده کنید. پیشنهاد بعدی استفاده از سارافون‌های راه راه و چهارخونه است؛ اگر قد متوسط و کوتاهی دارید استفاده از سارفون‌های راه راه در بلندتر نشان دادن قد شما مؤثر است. همچنین برای افرادی که اندام لاغری دارند و به اصطلاح ریز نقش هستند سارافونی با پایین تنه کلوش در اولویت است. اما برای بانوانی که اندام درشت‌تری داشته و چاق هستند پیشنهاد، خرید سارافونی راسته (نه بسیار چسبان و نه بسیار گشاد) است.

استایلی جذاب با سارافون

سارافون ساحلی
سارافون ساحلی

بعد از آشنایی با اینکه سارافون ساحلی چیست؟ نوبت به آن می رسد تا بدانید چگونه انواع مدل سارافون دخترانه را ست کنید. در این مورد باید دانست که ست کردن لباس های تابستانه با ست کردن لباس های زمستانه متفاوت است و برای داشتن یک استایل جذاب باید به زمستانه یا تابستانه بودن لباس دقت کنید.

سارافون ساحلی هم از جمله لباس های زنانه ای است که در انواع تابستانه و زمستانه طراحی و تولید می شود. مدل سارافون دخترانه به گونه ای است که کاربرد های زیادی دارد و برای پیاده روی یا دورهمی دوستانه می توانید از آن استفاده کنید. تنوع مدل و رنگ هم انتخاب را برای شما آسان تر کرده است. بعد از انتخاب مدل سارافون ایرانی مورد نظر نوبت به ست کردن استایل می رسد. اگر سارافون شما ساده است می توانید از روسری و شال ساده یا گلدار استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که برای سارافون های طرحدار شرایط کمی متفاوت است.

برای داشتن یک استایل زیبا با سارافون طرحدار بهتر است از شال یا روسری ساده استفاده کنید. پوشیدن شال و روسری طرحدار با سارافون طرحدار استایل شما را شلوغ و پیچیده جلوه می دهد که ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد. بعد از انتخاب طرح شال یا روسری نوبت به انتخاب رنگ می رسد که باید از رنگی متناسب با رنگ سارافون خود استفاده کنید. در پایان هم انتخاب شلواری نظیر شلوار جین یا جوراب شلواری می تواند استایل تابستانه شما را تکمیل کند.

در زمستان هم برای استایل کردن با سارافون می توانید از این نکات استفاده کنید، بیشترین تفاوت موجود جنس سارافون تابستانه و زمستانه است. سارافون زمستانه در مقایسه با انواع تابستانه آن ضخیم تر هستند. هنگام خرید به سایز آن هم توجه داشته باشید، زیرا در فصل زمستان بهتر است از مدل زیر سارافون نظیر پیلور زیبا استفاده کنید. سایز آن باید به اندازه ای باشد که پوشیدن پلیور در زیر سارافون سبب تنگ شدن بیش از حد آن نشود.

استفاده از اکسسوری و جواهرات همراه سارافون

دنیای اکسسوری و جواهر بسیار گسترده ومتنوع است. زنان و دختران با استفاده از اکسسوری متناسب با استایلشان می توانند زیبایی لباس خود را دو چندان کنند. هر یک از انواع لباس اکسسوری و جواهر خاص خود را دارد. انواع سارافون هم اکسسوری خاصی دارند که استفاده درست از آن ها استایل شما را جذاب تر می کند. اگر قصد دارید تا به همراه سارافون از گردنبند استفاده کنید انتخاب گردنبند های کوتاه یا گلوبند اصلاً انتخاب درستی نیست.

باید از گردنبد های بلند استفاده کنید. دستبند های رنگی هم گزینه مناسبی به همراه استایل با سارافون است. عینک هم از جمله اکسسوری هایی محسوب می شود که استفاده از آن به همراه هر استایلی به منظور حفظ سلامت چشم های شما لازم و ضروری است. لاک ناخن هم می توان تکمیل کننده باشد. سعی کنید لاکی را انتخاب کنید که با رنگ سارافون شما هم خوانی داشته باشد.مدل سارافون زنانه جدید کیف خاص خود را هم دارد. استفاده از کیف های بزرگ به همراه سارافون پیشنهاد مناسبی نیست.

بهتر است از کیف های کوچک استفاده کنید تا زیبایی سارافون به درستی نمایان شود. در تکمیل استایل با سارافون نوبت به انتخاب کفش می رسد. برای انتخاب کفش در تابستان از بین کفش های صندل تابستانه و کفش های کالج می توانید انتخاب کنید. در زمستان هم بهتر است استایل خود را با چکمه تکمیل کنید.

ویژگی سارافون ساحلی مناسب

سارافون ساحلی
سارافون ساحلی

وجود انواع سارافون نظیر سارافون ساحلی و جدیدترین مدل کت و سارافون مجلسی سبب شده تا افراد زیادی قصد خرید سارافون را داشته باشند. اما در این خصوص باید دانست که خرید خوب مستلزم رعایت نکاتی است که به شما در داشتن یک انتخاب مناسب کمک می کند. یکی از مهم ترین ویژگی ها داشتن پارچه مناسب و با کیفیت است. تنوع پارچه استفاده شده برای دوخت سارافون بالا بوده به همین دلیل هنگام خرید انتخاب های زیادی دارید. در وهله اول باید به فصل استفاده از سارافون دقت کنید.

اگر سارافون تابستانه می خواهید پارچه های نازک و الیاف طبیعی مناسب هستند. برای زمستان هم بهتر است از پارچه های ضخیم تر استفاده کنید. مورد بعدی توجه به کیفیت دوخت سارافون است. بهتر است به درز های لباس توجه کرده و از سالم بودن و کیفیت دوخت مطمئن شوید. دوخت نا تمام و ناقص نشانه پایین بودن کیفیت لباس است. دوخت بی کیفیت مدتی بعد از استفاده باز می شود. برش مناسب داشتن هم بسیار مهم است. جدیدترین مدل کت و سارافون مجلسی به واسطه داشتن برش مناسب بسیار زیبا بر روی بدن قرار می گیرند. این مورد نشان دهنده ظرأفت الگوی دوخت سارافون است.

به سایز سارافونی که قصد خرید آن را دارید، توجه داشته باشید. سارافون ساحلی هم از جمله لباس های زنانه ای است که دارای سایز بندی بوده و برای رده های سنی مختلف طراحی و تولید می شود.

زیبایی سارافون ساحلی به اندازه بودن آن است. توجه داشته باشید معمولاً به همراه سارافون از انواع مدل زیر سارافون هم استفاده می شود، در نتیجه سایز آن باید به اندازه ای باشد که پوشیدن لباس زیری سارافون را زیادی تنگ نشان ندهد.

مدل و طرح سارافون انتخابی هم بیشتر سلیقه ای است و باید با در نظر سلیقه و مکانی که قصد استفاده از سارافون را دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال مدل سارافون مناسب برای دورهمی با مدل سارافون مجلسی متفاوت است.

در نتیجه مدل سارافون جدید بسیار متنوع است تنها در نظر گرفتن موقعیت استفاده به شما در داشتن انتخاب مدل مناسب کمک می کند. رنگ سارافون هم بیشتر به فصل و موقعیت استفاده از آن بستگی دارد. سارافون هایی با رنگ های شاد مناسب برای دورهمی های دوستانه در فصل تابستان هستند.

برخی از مدل سارافون ایرانی دکمه داشته و برخی برای تزئین و زیبایی بیشتر زیپ دارند. سارافون با کیفیت دارای دکمه های با کیفیت هست و اگر هم زیپ در دوخت سارافون به کار رفته شده باشد، بهتر است زیپ فلزی باشد زیرا زیپ های پلاستیکی دوام و مقاومت پایینی دارند.

جا دکمه ای سارافون هم باید دارای دوخت مناسب بوده و ابعاد آن نیز متناسب با ابعاد دکمه ها باشد. وجود دکمه اضافه در سارافون هم یکی از نشانه هایی است که به واسطه آن می توان از با کیفیت بودن لباس مطمئن شد. با وجود دکمه اضافی اگر به هر دلیلی دکمه سارافون شما خراب شود به راحتی تعویض می شود. راحتی لباس هم مورد بسیار مهمی است. به همین دلیل پیشنهاد می شود قبل از خرید سارافون آن را پوشیده و از راحتی مدل آن مطمئن شوید.

جمع بندی

سارافون ساحلی  از آن دست لباس‌های زنانه‌ای است که می‌توان آن را برای شرایط و محیط‌های مختلف طراحی کرد. در واقع مصارف متعدد سارافون آن را به یک پوشینه محبوب در بین خانم‌ها تبدیل کرده است.

یکی از پرطرفدارترین انواع سارافون، علاوه بر سارافون ساحلی ، سارافون مجلسی است. معمولاً با طراحی‌های جذاب و خاص بر روی یقه و کمر، سارافون می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین لباس‌های مجلسی بدل شود. البته جنس و رنگ پارچه در سارافون مجلسی نسبت به مدل سارافون بلند خانگی یا اسپرت کاملاً متفاوت است.

همانگونه که دیدید سارافون ساحلی زنانه یکی از متنوع‌ترین لباس‌ها است که همیشه به ویژه در فصل گرما مشتریان بی شماری دارد. با توجه به ویژگی‌ های اندامی و ظاهری خود می‌توانید مناسب‌ترین سارافون را انتخاب کرده و از راحتی و زیبایی این مدل زیبا لذت ببرید.

تیشرت زنانه پنبه ای آستین کش یقه هفت چاپ پوما

۴ بازديد

تیشرت زنانه و آنچه باید درباره خرید آن بدانیم

تیشرت زنانه پنبه
تیشرت زنانه پنبه

تیشرت زنانه یکی از انواع لباس های خنک و محبوب تمام خانم ها در سراسر جهان است که هرکدام به نسبت سلیقه و نیازشان تیشرت زنانه یا تیشرت دخترانه را برای موقعیت های مختلف انتخاب می کنند. اما پیش از خرید تیشرت زنانه چه نکاتی را باید بدانیم؟ ویژگی های تیشرت خوب چیست و چگونه تیشرت اندازه خودمان بخریم؟ این ها سوالاتی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. پس برای دانستن آنچه که در خرید یک تیشرت زنانه مناسب لازم است، با ما همراه باشید.

تی‌شرت (به زبان انگلیسی: t-shirt یا tee shirt) نوعی لباس است که برای پوشاندن بالاتنه به کار می‌رود. معمولاً تی‌شرت‌ها یا دکمه ندارند یا کم دارند و یقه گرد یا یقه هفت هستند و بعضی از آنها یقه دارند که به آنها پلوشرت می‌گویند و آستین‌های کوتاه دارند و آستین بلند و از نوع پارچه‌های نازک بوده و برای فصل گرما استفاده می‌شوند. البته برای پاییز هم نوعی تیشرت با آستین بلند و جنس پارچه ضخیم‌تر در حال تولید است.

تی‌شرت‌ها در اصل برای پوشش زیر (زیر لباس) استفاده می‌شدند، اما در حال حاضر اغلب به عنوان لباس و تنهایی بدون لباس‌های دیگر هم استفاده می‌شوند، البته به غیر از سینه‌بند در زنان. اغلب تی‌شرت‌ها امروزه مزین به عکسهایی برای تبلیغات و بیان ایده یا ترکیبی از هر دو به همراه کلمات قابل درک و هنری هستند. تی‌شرت‌ها لباس‌هایی معروف هستند که در سراسر دنیا استفاده می‌شوند.

تیشرت در گذر زمان

لباس‌های ساده T شکل از زمان‌های قدیم بخشی از لباس‌های بشر بوده‌است. لباس‌هایی شبیه به تی‌شرت‌هایی که در اوایل تاریخ می‌پوشیدند، عموماً تونیک نامیده می‌شوند. تی شرت مدرن از زیرپوش‌های استفاده شده در قرن ۱۹ تکامل یافته‌است. ابتدا کت و شلوار یک تکه کت و شلوار به لباس‌های بالا و پایین جداگانه بریده شد و بالا به اندازه کافی بلند بود تا زیر کمربند پایینی قرار گیرد. با و بدون دکمه در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و غرفه‌داران به عنوان پوششی مناسب برای محیط‌های گرم مورد استفاده قرار گرفتند.

قدیمی‌ترین تی‌شرت به‌عنوان لباس‌های بدون دکمه، به زمانی بین جنگ اسپانیا و آمریکا در سال ۱۸۹۸ و سال ۱۹۰۴ برمی‌گردد، زمانی که شرکت لباس زیر کوپر آگهی مجله‌ای را منتشر کرد و محصول جدیدی را برای مجردان تبلیغ کرد. در عکس مردی انگار خجالت زده چشمانش را از دوربین دور می‌کند. او تمام دکمه‌های زیرپیراهنش کنده شده و لبه‌های آن را به هم چسبانده‌است. شعار «بدون سنجاق – بدون دکمه – بدون سوزن – بدون نخ»، هدف این تبلیغ مردان مجرد و بدون مهارت خیاطی بود

نکات مهم پیش از خرید تیشرت زنانه

راهنمای خرید تیشرت زنانه پنبه
راهنمای خرید تیشرت زنانه پنبه

تیشرت زنانه یک پوشیدنی جذاب و مناسب فصول مختلف سال و همچنین در موقعیت های مختلف است که طرفدارهای زیادی خصوصاً در بین جوان ها دارد. همانطور که در بخش قبل گفتیم قبل از خرید تیشرت زنانه نکاتی را باید بدانیم. در هنگام خرید تیشرت نکاتی مانند جنس، سایز، رنگ، کیفیت، دوخت، مدل و … بسیار مهم هستند که در ادامه هر کدام را شرح خواهیم داد.

جنس تی شرت

تیشرت زنانه با جنس های مختلفی از پارچه تولید می شود، مثل (نخ، پنبه، نخ پنبه، پلی استر، ویسکوز، ریون، تریکو و… ). اما برای فصلی مثل تابستان توصیه ما خرید تیشرت نخ پنبه یا تیشرت نخی است چرا که این جنس تیشرت زنانه عرق را به خود جذب می کنند و در عین حال به پوست شما اجازه تنفس می دهند. ضمن اینکه تیشرت نخ پنبه یا تیشرت نخی اگر درست از آن نگهداری شود و با دقت شسته شود ماندگاری خوبی هم دارد.

سایز تی شرت

تیشرت زنانه ای که می خواهید آن را خریداری کنید باید با معیارهای شما از لحاظ سایز هماهنگ باشد. در خصوص سایز تیشرت می توان گفت که امروزه تقریباً موضوعی سلیقه ایست. شما باید فرم بدن خود را بشناسید و موقعیتی که می خواهید تیشرت زنانه یا تیشرت دخترانه خود را در آن جا بپوشید را در نظر بگیرید سپس اقدام به انتخاب سایز لباس خود کنید. برای مثال شما می توانید برای منزل یا دورهمی های دوستانه تیشرت دخترانه گشاد را انتخاب کنید و یا برای دورهمی های نیمه رسمی می توانید از تیشرت نخ پنبه فیت بدن استفاده کنید.

رنگ تی شرت

تیشرت زنانه یکی از متنوع ترین لباس ها در انواع رنگ هاست. شما با هر سبک و سلیقه ای می توانید یک تیشرت زنانه با رنگ مناسب با سلیقه ی خود انتخاب کنید. اگر می خواهید تیشرت دخترانه برای کودک یا نوجوان خود خریداری کنید دست شما در انتخاب رنگ کاملاً باز است. اگر هم جوان هستید می توانید با توجه به موقعیت های مختلف هر رنگی را انتخاب کنید و اگر میانسال هستید می توانید از رنگ های ملایم برای پوشیدن این لباس جذاب استفاده کنید. اما اگر کمی راهنمایی بخواهید این را به شما می گوییم که تیشرت زنانه سفید و مشکی جزو تیشرت های بسیار پر کاربردی هستند که در هر موقعیت و در هر سنی و با هر پوستی قابل استفاده هستند.

کیفیت تی شرت

تیشرت زنانه پنبه
تیشرت زنانه پنبه

اگر در هنگام خرید تیشرت زنانه به جنس آن توجه کنید می توانید کیفیت آن را هم تضمین کنید. به عنوان مثال شما برای تابستان در استفاده های غیر ورزشی بهتر است تیشرت نخ پنبه خریداری کنید اما در هنگام خرید تیشرت نخ پنبه نیز باید به میزان پنبه به کار رفته در آن دقت کنید. توجه کنید تیشرت نخ پنبه ای که انتخاب می کنید 100 درصد نخ پنبه باشد تا در اثر استفاده ی مکرر از کیفیت جنس و ظاهر آن کاسته نشود. تیشرت زنانه مورد علاقه شما اگر جزو تیشرت های چاپی است باید حتماً به کیفیت پارچه و چاپ آن توجه کنید. چرا که اگر کیفیت پارچه و چاپ پایین باشد بعد از چند بار شست و شو ممکن است طرح چاپی روی تیشرت پوسته پوسته و یا کم رنگ شود. دوخت

تیشرت زنانه یا تیشرت دخترانه را حتماً قبل از خرید کاملاً بررسی کنید و به نواحی دوخت آن توجه کنید. حتماً دقت کنید تیشرت زنانه ای که انتخاب کردید دارای دوخت خوبی باشد. به عنوان مثال درزهای آن دیده نشود، حتی الامکان دوخت دوبل داشته باشد، در جای دوخت پارچه کشیدگی یا جمع شدگی نداشته باشد، اگر تیشرت کشبافت دارد نباید آن قسمت موجدار باشد، اگر جیب دارد به درز آن دقت کنید تا جای دوخته نشده یا ضعیفی نداشته باشد و در آخر اگر تیشرت زنانه انتخابی شما دکمه دار است حتماً بررسی کنید که دکمه ها خوب دوخته شده باشند چرا که دوخت خوب دکمه یکی از نشانه های کیفیت آن برند است.

مدل تی شرت

تیشرت زنانه ای که انتخاب می کنید حتماً باید با سلیقه ی شما هماهنگ باشد چرا که اگر بنا به خواست دیگران یا معذوریت تیشرت زنانه یا تیشرت دخترانه ای را انتخاب کنید که مدل آن را نمی پسندید، قطعاً پول خود را دور ریختید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید تیشرت زنانه ای را انتخاب کنید که با توجه به موقعیتی که می خواهید آن را بپوشید با سلیقه ی شما همخوانی داشته باشد و شما از انتخاب خود رضایت کامل را داشته باشید.

ویژگی های یک تیشرت خوب

تیشرت زنانه همان اندازه که می تواند جذاب و زیبا باشد، اگر در انتخاب آن با توجه به ویژگی های بدنی خود دقت نشود به همان اندازه ممکن است نازیبا به نظر بیاید. اما در عین حال همان تیشرت نازیبا می تواند برای دیگری زیبا و جذاب باشد. علاوه بر نکاتی که تا اینجا گفته شد باید به یک سری نکات ریز دیگری که ممکن است در نگاه اول به چشم نیاید دقت کنید. این نکات عبارتند از:

 قد آستین و بالاتنه تی شرت

تیشرت زنانه ای که می خرید باید قد آستین و قد بالاتنه آن با مدل انتخابی شما هماهنگ باشد. یعنی اگر تیشرت مدل لانگ باشد قد آستین می تواند سه ربع باشد و قد بالاتنه نیز می تواند بلندتر از حد معمول باشد. اما اگر تیشرت ساده است باید قد آستین حدود سه انگشت بالای آرنج شما قرار داشته باشد و در مورد قد بالاتنه هم باید تا روی باسن شما باشد. فقط اگر مدل تیشرت کوتاه را انتخاب کردید باید قد آن تا روی ناف باشد.

سرشانه تی شرت

تیشرت زنانه شما اگر در قسمت سرشانه و حلقه آستین به سمت پایین افتاده باشد نشان از بزرگی سایز تیشرت دارد. اگر مدل تیشرتی که انتخاب کردید به گونه ایست که کمی حلقه آستین آن افتاده است بهتر است یک سایز بزرگ تر انتخاب کنید تا نمای بهتری داشته باشد.

تی شرت جذب یا گشاد

تیشرت دخترانه یا تیشرت زنانه اگر سایز بدن شما نباشد می تواند ظاهری بسیار نازیبا از شما به نمایش بگذارد. تیشرت به دلیل ماهیت راحتی که دارد بهتر است طوری انتخاب شود که کمی در بدن شما آزاد باشد البته نه آن قدر که لباس از تن شما آویزان باشد. در حقیقت باید تیشرت زنانه ای را انتخاب کنید که مانند مایو به بدن نچسبد و همیشه کمی جای تکان خوردن داشته باشد.

روشن یا تیره بودن رنگ تی شرت

تیشرت زنانه پنبه
تیشرت زنانه پنبه

تیشرت دخترانه همانطور که در قسمت های قبل گفتیم دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است. اما یک قاعده را باید همیشه مد نظر داشته باشید و آن انتخاب رنگ روشن یا تیره براساس سایز و فرم بدنتان است. همواره به یاد داشته باشید که رنگ های روشن شما را درشت تر و رنگ های تیره شما را لاغرتر نشان می دهد.

یقه تی شرت

تیشرت زنانه ای که یقه بلند دارد مناسب افرادی با قد متوسط و بلند می باشد. یقه قایقی برای صورت های کشیده و یقه هفت برای صورت های گرد و مربعی مناسب تر است. اما تیشرت زنانه یقه گرد همیشه و در همه جا و برای هر استایلی مناسب است.

ساده یا طرح دار بودن تی شرت

تیشرت دخترانه هم می تواند ساده باشد هم طرح دار که این کاملاً به سلیقه ی شما و موقعیتی که می خواهید تیشرت زنانه خود را در آن جا بپوشید بستگی دارد. اما در هنگام خرید تیشرت زنانه طرح دار توجه کنید اگر طرح تیشرت چهارخونه یا راه راه است حتماً در قسمت پهلوها و سرشانه و آستین ها به نحوه اتصال پارچه ها به هم و همخوانی طرح روی پارچه توجه کنید. یک برند با کیفیت هنگام دوخت تیشرت زنانه طرح دار همیشه در قسمت های اتصال دو پارچه به هم با ظرافت و دقت بالا عمل خواهد کرد و به زیبایی ظاهری توجه ویژه ای می کند.

نکته ای که باید در هنگام خرید تیشرت زنانه راه راه به آن توجه کنید این است که تیشرت زنانه با طرح راه راه افقی همواره شما را درشت تر و چاق تر نشان می دهد ولی تیشرت زنانه با طرح راه راه عمودی همیشه شما را لاغرتر و کشیده تر نشان خواهد داد. پس اگر اندامی درشت یا خیلی لاغر دارید در زمان خرید تیشرت زنانه به این نکته توجه کنید.

چگونه تیشرت اندازه خودمان بخریم

تیشرت زنانه پنبه
تیشرت زنانه پنبه

تیشرت زنانه را تا اینجای مقاله گفتیم که باید به گونه ای انتخاب شود که سایز تیشرت با مدل آن هم خوانی داشته باشد. اما برای درک بهتر این مطلب باید بدانید که لباس ها دارای فرم های مختلفی هستند و تیشرت زنانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی فرم ها یا فیت ها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • اسلیم فیت برای افرادی که دارای جثه های ریز هستند مناسب تر است. به خاطر همین بیشتر خانم ها طرفدار این مدل تیشرت ها هستند.
  • رِگولار فیت یا فیت معمولی برای هر فرم و بدنی مناسب است.
  • بیگ فیت یا تال یا همون فیت بزرگ برای افرادی با قد بلند مناسب تر است.

پس از این که دانش خود را در زمینه فرم ها و یا فیت ها بالا بردید وقت آن رسیده که فرم بدن خود را کاملاً صادقانه بررسی کنید. اگر اضافه وزن دارید یا خیلی لاغر هستید، اگر دست های خیلی بلند و کشیده دارید و یا پاهای خیلی لاغر و یا خیلی چاق دارید، اگر سرشانه های پهنی دارید باید کاملاً با خود صادق باشید تا بتوانید بهترین تیشرت زنانه یا تیشرت دخترانه را انتخاب کنید. شما به جای این که یک تیشرت زنانه خیلی گشاد یا خیلی تنگ که ظاهر شما را نازیبا نشان می دهد می توانید با دانستن نقاط ضعف و قوت اندام خود یک تیشرت زنانه مناسب سایز و فرم بدن خود خریداری کنید.

شلوار سندبادی زنانه طرح لی کمر گره ای و دمپاکش

۶ بازديد

شلوار سندبادی چگونه و از کجا به فرهنگ پوشش مردم راه یافت

شلوار زنانه سندبادی -7-min
شلوار زنانه سندبادی 

شلوار سندبادی زنانه طرح لی یکی از مدل های شلوار است که یوکامد به بازار پوشاک ایران عرضه کرده است. این شلوار به دلیل فرم خاص خمره ای مانند، شلواری بسیار راحت است. به همین دلیل هم جزو شلوارهای محبوب و پرطفردار یوکامد است . شلوار کاراکتر سندباد که برای  بیشتر ایرانی های دهه 60 یک نوستالوژی دوست داشتنی است،  الگوی کلی شلوار سندبادی است که به آن «شلوار حرم» یا «شلوار هندی» هم گفته می‌شود.

شلوار سندبادی یک ویژگی کلی دارد و آن این است که این شلوارها گشاد هستند و در قسمت کمر و مچ پا جمع می‌شوند. با این وجود، بسته به نوع پارچه و دوخت شلوار سندباد مدل‌های مختلفی دارند. برخی از انواع این شلوارها فاق بلند دارند و شبیه دامن هستند و در قسمت پاچه شلوار جمع می‌شوند. انواع دیگر این شلوارها هم به نسبت نوع اول فاق کوتاه‌تری دارند و از بالا پف‌دار و در قسمت مچ جمع می‌شوند.

برای دوخت این شلوارها در قسمت کمر و مچ پا معمولا از کش استفاده می‌شود اما در مدل‌های خلاقانه گاهی از کمرهای دکمه‌دار و یا بندی هم برای کمر شلوار استفاده می‌کنند چراکه به نسبت استایل رسمی‌تری را به شلوار می‌دهد. شلوارهای سندبادی معمولا از پارچه‌های خنک و سبک دوخته می‌شوند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استایل تابستانه به شمار می‌آیند. این شلوارها معمولا الگو و دوخت بسیار راحتی دارند و خودتان در منزل هم می‌توانید این شلوارها را بدوزید.

پیشینه‌ی این شلوارها را می‌توانید در لباس‌های سنتی هند، خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه‌  عثمانی پیدا کنید؛ به همین جهت در زبان انگلیسی به این شلوارها شلوار حرم هم می‌گویند چرا که این شلوارها در حرم‌سراها توسط زنان پوشیده می‌شده است. در ایران این نوع شلوارها را شلوار سندبادی می‌نامیم. سندباد هندی یکی از شخصیت‌های داستان‌های هزار و یک شب است که مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی بسیاری از زندگی او ساخته شده و به همین دلیل در ایران شلواری که سندباد به تن دارد را شلوار سندبادی می‌نامند.

پل پوآره طراح فرانسوی شلوار سندبادی -8-min
پل پوآره طراح فرانسوی شلوار سندبادی

در سال ۱۹۱۰ یک طراح فرانسوی به نام «پل پوآره» شلوار سندبادی یا شلوار حرم را در کالکشن‌های خود قرار داد و پس از آن به تدریج این نوع شلوار در صنعت جهانی مد هم مورد استفاده قرار گرفت و منبع الهام طراحان مد شد. در دهه‌ی هفتاد با ترویج فرهنگ هیپی‌گری و ترند شدن استایل بوهو در جهان این شلوارها که یکی از اصلی‌ترین المان‌های پوشاک سنتی هندوستان و خاورمیانه بودند بسیار مورد توجه و علاقه‌ی جوانان قرار گرفتند. اما علاوه بر استایل بوهو این شلوارها جای خود را در میان دیگر استایل‌ها هم باز کردند. حتی می‌توانیم شلوار سندبادی را به نوعی منبع الهام شلوارهای اسلش و بگی هم بدانیم.

شلوار سند بادی در استایل مجلسی و نیمه‌رسمی

همان طور که گفتیم شلوارهای سندبادی می‌توانند الهام بخش مدل‌ها و الگوهای شیک و خاص هم باشند؛ به ویژه اگر به سراغ پارچه‌های مناسب و شیک بروید. می‌توانید یک بلوز شیک ساتن چسبان را با کمربند پهن، یک شلوار سندبادی ساتن براق یا مخملی و یک جفت صندل شیک بندی پاشنه‌بلند ست کنید و یک استایل رسمی بسیار شیک و خاص و منحصربه‌فرد برای مجالس و میهمانی‌ها داشته باشید.

همان‌طور که گفتیم شلوارهای سندبادی را شلوارهندی هم می‌نامند چراکه در استایل سنتی هندی این آیتم‌ها یکی از پر‌استفاده‌ترین آیتم‌ها سنتی هستند. اگر می‌خواهید استایل رسمی یا نیمه رسمی با این شلوارهای جذاب داشته باشید می‌توانید از استایل سنتی هندی هم الهام بگیرید. به عنوان مثال یک کت کمرکش را با شلوار سندبادی و یک جفت کفش پاشنه‌بلند پمپی ست کنید و استایل متفاوت و جذابی برای خودتان بسازید.

پوشیدن این مدل شلوار‌ها استایلی کژوال برای شما به ارمغان می‌آورد. این مدل شلوار‌های سندبادی را می‌توانید به همراه تاپ، بلوز، شومیز، تونیک و مانتو بپوشید و استایل‌های جذاب و شیکی برای خود خلق کنید. شلوار‌ سندبادی دخترانه و زنانه را می‌توانید با کفش‌های تابستانی، کالج، پاشنه‌دار و صندل بپوشید. شلوار‌های سندبادی زنانه معمولا نخی هستند، اما می‌توانید از جنس‌های دیگری مثل لمه، ساتن و کتان نیز برای دوختن این شلوار‌ها استفاده کنید.

مدل شلوار سندبادی یکی از استایل‌های با قدمت است که همچنان طرف‌داران زیادی دارد. شلوار سندبادی یک شلوار خنک به حساب می‌آید که در بهار و تابستان پوشیدن آن جلوی عرق کردن پا را می‌گیرد. این شلوار‌های گشاد دور مچ با کش جمع می‌شوند. گشادی آ‌ن‌ها به اندازه دامن است و به شکل فاق بلند و کوتاه دوخته می‌شوند. مدل شلوار سندبادی غالبا با پارچه‌های خنک تولید می‌شود تا مناسب تابستان باشد.

طراحی و خلاقیت‌های متنوعی که اخیرا در دوخت این شلوار به کار گرفته می‌شود، باعث شده شلوار سندبادی یکی از شلوار‌ها مطرح جهان شود. با کمی ایده‌پردازی این شلوار را با لباس‌های مناسبی می‌توان ست کرد که جذابیت بصری زیادی به شما می‌بخشد. شلوار سندبادی هندی به علت گشاد و خنک بودن با طرح‌ها متفاوتی روانه بازار می‌شود.

ست کردن استایل‌های خنک با شلوار سند بادی

شلوار زنانه سندبادی -2-min
شلوار زنانه سندبادی

شلوار سندی با یک برش خوب و پارچه زیبا یک استایل منحصر‌به‌فرد به شما می‌دهد. این شلوار می‌تواند مدل‌های شیکی را به شما الهام کند که جذابیت و دلربایی زیادی به ظاهر شما ببخشد. کافی است مقداری خلاقیت به دوخت، انتخاب پارچه و استفاده از لباس مناسب برای بالا‌تنه به خرج دهید و شاهد زیبایی دو چندان خود باشید.

شلوار سند بادی مخمل

جنس مخمل این شلوار را برای اوایل فصل پاییز و بهار که هوا خنک است. براقی شلوار مخمل با یک تیشرت یا بلوز جذب کوتاه برای یک پیاده‌روی ساده یا ورزش همراه دوستان خود انتخاب خوبی است. جنس مخمل بسیار نرم است پوست شما را حساس نمی‌کند.

شلوار سند بادی کتان

شلوار کتان سندی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تکمیل کردن تیپ خود با یک مانتوی کوتاه اورسایز است. شلوار سندبادی کتان با پف کم چند سالی است که بیشتر از سابق در بازار دیده می‌شود. شلوار سندبادی کتان در واقع یک شلوار سندبادی دخترانه به حساب می‌آید که حداقل یک یا دو رنگ آن در کمد همه دختر‌ها پیدا می‌شود.

شلوار سندبادی مردانه با جنس کتان هم در سه سال اخیر موردتوجه خیلی از آقایان مخصوصا با رده سنی ۱۸ الی ۴۰ سال قرار گرفته است. جنس کتان به علت دوام بالایی که دارد بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد.

شلوار سند بادی ساتن براق تک رنگ

ساتن یک رنگ در انتخاب پارچه برای دوخت شلوار سندبادی این امکان را فراهم می‌کند تا با بلوز طرح‌دار کوتاه به‌راحتی ست شود. شلوار ساتن براق با یک جفت صندل تخت انتخاب خوبی برای دورهمی‌های دوستانه است. ساتن براق انتخاب خوبی برای مهمانی‌ها شبانه است. شلوار سندبادی ساده با یک لباس کوتاه گشاد بسیار ظاهر ساده و مرتبی به ارمغان می‌آورد.

شلوار سند بادی مناسب چه سبکی است

شلوار سند بادی مناسب چه سبکی است؟ اصلا شلوار سندبادی چیست؟ به شلوارهای فاق بلند، ساق های گشاد، شلوار سندبادی می گویند. اگرچه این شلوارها مجلل و رسمی به نظر نمی رسند. اما برای انتخاب یک لباس راحت، کاملا مناسب هستند. جالب است بدانید که این شلوار ابتدا در هند مورد استفاده قرار می گرفت اما سال هاست که مورد توجه مردم سایر کشورها از جمله مردم ایران قرار گرفته است. این شلوار به دلیل راحتی و خنکی مناسب ترین گزینه برای فصول گرم سال است

شلوار سندبادی چیست

طرح کلی شلوار سندبادی که به آن شلوار حرم یا شلوار هندی نیز می گویند یک ویژگی کلی دارد و آن گشاد بودن این شلوارها و جمع شدن در قسمت کمر و مچ پا است. اما شلوار سندبادی بسته به نوع پارچه و دوخت مدل های مختلفی دارد. برخی از انواع این شلوارها فاق بلندی دارند و شبیه دامن هستند و در قسمت پایین شلوار جمع می شوند. انواع دیگر این شلوار نسبت به نوع اول فاق کوتاه تری دارند و از بالا پف کرده و در مچ جمع شده اند.

برای دوخت این شلوار معمولا از کش در قسمت کمر و مچ پا استفاده می شود اما در مدل های خلاقانه گاهی اوقات از کمر دکمه دار یا بسته برای کمر شلوار استفاده می شود زیرا حالت نسبتا رسمی تری به شلوار می دهد.

شلوار سندبادی زنانه معمولا از پارچه های خنک و سبک دوخته می شود و یکی از بهترین انتخاب ها برای استایل تابستانی به حساب می آید. این شلوارها معمولا الگو و دوخت بسیار آسانی دارند و می توانید خودتان در خانه این شلوارها را بدوزید.

تاریخچه شلوار سندبادی

تاریخچه شلوار سندبادی
تاریخچه شلوار سندبادی

مدل شلوار سندبادی ابتدا در هند، خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه عثمانی مرسوم بود به همین علت آن را شلوار هندی هم می‌نامند. کشور‌های دیگر از آن با نام شلوار حرم هم یادی می‌کنند، چرا که زنان حرم‌سرا این شلوار را می‌پوشیدند. داستان هزار و یک شب شخصیت هندی به نام سندباد داشت که فیلم‌های زیادی از روی زندگی او ساخته‌اند. سندباد همیشه شلوار هندی پوشیده بود؛ ایرانیان همچون بیشتر از طریق سندباد این شلوار را شناختند، آن را شلوار سندبادی نامیدند.

این شلوار را می توانید در لباس های سنتی هند، خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه عثمانی بیابید. به همین دلیل در زبان انگلیسی به این شلوارها شلوار حرمسرا نیز می گویند، زیرا این شلوار را زنان حرمسرا می پوشند. ما در ایران به این نوع شلوارها شلوار سندبادی می گوییم. سندباد هندی یکی از شخصیت های داستان هزار و یک شب است که مجموعه های تلویزیونی و سینمایی زیادی درباره زندگی او ساخته شده است و به همین دلیل در ایران به شلواری که سندباد می پوشد شلوار سندبادی می گویند.

در سال 1910 یک طراح فرانسوی به نام «پل پوآره» شلوار سندبادی یا شلوار حرمسرا را در مجموعه های خود قرار داد و پس از آن به تدریج این نوع شلوار در صنعت مد جهانی مورد استفاده قرار گرفت و منبع الهام طراحان مد شد. دهه هفتاد با ترویج فرهنگ هیپی و ترند سبک بوهو در جهان، این شلوارها که یکی از عناصر اصلی پوشاک سنتی هند و خاورمیانه بود، مورد توجه و علاقه بسیاری قرار گرفت. میان جوانان اما علاوه بر استایل بوهو، این شلوارها جای خود را در میان دیگر استایل ها باز کردند. حتی می توانیم شلوار سندبادی را منبع الهام برای شلوارهای اسلش و باگی بدانیم.

همانطور که گفتیم شلوار سندبادی نیز می تواند الهام بخش مدل ها و نقش های شیک و خاص باشد; به خصوص اگر سراغ پارچه های مناسب و شیک بروید. می توانید یک بلوز ساتن تنگ را با یک کمربند پهن، یک شلوار ساتن براق یا مخمل و یک جفت صندل پاشنه بلند ست کنید و یک استایل رسمی بسیار شیک، خاص و منحصر به فرد برای مهمانی ها و مهمانی ها داشته باشید.

همانطور که گفتیم شلوار سند بادی را شلوار هندی نیز می نامند زیرا در سبک سنتی هندی این وسایل یکی از پرکاربردترین وسایل سنتی هستند. اگر می خواهید با این شلوارهای جذاب استایلی رسمی یا نیمه رسمی داشته باشید، می توانید از استایل سنتی هندی نیز الهام بگیرید. مثلا یک جلیقه را با شلوار صندل و یک جفت پاشنه بلند ست کنید و استایلی متفاوت و جذاب برای خود بسازید. پوشیدن این شلوار استایلی غیر رسمی به شما می دهد.

شلوار سند بادی با چه کفشی ست می شود

اینکه چه نوع کفشی را با شلوار سندبادی ست کنید به نوع اجناس ترکیبی و استایل شما بستگی دارد. اگر به سبک بوهو لباس می پوشید و می خواهید شلوار ساندبادی خود را به سبک بوهو ست کنید، صندل های بند دار، کفش های دانشگاهی رنگارنگ و حتی چکمه های ارتشی بهترین انتخاب برای شما هستند. در استایل های کژوال تر، می توانید صندل های کتان هم بپوشید.

اگر می خواهید استایلی رسمی و نیمه رسمی با شلوار سندبادی شیک داشته باشید، کفش های پاشنه بلند و صندل های پاشنه بلند بهترین انتخاب برای شما هستند.

شلوار سند بادی برای استایل کژوال

شلوار زنانه سندبادی -3-min
شلوار زنانه سندبادی 

اما شلوار سندبادی فقط برای استایل بوهو مناسب نیست. می توانید این شلوارهای جذاب را به سبک کژوال بپوشید. اگر می خواهید با شلوار سندبادی استایل غیر رسمی تری داشته باشید می توانید از وسایل ساده تری استفاده کنید. به عنوان مثال پارچه های جین سبک و نازک برای دوخت شلوار ساندبادی راحتی مناسب هستند یا می توانید یک شلوار ساندبادی ساده نخی را با بلوز یا مانتو نخی با جلو بسته ست کنید و استایلی جذاب داشته باشید.

همانطور که گفتیم شلوار سندبادی نیز می تواند الهام بخش مدل ها و نقش های شیک و خاص باشد; به خصوص اگر سراغ پارچه های مناسب و شیک بروید. می توانید یک بلوز ساتن تنگ شیک را با یک کمربند پهن، یک شلوار ساتن براق یا مخمل و یک جفت صندل پاشنه بلند شیک ست کنید و استایل رسمی بسیار شیک و خاص و منحصربفردی برای مهمانی ها و مهمانی ها داشته باشید.

شلوار هندی نیز می نامند زیرا در سبک سنتی هندی این وسایل یکی از پرکاربردترین اقلام سنتی هستند. اگر می خواهید استایلی رسمی یا نیمه رسمی با این شلوارهای جذاب داشته باشید، می توانید از استایل سنتی هندی نیز الهام بگیرید. مثلا یک جلیقه را با شلوار صندل و یک جفت پاشنه بلند ست کنید و استایلی متفاوت و جذاب برای خود بسازید.

و اما شلوار حرم

شلوارهای سندبادی که سابقه آن به لباس های سنتی هندی و خاورمیانه ای بازمی گردد. علاوه بر جایگاه ویژه ای در استایل بوهو، الهام بخش اقلام و طرح های مختلفی در دنیای مد و فشن بوده است. می توانید شلوارهای سنتی و رنگارنگ سندبادی را به سبک بوهو و سبک هنری ست کنید و با شلوارهای سندبادی ساده تری استایل های خیابانی کژوال و راحت داشته باشید. علاوه بر این، الگوی دوخت و برش این شلوار می تواند طرح های مد روز و جذاب را به شما القا کند.

تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی

۶ بازديد

تی شرت زنانه و راهنمای 10 مرحله ای یک خرید دوست داشتنی

تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی
تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی

تی شرت زنانه یا اتومبیل چند صد میلیون تومانی فرقی نمی کند، خرید کردن یک شرط اساسی دارد ، این که روش های اصولی خرید و نکات مهم درباره آنچه قصد خریدش را داریم بدانیم. شما هم اگر دست دارید مانند یک حرفه ای کارکشته اقدام به خرید تی شرت زنانه کنید و در نهایت از خریدتان رضایت خاطر داشته باشید، بد نیست تا انتهای این مقاله باما همراه باشید.

خیلی ها می گویند، تی شرت زنانه امروزی نوه و نتیجه همان لباس بلندی است که به نام «تونیک»  می شناسیم. تونیک ها قدمتی به اندازه تاریخ روم باستان دارد، اما تی شرت زنانه مدرن تقریبا از اوایل قرن ۱۹ میلادی به این‌سو پا به عرصه وجود گذاشت و به تدریج تکامل یافت تا شبیه تی شرت زنانه امروزی شود که پشت ویترین مغازه ها، یا در صفحات فروشگاه های آنلاین می بینیم.

تی‌شرت که در زبان انگلیسی  t-shirt یا tee shirt نام دارد،  نوعی لباس است که برای پوشاندن بالاتنه به کار می‌رود. معمولاً تی‌شرت‌ها یا دکمه ندارند یا کم دارند و یقه گرد یا یقه هفت هستند و بعضی از آنها یقه دارند که به آنها پلوشرت می‌گویند و آستین‌های کوتاه دارند و آستین بلند و از نوع پارچه‌های نازک بوده و برای فصل گرما استفاده می‌شوند. البته برای پاییز هم نوعی تیشرت با آستین بلند و جنس پارچه ضخیم‌تر در حال تولید است. تی‌شرت‌ها در اصل برای پوشش زیر (زیر لباس) استفاده می‌شدند، اما در حال حاضر اغلب به عنوان لباس و تنهایی بدون لباس‌های دیگر هم استفاده می‌شوند، البته به غیر از سینه‌بند در زنان. اغلب تی‌شرت‌ها امروزه مزین به عکسهایی برای تبلیغات و بیان ایده یا ترکیبی از هر دو به همراه کلمات قابل درک و هنری هستند. تی‌شرت‌ها لباس‌هایی معروف هستند که در سراسر دنیا استفاده می‌شوند.

مروری بر زندگینامه تی شرت زنانه

لباس‌های ساده T شکل از زمان‌های قدیم بخشی از لباس‌های بشر بوده‌است. لباس‌هایی شبیه به تی‌شرت‌هایی که در اوایل تاریخ می‌پوشیدند، عموماً تونیک نامیده می‌شوند. تی شرت مدرن از زیرپوش‌های استفاده شده در قرن ۱۹ تکامل یافته‌است. ابتدا کت و شلوار یک تکه کت و شلوار به لباس‌های بالا و پایین جداگانه بریده شد و بالا به اندازه کافی بلند بود تا زیر کمربند پایینی قرار گیرد. با و بدون دکمه در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و غرفه‌داران به عنوان پوششی مناسب برای محیط‌های گرم مورد استفاده قرار گرفتند.

قدیمی‌ترین تی‌شرت ها به‌عنوان لباس‌های بدون دکمه، به دوران جنگ بین اسپانیا  و آمریکا در سال ۱۸۹۸ و سال ۱۹۰۴ برمی‌گردد، زمانی که شرکت لباس زیر کوپر آگهی مجله‌ای را منتشر کرد و محصول جدیدی را برای مجردان تبلیغ کرد. در عکس مردی انگار خجالت زده چشمانش را از دوربین دور می‌کند. او تمام دکمه‌های زیرپیراهنش کنده شده و لبه‌های آن را به هم چسبانده‌است. شعار «بدون سنجاق – بدون دکمه – بدون سوزن – بدون نخ»، هدف این تبلیغ مردان مجرد و بدون مهارت خیاطی بود

نکته‌های مهم در خرید تیشرت زنانه

راهنمای خرید تی شرت زنانه
راهنمای خرید تی شرت زنانه

برای خرید تی شرت زنانه مناسب که از هم از لحاظ اقتصادی یک خرید مقرون به صرفه محسوب شود و هم خریدی مطلوب و درخور باشد، مستلزم توجه به نکات مختلفی از جمله نوع پارچه تی شرت زنانه مورد نظر، اندازه و فرم و همینطور رنگ و طرح مورد استفاده در آن است. این که چه تی شرت زنانه ای برای کدام مناسبت و با چه شرایطی خریده شود موضوعی است که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

توجه به  نوع پارچه تی شرت

در خرید تی شرت زنانه ، توجه به نوع و جنس پارچه بسیار مهم است. پارچه‌های تی شرت معمولاً ۱۰۰٪ پنبه یا ترکیبی از پنبه و الیاف مصنوعی یا ۱۰۰٪ پلی استر یا ترکیبی از الیاف مصنوعی، پنبه و ابریشم هستند.معمولاً جنس تی شرت های نازک و ارزان‌تر، شبیه به پیراهن‌های سبک است و جنس تی شرت های ضخیم‌تر، شبیه به پیراهن‌های ضخیم و حتی ژاکت؛ البته برای تی شرت های گران‌قیمت‌تر، از پارچه طرح‌دار متنوع استفاده می‌شود. به جز این موارد، برخی از پارچه‌های پنبه‌ای هم نوعی خاصیت کشسان به تی شرت می‌دهند. در زیر به ۳ دسته‌بندی اصلی و محبوب جنس پارچه تی شرت می‌پردازیم.

جنس  پنبه تی شرت

پنبه از دیرباز از مواد اولیه طبیعی در تولید انواع لباس بوده است. در مورد تی شرت هم، آن دسته که ۱۰۰% جنس پنبه دارند، معمولاً بسیار مناسب فصل گرما هستند. همین امر باعث شده تا در خرید تیشرت زنانه، جنس ۱۰۰% پنبه یکی از انتخاب‌های اصلی کاربران باشد.

البته باید به این نکته هم دقت شود ترکیب الیاف پنبه با مواد دیگری چون پلی استر هم مزایای خاص خودش را دارد. چرا که این روزها به لطف دستگاه‌های تهویه مطبوع، گرما مانند گذشته یک مسئله اساسی در انتخاب جنس تی شرت نیست؛ مگر آن که هدف از خرید تیشرت، استفاده از آن در فضای باز باشد. پس خود را از مزیت‌های الیاف ترکیبی محروم نکنید. حتی اگر در آب‌وهوای گرم و خشک زندگی می‌کنید، مهم نیست که تی شرت شما دارای الیاف پلی استر یا سایر الیاف مصنوعی باشد که با الیاف پنبه مخلوط شده؛ حتی ممکن است از الیاف مصنوعی به دلیل امتیازهایی مانند ثبات رنگ، جمع‌شدن کمتر پس از شستشو، ماندگاری بالاتر، مقاومت در برابر چروک و نگهداری آسان، بهتر هم باشد. پس تعصبی روی جنس ۱۰۰% پنبه نداشته باشید!

این نکته را در نظر داشته باشید که الیاف پنبه به‌راحتی آب را در تی شرت جذب می‌کنند. در عوض چنان جنس نرمی هستند که بدون شک تجربه خوبی از یک پوشش لطیف و خنک را برای شما به ارمغان می‌آورند. پس آگاهانه به سراغ جنس پنبه بروید.

پارچه ترکیب پنبه و پلی استر

هنگام خرید تیشرت توجه کنید که ترکیب‌ موادی چون پلی استر با الیاف پنبه، نه‌تنها باعث دوام تی شرت می‌شود، نگهداری از آن هم آسان‌تر خواهد شد. برای مثال ترکیبی از سه مواد پارچه ابریشمی – پلی استر – پنبه باعث می‌شود جنس تی شرت نرم شود و برای پوشیدن بسیار راحت و دلپذیر شود. زیرا دارای ویژگی‌های خوب همه این الیاف هستند: دوام پلی استر، جذب و راحتی پنبه و نرمی پارچه ابریشمی!

پارچه تماما پلی استر

پوشیدن تی شرت های ۱۰۰٪ پارچه‌ای پلی استر ممکن است برای استفاده روزمره چندان راحت نباشد، اما برای فعالیت‌های ورزشی بسیار مناسب است زیرا سبک و کش‌دار هستند و عرق بدن در آن‌ها سریع‌تر تبخیر می‌شود. این امتیاز مهم پلی استر در برابر جنس پنبه است. در تیشرت‌های ۱۰۰%پنبه، عرق جذب لباس شده و تی شرت مدت بیش‌تری مرطوب می‌ماند. اما تی شرت های پلی استر به‌سرعت خشک می‌شوند.

دقت در  طرح چاپی تی شرت

طرح‌های چاپ شده روی تی شرت گاهی اوقات حتی بر نوع پارچه یا هر معیار دیگری برتری دارند. کافی است برای خرید تیشرت زنانه و مردانه سری به فروشگاه دایان بزنید تا با گستره‌ای از طرح‌های متنوع شامل آثار هنری، متون جالب،نقل‌قول‌ها و غیره در جلوی تی شرت روبرو شوید! این روزها امکان جستجو از میان تعداد بسیار زیاد طرح‌های چاپی، خرید آنلاین تیشرت را از هر روش دیگر جذاب‌تر کرده است.

اندازه و تناسب در خرید تیشرت

تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی
تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی

رعایت اندازه و تناسب در خرید تیشرت بسیار مهم است؛ زیرا حتی زیباترین تی شرت دنیا هم اگر اندازه نباشد و به تن ننشیند، ظاهر بدی پیدا می‌کند. در خرید آنلاین تیشرت، رعایت اندازه مناسب اهمیت دوچندان پیدا می‌کند چرا که امکان پوشیدن و پرو کردن انواع ست مردانه و زنانه وجود ندارد. جدای از آن، حتی گاهی برندهای متفاوت از روش‌های اندازه‌گیری خاص خودشان استفاده می‌کنند!

اما جای نگرانی نیست چرا که برای این موارد هم راه‌حل وجود دارد. می‌توانید با اندازه‌گیری عرض شانه و قفسه سینه خود، به نمودار اندازه‌گیری هر مارک رفته و سایز خود را پیدا کنید. حتی اگر به نمودار دسترسی ندارید، می‌توانید هنگام اندازه‌گیری سینه، کامل‌ترین قسمت قفسه سینه را تا زیربغل اندازه بگیرید.

نکته دیگری که باید موقع خرید تیشرت به آن توجه شود این است که جنس تی شرت اگر ۱۰۰% پنبه باشد،با هر بار شسته شدن، آب می‌رود و کوچک‌تر می‌شود؛ بنابراین در خرید آنلاین تیشرت با الیاف پنبه به اندازه‌گیری با تخمین بیش‌تری نیاز دارید تا کوچک شدن آن در آینده مشکل‌ساز نشود!

به‌طورکلی می‌توانید بر اساس جدول استاندارد زیر پیش‌رفته و با اندازه‌گیری قفسه سینه خود، سایز درست تی شرت را خریداری کنید. البته دقت کنید که به‌ویژه افرادی که بدنشان دارای سایز ترکیبی است، نیازمند دقت و جستجوی بیش‌تری هستند. در هنگام خرید تی شرت زنانه به این نکات توجه کنید

سایزهای تیشرت زنانه

  • قفسه سینه ۳۰ -۳۲ اینچ -XS
  • قفسه سینه ۳۴ -۳۶ اینچ -S
  • سینه ۳۸ -۴۰ اینچ -M
  • قفسه سینه ۴۲ -۴۴ اینچ -L
  • سینه ۴۶ -۴۸ اینچ -XL
  • قفسه سینه ۵۰ -۵۲ اینچ -XXL
  • قفسه سینه ۵۴ -۵۶ اینچ -XXXL

این که کجا و چرا تی شرت می پوشیم

مناسبتی که برای آن تی شرت به تن می‌کنید رابطه مستقیمی با هدف و موقعیت شما در محیط دارد. برای مثال شما هنگام خرید آنلاین تیشرت برای باشگاه ورزشی، ملاحظاتی را در نظر می‌گیرید که کاملاًبا خرید تیشرت جهت شرکت در یک مهمانی دوستانه متفاوت است.

هر موقعیت نیازمندی‌های خاص خود را دارد. برای مثال به هنگام ورزش، به تی شرت هایی نیاز دارید که عرق را پراکنده کرده و سریع خشک شوند. یک تی شرت ۱۰۰٪ پلی استر برای این منظور ایده‌آل است! اما همین تی شرت را اگر برای استراحت در خانه به تن کنید، ممکن است ناراحت‌کننده باشد؛ چرا که درهرصورت پوشیدن یک تی شرت ساخته شده از الیاف طبیعی راحت‌تراست. همچنین برای گردش‌های زمستانی به یک تی شرت آستین بلند یا حتی یک تی شرت یقه دار یا پولوشرت نیاز دارید.

بودجه مورد نظر برای خرید تی شرت

بهایی که برای خرید تیشرت می‌پردازید واقعاً شخصی است اما خوشبختانه هنگام خرید آنلاین تیشرت، این امکان را دارید تا علاوه بر جستجو میان انواع تی شرت‌ قیمت‌ها را هم با یکدیگر مقایسه کنید و مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید.

استایل و مدل برش تی شرت

تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی
تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی

رایج‌ترین نوع دوخت و برش تی شرت ها، همان مدل معروف یقه‌گرد و آستین‌کوتاه است. با این حال انواع مختلفی از آن وجود دارد و شاید سخت‌ترین و هم‌زمان آسان‌ترین مسئله در خرید تیشرت، تنوع بالای آن از لحاظ مدل آستین، طرح پارچه، جنس، درجه کیفی، رنگ، سایز، مدل یقه و برند آن باشد. پس برای آن که دچار سردرگمی نشوید، بهتر است به مدل دلخواه خود فکر کنید و آن را باتوجه‌ به سلیقه فردی و انتظاری که از پوشیدن تی شرت دارید انتخاب کنید. خوشبختانه هنگام خرید آنلاین تیشرت از فروشگاه اینترنتی دایان شاپ، این امکان را دارید تا جزئی‌ترین موارد را فیلتر کرده و هوشمندانه خرید کنید.

رنگ تی شرت

درست مانند استایل و برش، رنگ تی شرت هم یک انتخاب بسیار شخصی است و به سلیقه فردی و محلی که قصد دارید تی شرت را بپوشید مرتبط است. نکته‌ای که درباره انتخاب رنگ هنگام خرید تیشرت وجود دارد، جستجوی کامل رنگ‌های متنوع است. برای مثال اگر قصد دارید برای ورزش یک تی شرت خوش‌رنگ و پرانرژی انتخاب کنید، احتمالاً رنگ‌های گرم در اولویت قرار خواهند گرفت.

اما به این جا اکتفا نکرده و تمامی پالت رنگی را به‌دقت نگاه کنید. شاید فکر کنید بین رنگ قرمز و گلبهی تفاوتی نباشد اما موقع مقایسه، تازه مشخص می‌شود که کدام یک مناسب‌ترین است. این هم یکی از مزایای خرید آنلاین تیشرت است!

 

کیفیت پارچه (دوخت، جمع‌شدگی و محو شدن رنگ)

بدون شک انواع ست زنانه که پس از یک‌بار شستشو کش آمده یا کوچک شود، کابوسی واقعی است! در مورد تی شرت ها هم یکی از متداول‌ترین مشکلات، پس از شستن ظاهر می‌شود و در صورت مرغوب نبودن کیفیت پارچه و نوع گره دوخت و اصولاً ساختار پارچه، ممکن است لباس به‌راحتی تغییر شکل دهد. بسیاری از لباس‌های با کیفیت پایین اغلب پس از شستن، کوتاه و پهن می‌شوند. از همین روی به کیفیت پارچه باید دقت شود.

علاوه‌برآن، ساختار بافته شده خود پارچه هم بسیار مهم است. پس هنگام خرید تی شرت زنانه  باید به نوع دوخت و گره‎‌های بافتنی آن دقت کرد تا از دفرمه شدن تی شرت پس از شستشو اجتناب شود. برای این کار حتماً به بافت پارچه نگاه کنید و اگر خرید آنلاین تیشرت را مدنظر دارید، عکس‌هایی که از پارچه گرفته شده را به‌خوبی بررسی کنید. یک تی شرت با کیفیت، بافتی ملایم، یک‌دست و یکنواخت دارد و بدون کشیدگی بیش از حد و هرگونه ناهمواری در سطح پارچه است.

اگر ملاحظه کردید که در جایی از لباس، گره‌های دوخته شده از شکل معمولاً گرد خودشان خارج شده و یا پارچه در جایی کش آمده است، بدانید مشکل در ضعف ساختاری پارچه است. جدای از آن، به این نکته هم دقت داشته باشید که اصولاً الیاف پنبه مستعد کوچک شدن هستند بنابراین تی شرت زنانه ۱۰۰٪ پنبه شما بسیار بیشتر از جنس ترکیبی پلی استر – پنبه آب خواهد رفت.

مشکل دیگر کشیدگی بیش از حد در نواحی خاصی مانند خط سینه، گردن و غیره است. تی شرت های با کیفیت دارای یک نوار دور خط گردن هستند که از کشیدگی بیش از حد جلوگیری می‌کند.

ثبات رنگ تی شرت زنانه  این موضوعی است که واقعاً به برند و شستشوی درست بر می‌گردد و اگر ثابت ماندن رنگ لباس برای شما مهم است، می‌بایست به سراغ مارک‌های معتبر بروید و از خرید تیشرت‌هایی با مارک غیرمعتبر خودداری کنید. بهتر ایت در خصوص بهترین مارک تیشرت هم کمی مطالعه و بررسی داشته باشید.

کیفیت دوخت تی شرت

کیفیت دوخت یکی از تخصصی‌ترین معیارها موقع خرید تیشرت است. چرا که اگر هراندازه هم طرح و رنگ تی شرت زیبا باشد ولی کیفیت دوخت پائینی داشته باشد، روی تن به‌خوبی ننشسته و فیگور شما را بد خواهد کرد.

هنگام خرید آنلاین تیشرت باتوجه‌به بند گردن و سجاف آستین می‌توانید قضاوت درستی از کیفیت دوخت داشته باشید. برای مثال، یقه و آستین می‌بایست صاف و بدون پیچ خوردگی باشند و هرگونه پیچ خوردگی در تی شرت را یک بهم ریختگی در دوخت به شمار بیاورید.

دقت در راهنمای نگهداری و مراقبت از تی شرت

تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی
تی شرت زنانه ویسکوز پاپیونی

در زمان خرید تی شرت زنانه، به برچسب پشت یقه آن دقت کنید. چرا که اطلاعات بسیار مفیدی در آن ذکر شده است و به شما نحوه نگهداری درست از تی شرت را آموزش می‌دهد.

یکی از مواردی که در برچسب وجود دارد، نسبت الیاف و مواد به‌کاررفته در جنس پارچه است. برای مثال اگر می‌بینید ۵۰/۵۰ نوشته شده است به این معنی است تی شرت زنانه ، حاوی ترکیبی از ۵۰% پنبه و ۵۰ % پلی استر یا پارچه مصنوعی است.

همچنیناگر اشاره‌ای به Gsm شود به وزن پارچه بازمی‌گردد. وزن پارچه معمولاً به‌ عنوان نشان‌دهنده دوام در نظر گرفته می‌شود. Gsm180-200 برای یک‌پارچه تی شرت زنانه سنگین و Gsm130-160 برای یک تیشرت زنانه با کیفیت خوب با وزن متوسط ​​مناسب به شمار می‌آید. معمولاً تی شرت های سنگین‌وزن کمتر از تی شرت های سبک‌تر آب می‌روند.

علاوه بر موارد بالا، برچسب‌های نگهداری حاوی اطلاعات واضحی از میزان ثبات رنگ و حتی آب‌رفتگی پارچه هستند. اما اگر قصد شما خرید تی شرت زنانه بادوام است، می‌توانید با خرید آنلاین تیشرت‌های ترکیبی از پنبه و دیگر الیاف، خودتان را راحت کنید!

به جز موارد بالا، حتماً به نحوه شستشو و دمای مناسب برای آن نگاه کرده و درباره اتوکشی تی شرت زنانه هم به برچسب آن دقت کنید.

سخن پایانی

تی شرت زنانه و پولوشرت همواره از محبوب‌ترین انتخاب‌های خانم ها به‌ویژه خانم های جوان هستند و این روزها به لطف فروشگاه‌های اینترنتی، خرید تیشرت آسان‌تر از هر زمان دیگری شده ست و می‌توانید به‌راحتی با ورود به وب‌سایت فروشگاه های اینترنتی مانند یوکامد از میان طیف وسیعی از تی شرت های متنوع، نسبت به خرید آنلاین تی شرت موردعلاقه خود بر اساس برند، مدل، سایز، جنس و رنگ و غیره اقدام به خرید کنید.